Mitäs nyt? Parisuhteesta asiaa.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Janks
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

Janks

Vieras
Mitä tehdä kun omaan puolisoonsa ei luota 100%?

Meillä siis tilanne se, että mies petti minua 2 vuotta sitten. Jäi kiinni ja ilmoitti löytäneensä elämänsä rakkauden. En ole vieläkään päättänyt kumpi oli pahempaa, se, että toinen oli pettänyt vai se, että kun jäi kiinni niin ei edes halunnut taistella ja vakuutella minulle että se oli erehdys tms. Eli viskasi vain meidän parisuhteen roskiin.

Toinen nainen ei sitten ollutkaan niin ihana tai sitten siitä ei vain tullut mitään joten päätimme palata takaisin yhteen ja mies oli aivan ihana ja avoin ja puhuttiin paljon. Saatiin paljon selvitettyä asioita jotka oli hiertänyt parisuhdetta ja meillä meni ja menee edelleen paremmin kuin ennen eroa.

Olen kuitenkin ollut paljon epävarmempi itsestäni eron jälkeen. Välillä tuntuu että eihän tässä mitään ja kaikki on hyvin, mutta välillä tulee hetkiä, että koen, etten riitä miehelleni. En ole tarpeeksi laiha, kaunis tai seksikäs. En ole mielenkiintoinen ja rajoitan hänen elämäänsä. En ymmärrä miksi minä nyt riitän, kun en silloinkaan riittänyt.

Noin kuukausi sitten sain tietää että tämä toinen nainen oli ottanut yhteyttä mieheeni. Meillä oli sopimus, että hän kertoo jos näin tapahtuu, mutta hän ei kertonut. En tiedä tarkasti viestittelyä, mutta nainen oli kysynyt kuulemma kuulumisia ja mies oli siihen vain vastannut. Syy, että mies ei kertonut oli se, että ei halunnut repiä vanhoja haavoja auki. Sovittiin taas, että jos nyt vielä kuuluu jotain hän kertoo, mutta tiedättekö että mä olen aika varma, että eipä se tule kertomaan.

Niinpä mä olen sitten vainoharhainen ja vielä enemmän mulle itselle korostuu mun oma riittämättömyyteni.

Toisaalta luotan mieheeni, en usko, että hän lähtisi esim. baarista vaan satunnaisia naisia naimaan, mutta jos tulee tilanne, että vaikka töissä tai harrastuksessa tms. tapaisi kiinnostavan naisen ja juttu alkaisi ystävyydellä.... noh, en tiedä, juttu voisi edetäkkin pidemmälle.

Pitkä tarina tuli nyt mutta kysymys oliskin että mitä tässä voisi tehdä? Pääosin kaikki on siis hyvin, ei ole riitoja me nauretaan yhdessä ja eletään perhe-elämää. Lapset on onnellisia ja arki sujuu. Mutta mun pää vaan tahtoo levitä välillä.

Joko olet lukenut kirjan särjetty sydän? Mulle autto se :)
Mä en tässä nyt julkisesti halua meidän tilannetta ruveta ruotimaan, mutta mullakin meinaa pää levitä välillä, tulee huonoja päiviä kun kaikki tuntuu pahalta ja miettii onko tässä mitään mieltä ja pystyykö luottamaan.

mutta...mä olen päättänyt selvitä, ja luottaa, jos mies saman virheen toistaa, sit se on menoa! mutta mä uskon/haluan uskoa että virheistä oppii, ja jos ei niin murehdin sitä vasta sitten..mä olen koittanut aina puhua miehelle, kun tuntuu pahalta ja luottamus hukassa, muutoinkin ollaan opeteltu puhumaan, mitä ei ennen tehty.

meilläkin oli tilanne että se nainen otti yhteyttä, mies meinasi olla kertomatta, mutta keräsi sitten kaiken rohkeutensa ja kertoi ja totesi tyytyväisenä tehnee oikean ratkaisun kun kertoi, mutta kertomatta jättämisen syy olisi ollut juurikin tuo ettei olisi halunnut repiä haavoja auki ja pelkäsi miten suhtaudun kun juuri oli alkanut helpottaa ja asia ei päivittäin enää mielessä..

