Mitähän se minun mies on tehnytkään?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja äijiin niin kyrsiintynyt
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

äijiin niin kyrsiintynyt

Vieras
Oli viime viikolla toisessa kaupungissa työreissulla. Sieltä sitten pienissä sievissä soitteli illalla jne. Yleensä soittaa myös kun menee nukkumaan, mutta tällä kertaa ei soittoa kuulunutkaan. Sitten eilen tuli luottokortin tiliote, josta näkyi, että herra on nostanut kyseisenä iltana 140? luottokortilta. Yleensä hän on tarkka rahoistaan ja luottokorttia ei käytetetä. Meillä on yhteiset tilit, mutta minä en omilla tunnuksilla kuitenkaan pääse hänen luottotapahtumia näkemään. Nyt kun sampopankki uudistui niin on alkanut tulemaan taas paperiset tiliotteet myös luoton tapahtumista ja herrahan tämän ilmeisesti olikin unohtanut ihan kokonaan. Kysyin sitten vaivihkaa, että onko hän käyttänyt luottokorttia viime aikoinan, siihen hän tuumasi, että ei ole kuin tankannut auton pari kertaa joskus keväällä. Siihen minulla oli sitten antaa tämä tiliote, että mitenkän tämä sitten selitetään. Aluksi yritti esittää, että ei muka ymmärrä ,että mikä tällainen tapahtuma luotolla on (siis se 140? nosto). Yritti vääntää ja kääntää asiaa, kunnes lopulta myönsi nostaneensa rahat sieltä. Ja selitys tälle kaikelle salailulle oli se, että häntä hävetti, että oli ollut juopottelemassa. Eli hänhän siis ansaitsee tästä kaikesta valehtelusta ainakin kymmenen pistettä ja papukaijamerkin!Hitsin valehtelija!

Ei ole siitä rahan määrästäkään kyse vaan siitä, että yritti salata minulta sen, että on käyttänyt rahaa ja vielä siinä vaiheessa kun tajusi jääneensä kiinni niin yritti viimeisen asti valehdella. Eli heti kun jopa noin pientä asiaa pitä yrittää salata ja valehdella niin alkaa vain päässä raksuttamaan,että mitähän kaikkea muuta pitää sitten valehdella. Jos olisi nostanut rahat normaalilta tililtä ja suoraan sanonut ,että ne meni kurkusta alas, se olisi varmasti ollut ihan ok, mutta kun asiaa pitää tehdä noin kierosti niin hälytyskellot soi heti ja välittömästi!

Alkuperäinen kirjoittaja hmmm:
Ei mulle tulis mieleenikään pyytää miestä tilittämään rahankäyttöään. Hän on aikuinen, ei holhouksenalainen.

Hieno nainen. Eipä tuo munkaan vaimo kyselly, minne mä hukkasin 500 viikonlopun aikana. Ja kurkustahan ne meni

no jos sitä vaan hävettää että on ollut niin tyhmä että on luotolla juonut.
En minäkään jos rehellisiä ollaan niin menisi heti laulamaan miehelle jos jotain tuommoista olisin tehnyt.
Jos/kun kerran on yhteisesti sovittu että luottoa ei käytetä.

Ei aina kannata miettiä sitä pahinta vaihtoehtoa vaan selvittää tilanne kyselemällä ja juttelemalla..

En minäkään häneltä mitään tilitystä ole ikinä vaatinut rahan käytöstä, mutta satuinpahan nyt vaan avaamaan sen luottokortin tiliotteen. Ja siellä nyt sattui tälläinen 140? käteisnosto pistämään epäilyttävästi silmään.

Kukaan ei nyt tunnu ymmärtävän, että tämän asian pointti ei ole se, että kuinka paljon mieheni käytti rahaa. Vaan se, että hän järjestelmällisesti nosti rahat luoton puolelta ajatellen etten minä saa tietää asiasta. Hän ei muistanut/tiennyt, että meille tulee paperitiliote, josta minä saattaisin noston nähdä. Eli kyse on siis siitä, että jos noinkin pieni asia pitää salata ja valehdella/kieroilla niin mihin kaikkee muuhun hän kykenee.

Alkuperäinen kirjoittaja hmmm:
Ei mulle tulis mieleenikään pyytää miestä tilittämään rahankäyttöään. Hän on aikuinen, ei holhouksenalainen.

Meillä on yhteiset rahat, joten jos mies yhtäkkiä ois 140? sieltä nostanut, ni kyllä haluisin tietää, et mihin tarkoitukseen...ja kun yleensä viel mies juodessaan ja baarissa käytyään on käyttänyt ehkä alle 40?,...

Alkuperäinen kirjoittaja Ap:
Kukaan ei nyt tunnu ymmärtävän, että tämän asian pointti ei ole se, että kuinka paljon mieheni käytti rahaa. Vaan se, että hän järjestelmällisesti nosti rahat luoton puolelta ajatellen etten minä saa tietää asiasta. Hän ei muistanut/tiennyt, että meille tulee paperitiliote, josta minä saattaisin noston nähdä. Eli kyse on siis siitä, että jos noinkin pieni asia pitää salata ja valehdella/kieroilla niin mihin kaikkee muuhun hän kykenee.

Kyllä täällä ymmärretään. Meillä kans luottopuoli on vain hätävarana ja jos sieltä menis nostamaan ja vielä valehtelis kaiken lisäks, ni kyllä siitä metakan nostaisin. Kun kerta ollaan sovittu, et sieltä ei nosteta, ku äärimmäisessä hätätilanteessa.

Alkuperäinen kirjoittaja Ap:

Älä tee kärpäsestä härkästä ennen aikojaan. Tuo saattoi mieheltäsi olla eka ja viimenen kerta, toivottavasti. Epäilyhän tuosta jää pitkäksi aikaa, mutta ei saa tuomita muista "rikoksista" ennen aikojaan. Koita unohtaa ja painaa juttu villasella sitten kun olet saanut pahimmat höyryt pihalle.

On toki 140e rahaa mutta ukko on aikuinen. Ei mulle tulis mieleenkään vinkua. Tollanen on opittua käytöstä. Tuli varmaan miehellesi mieleen että olisit just noin vihanen. On varmaan tärkeämpiäkin asioita joista riidellä?

Yhteistyössä