[QUOTE="vieras";26236505]Osaatko arvella, kuinka olisit suhtautunut, jos mies olisi sopimuksenne mukaisesti kertonut tästä yhteydenotosta? Ja miten tulit siitä tietämään?[/QUOTE]

No olisi se voinut silti järkyttää, mutta ainakin mulle olisi tullut sellainen olo, että voin tosiaan luottaa mieheen, koska olisi mulle asiasta avoimesti kertonut. Olisi viestittänyt että on pikku juttu, eikä vaikuta mieheenkään tämä yhteydenotto mitenkään.

Miehen facebook oli jäänyt auki, joten näin että naiselta oli tullut viesti, en kuitenkaan lukenut sitä vaan kysyin asiaa mieheltä muutaman viikon odottelun jälkeen. Sopivasti mies poisti keskustelun kun olin asian puheeksi ottanut, kysyin seuraavan päivänä saisinko lukea viestit, koska ne minua vaivaavat.

[QUOTE="Alkup";26236542]No olisi se voinut silti järkyttää, mutta ainakin mulle olisi tullut sellainen olo, että voin tosiaan luottaa mieheen, koska olisi mulle asiasta avoimesti kertonut. Olisi viestittänyt että on pikku juttu, eikä vaikuta mieheenkään tämä yhteydenotto mitenkään.

Miehen facebook oli jäänyt auki, joten näin että naiselta oli tullut viesti, en kuitenkaan lukenut sitä vaan kysyin asiaa mieheltä muutaman viikon odottelun jälkeen. Sopivasti mies poisti keskustelun kun olin asian puheeksi ottanut, kysyin seuraavan päivänä saisinko lukea viestit, koska ne minua vaivaavat.[/QUOTE]
En kovin ihmettele, että olet pahoillasi, koska selkeästi mies teki toisin kuin olitte sopineet. Tuo sopimus oli tärkeä osa sitä luottamuksen palautumista. Mutta jospa hän nyt oppisi.

Joko olet lukenut kirjan särjetty sydän? Mulle autto se :)
Mä en tässä nyt julkisesti halua meidän tilannetta ruveta ruotimaan, mutta mullakin meinaa pää levitä välillä, tulee huonoja päiviä kun kaikki tuntuu pahalta ja miettii onko tässä mitään mieltä ja pystyykö luottamaan.

mutta...mä olen päättänyt selvitä, ja luottaa, jos mies saman virheen toistaa, sit se on menoa! mutta mä uskon/haluan uskoa että virheistä oppii, ja jos ei niin murehdin sitä vasta sitten..mä olen koittanut aina puhua miehelle, kun tuntuu pahalta ja luottamus hukassa, muutoinkin ollaan opeteltu puhumaan, mitä ei ennen tehty.

meilläkin oli tilanne että se nainen otti yhteyttä, mies meinasi olla kertomatta, mutta keräsi sitten kaiken rohkeutensa ja kertoi ja totesi tyytyväisenä tehnee oikean ratkaisun kun kertoi, mutta kertomatta jättämisen syy olisi ollut juurikin tuo ettei olisi halunnut repiä haavoja auki ja pelkäsi miten suhtaudun kun juuri oli alkanut helpottaa ja asia ei päivittäin enää mielessä..

En ole lukenut, kiitos vinkistä! Minäkin tosiaan haluaisin päästä asian yli, rakastan kyllä miestäni ja uskon että hänkin minua.

Tuo sinun toinen kappale on ihan minun omaa ajatusmaailmaani!

Meilläkin vaan on tuo juttelu jäänyt tästä asiasta vähemmälle... minusta tuntuu, että mun ei ole sopivaa ottaa tätä asiaa esille, koska tapahtuneesta on aikaa ja asia on periaatteessa käsitelty... Pelkään että mies suuttuu/loukkaantuu jos alan asiasta (taas) jauhamaan. Mies näkee tapahtuneen jo menneisyytenä eikä halua muistella vanhoja. En tiedä sitten häpeääkö vielä tekoaan niin pakjon vai mikä on, että on arka paikka..

[QUOTE="Alkup";26236580]En ole lukenut, kiitos vinkistä! Minäkin tosiaan haluaisin päästä asian yli, rakastan kyllä miestäni ja uskon että hänkin minua.

Tuo sinun toinen kappale on ihan minun omaa ajatusmaailmaani!

Meilläkin vaan on tuo juttelu jäänyt tästä asiasta vähemmälle... minusta tuntuu, että mun ei ole sopivaa ottaa tätä asiaa esille, koska tapahtuneesta on aikaa ja asia on periaatteessa käsitelty... Pelkään että mies suuttuu/loukkaantuu jos alan asiasta (taas) jauhamaan. Mies näkee tapahtuneen jo menneisyytenä eikä halua muistella vanhoja. En tiedä sitten häpeääkö vielä tekoaan niin pakjon vai mikä on, että on arka paikka..[/QUOTE]

jos mies oikeesti haluaa selvittää ja haluaa olla sun kanssa niin kyllä se silloin puhuu asiasta vaikka hamaan hautaan saakka jos sulla on tarvetta sitä käydä läpi.

jos mies suuttuu asiasta niin mulla heräis epäily et onko miehellä puhtaat jauhot ollenkaan...

Koitappa ottaa oma paha olo puheeksi, syyllistämättä..mies voi suuttua, koska ei enää halua käsitellä asiaa, mutta luulisi puhumalla sitten ymmärtävän että asiaa on käsiteltävä niin kauan että pääset sen yli ( rajansa kaikella kumminkin ) ja onhan se miehenkin etu että sä olet kunnossa :)

mä jotenkin koen selviytyväni sillä että oon lukenut paljon aihetta käsitteleviä artikkeleita yms..parisuhdekirjoja ja silleen..
väestöliiton sivuilta luin parisuhteen kriiseistä..ja nekin selvensi omia ajatuksia..

se onkin hankala löytää se sopiva aika, joko mies on hyvällä tuulella eikä halua pilata tunnelmaa, tai muuten vaan huono päivä/väsynyt eikä silloinkaan viitsi. kun lapset on hoidossa haluaa nauttia ajasta tai kun lapset kotona ei voi puhua yms..jotenki se rako vaan jostain on löydettävä..

se onkin hankala löytää se sopiva aika, joko mies on hyvällä tuulella eikä halua pilata tunnelmaa, tai muuten vaan huono päivä/väsynyt eikä silloinkaan viitsi. kun lapset on hoidossa haluaa nauttia ajasta tai kun lapset kotona ei voi puhua yms..jotenki se rako vaan jostain on löydettävä..

Niin tämäpä vielä... ja mieskin uskoo että kaikki on ihan hyvin tällä hetkellä, niinkuin periaatteessa onkin, että voi olla että sulateltavaa tulisi, kun tajuaisi kuinka paljon tuo asia vieläkin koskettaa.

Mietin josko rohkaistun ja laitan hänelle linkkinä tämän aloituksen...

Miehesi on edelleen epärehellinen,sekin kertoo että poisti kyseisen keskustelun eikä näyttänyt sitä sinulle.Jos asia olisi kuten hän sanoo,hänellä ei olisi ollut syytä poistaa keskustelua ja hän olisi sen voinut sinulle avoimesti näyttää.
Kauanko odotat ennen kuin hän jää taas kiinni rysänpäältä?

Minunkin neuvo on että peloistasi huolimatta uskalla luottaa..Se vaatii vähän sitä sokeaakin luottamista toiseen. Saat paljon enemmän itsellesi ja jos jotain ilmenee vielä joskus. Voit sitte toimia sen mukaan. Mutta uskalla luottaa nyt ja anna miehellesi mahdollisuus. Et sinä sitä silloin anna jos koko ajan vain epäilet ja jossittelet.

[QUOTE="akka";26237788]Miehesi on edelleen epärehellinen,sekin kertoo että poisti kyseisen keskustelun eikä näyttänyt sitä sinulle.Jos asia olisi kuten hän sanoo,hänellä ei olisi ollut syytä poistaa keskustelua ja hän olisi sen voinut sinulle avoimesti näyttää.
Kauanko odotat ennen kuin hän jää taas kiinni rysänpäältä?[/QUOTE]

Jaa, huomasin nämä 2 viimeistä vastausta vasta tänään täällä.

Tähän piti tulla kommentoimaan sitä, että mies ei kyllä käyttäydy epärehellisen oloisesti, silloin oli selvät merkit ilmassa, mies oli kiukkuinen ja tiuski, kantoi puhelinta koko ajan mukana ja vähät välitti parisuhdejutuista.

Mutta itseäkin ihmetyttää että miksi poisti sen keskustelun just vasta kun sai tietää että minä tiedän :/

[QUOTE="alkup";26248070]Jaa, huomasin nämä 2 viimeistä vastausta vasta tänään täällä.

Tähän piti tulla kommentoimaan sitä, että mies ei kyllä käyttäydy epärehellisen oloisesti, silloin oli selvät merkit ilmassa, mies oli kiukkuinen ja tiuski, kantoi puhelinta koko ajan mukana ja vähät välitti parisuhdejutuista.

Mutta itseäkin ihmetyttää että miksi poisti sen keskustelun just vasta kun sai tietää että minä tiedän :/[/QUOTE]

Jos olet itsellesi rehellinen,sinä tiedät että siinä keskustelussa oli jotain mikä ei ollut sinun silmillesi tarkoitettu,sitä ei olisi muuten poistettu.Ja se kertoo että miehellä ei ole puhtaat jauhot pussissaan,niin ikävää kuin se onkin.

Mulle riittäisi tuo, että mies ilmoittaisi löytäneensä elämänsä rakkauden. En voisi olla enää hänen kanssaan. Tuntisin jatkuvasti itseni "varavaihtoehdoksi", kun ei elämänsä naista saanut.

Haluan sanoa sinulle muutaman asian.

Minun mieheni petti minua yhden illan jutulla n. 5 vuotta sitten. Tilanteessamme on pieni ero, mies kertoi asiasta itse, vaikkakin puoli vuotta myöhemmin. Meidän suhteemme lähti uuteen nousuun kun annoin anteeksi. Suhde on oikeastaan ensimmäistä kertaa 8 vuoteen sellaisella asteella mitä ei olla ennen koettu.

Nykyinen tilanne on varmasti saavutettu sillä että annoin ensin puhtaasti anteeksi, sitten vain puhuimme, puhuimme ja puhuimme.

Tämä vaatii molemmilta luottamusta. Ole armollinen myös miehellesi, sinun pitää olla myös avoin, kerro kaikki tunteesi mitä tunnet pettämisen ansiosta. Kerro aina kun tuntuu pahalta. Tao miehesi päähän että toipuminen pettämisestä on pitkä prosessi ja se vaatii mieheltäsi kärsivällisyyttä ja aikaa. Ennen kaikkea aikaa. Miehesi pitää ymmärtää että asiat ei tapahdu vipua kääntämällä, miehen on tultava sinua puoleen väliin vastaan.

Miehestä voi tuntua että asia on jo puitu ja sillä selvä. Hän ajattelee että sinun pitäisi antaa asian olla. Hänelle ehkä on tällä hetkellä helpompaa kun asiasta ei puhuta. Joten salailu voi vain johtua näistä asioista.

Jos mies oikeasti haluaa että asiat korjaantuu ja että saavutatte luottamuksen uudestaan. Hänen täytyy nyt vain purra hammasta ja kuunnella sinua, miehen täytyy kestää jos sinulla herää epäilyksiä. Miehen täytyy olla avoin ja antaa sinun olla lähellä jokaista liikettään ts. antaa sinun esim. lukea ne viestit, jos ne sinua häiritsee.

Me ollaan tosiaan käsitelty tätä pettämistä nyt 5 vuotta ja edelleen joskus minun pitää asiaa puida. Mies kuuntelee edelleen ja antaa minun kokea ne tunteet mitä koko prosessi on herättänyt ja näin kuuluu minusta ollakkin.

Haluan sanoa sinulle muutaman asian.

Minun mieheni petti minua yhden illan jutulla n. 5 vuotta sitten. Tilanteessamme on pieni ero, mies kertoi asiasta itse, vaikkakin puoli vuotta myöhemmin. Meidän suhteemme lähti uuteen nousuun kun annoin anteeksi. Suhde on oikeastaan ensimmäistä kertaa 8 vuoteen sellaisella asteella mitä ei olla ennen koettu.

Nykyinen tilanne on varmasti saavutettu sillä että annoin ensin puhtaasti anteeksi, sitten vain puhuimme, puhuimme ja puhuimme.

Tämä vaatii molemmilta luottamusta. Ole armollinen myös miehellesi, sinun pitää olla myös avoin, kerro kaikki tunteesi mitä tunnet pettämisen ansiosta. Kerro aina kun tuntuu pahalta. Tao miehesi päähän että toipuminen pettämisestä on pitkä prosessi ja se vaatii mieheltäsi kärsivällisyyttä ja aikaa. Ennen kaikkea aikaa. Miehesi pitää ymmärtää että asiat ei tapahdu vipua kääntämällä, miehen on tultava sinua puoleen väliin vastaan.

Miehestä voi tuntua että asia on jo puitu ja sillä selvä. Hän ajattelee että sinun pitäisi antaa asian olla. Hänelle ehkä on tällä hetkellä helpompaa kun asiasta ei puhuta. Joten salailu voi vain johtua näistä asioista.

Jos mies oikeasti haluaa että asiat korjaantuu ja että saavutatte luottamuksen uudestaan. Hänen täytyy nyt vain purra hammasta ja kuunnella sinua, miehen täytyy kestää jos sinulla herää epäilyksiä. Miehen täytyy olla avoin ja antaa sinun olla lähellä jokaista liikettään ts. antaa sinun esim. lukea ne viestit, jos ne sinua häiritsee.

Me ollaan tosiaan käsitelty tätä pettämistä nyt 5 vuotta ja edelleen joskus minun pitää asiaa puida. Mies kuuntelee edelleen ja antaa minun kokea ne tunteet mitä koko prosessi on herättänyt ja näin kuuluu minusta ollakkin.

kiitos kirjoituksestasi. Se antoi minulle sysäyksen laittaa tämä aloitus miehelleni. Sen verran oli painavaa asiaa mielestäni. Harmi vain tunnelma muuttui todella jäätäväksi.. En tiedä tuliko asia niin yllättäen vai mitä mutta huomenna toivottavasti ollaan kuin mitään ei olisi tapahtunutkaan.

[QUOTE="akka";26237788]Miehesi on edelleen epärehellinen,sekin kertoo että poisti kyseisen keskustelun eikä näyttänyt sitä sinulle.Jos asia olisi kuten hän sanoo,hänellä ei olisi ollut syytä poistaa keskustelua ja hän olisi sen voinut sinulle avoimesti näyttää.
Kauanko odotat ennen kuin hän jää taas kiinni rysänpäältä?[/QUOTE]osuva nimimerkki ja tyypillinen palstaämmän parisuhdevinkki eli jätä se sika

• Tykkää
Reactions: Metsäpeikko
Noh, itsellä oli vastaavanlainen tilanne ja mä taas päädyin siihen, että suhteen jatkamisessa ei ollut mitään järkeä. Mä en lopulta halunnut elää sellaisen ihmisen kanssa, jota katsoessa pieni epäilys kalvaa takaraivossa jatkuvasti. Yritin kaksi vuotta tuon pettämisen jälkeen, mutta ei siitä mitään tullut. Luottamus vaan oli kokonaan mennyt ja mulle parisuhde ilman luottamusta on selkeästi mahdottomuus.

Joo, tosta on nyt viitisen vuotta ja muutama viikko sitten mies tuli mulle viihteellä kännissä avautumaan, että pilasin hänen elämänsä, kun jätin hänet. Siis MINÄ pilasin. Mulla on asiasta vähän toisenlainen näkemys.

Ainoastaan sä itse tunnet itsesi niin hyvin, että tiedät, saatko luottamuksen vielä takaisin.

[QUOTE="Vieras";26260012]Minua kiinnostaisi tietää onko asia edistynyt mite, oletteko puhuneet asioita selväksi?[/QUOTE]

Oho, olen yllättynyt että tapaus jäi jollekkin mieleen :)

Noh, lyhyestä virsi kaunis eli laitoin miehelle tämän ketjun. Hän kysyi mistäs nyt tuulee ja sanoin että lue vaan se. Hän totesi ettei halua (luki varmaan muutaman rivin eteenpäin että sai tietää mistä on kyse) ja asiasta ei ole sanallakaan mainittu tuon illan jälkeen.

Että joo... kurja fiilis on itsellä koska tuntuu että mies ei välitä tunteistani, hän on sitä mieltä että asia on loppuunkäsitelty.. Mutta jos tässä nyt niin kurjasti käy että joskus joudun toteamaan että en voi parisuhteessa jatkaa nimenomaan tämän luottamuspulan ja itsessäni vellovan riittämättömyyden tunteen takia voin ainakin ajatella että jossain vaiheessa yritin ottaa asioita puheeksi.

Minunkin neuvo on että peloistasi huolimatta uskalla luottaa..Se vaatii vähän sitä sokeaakin luottamista toiseen. Saat paljon enemmän itsellesi ja jos jotain ilmenee vielä joskus. Voit sitte toimia sen mukaan. Mutta uskalla luottaa nyt ja anna miehellesi mahdollisuus. Et sinä sitä silloin anna jos koko ajan vain epäilet ja jossittelet.

PEESI!

Jos toinen nainen on niin tyhmä, että ottaa yhteyttä, niin se ei ole kuitenkaan myöskään miehesi vika. Ehkä olisi oikeasti parempi, ettet olisi kuullut asiasta ollenkaan, jos siinä ei ole kerta mitään kerrottavaa. Turhaan pahoitit mielesi. Eli nyt vain luotat mieheesi ja luotat myös siihen, että totuus tulee aina julki. Jos miehelläsi ei jostakin syystä olisi puhtaat jauhot pussissa, saat tietää sen aikanaan. Se on vain pelin henki.

Olet tosi rohkea, kun haluat antaa anteeksi ja olet siinä onnistunutkin. Minä olen antanut aikanaan samanlaisen teon anteeksi, ja nyt olen tosi onnellinen, etten romuttanut kaikkea toisen naisen takia. Voimia rakas sisko!

Että joo... kurja fiilis on itsellä koska tuntuu että mies ei välitä tunteistani, hän on sitä mieltä että asia on loppuunkäsitelty..

Tässä ei nyt ole kyse siitä, etteikö miehesi välittäisi tunteistasi. Mutta miehillä ei yksinkertaisesti ole kestävyyttä jauhaa samoista asioista kovin pitkään. Se on vain hyväksyttävä, jos haluat elää miehen etkä naisen kanssa. Toki ymmärrän, että sinulla on tarvetta puhua.

Mutta jo tuo, että pystyt harkitsemaan anteeksiantoa ja olet jo anteeksi antanutkin, kertoo sinusta paljon ihmisenä. Ja edelleen, se toinen nainen ei ole sen arvoinen, että lapsesi joutuisivat asumaan kahdessa osoitteessa. Tasoton ihminen, joka kehtaa tulla hämmentämään pikkulapsiperheen arkea!

En nyt halua mitenkään neuvoa typeryyksiin, mutta tiesitkö että nykyisin facebookissa poistetut viestit menee archieved kansioon ja ne voi vasta sieltä oikeasti poistaa? Eli jos mies ei suostu asiasta kertomaan, niin käy katsomassa onko tajunnut poistaa viestit arkistoa myöten. Silloin saisit tietää onko miehellä puhtaat jauhot pussissa vai ei. Koska mun mielestä ei ole jos ei näyttänyt sulle niitä viestejä ja sitten jätti niistä kertomatta..

Salailua, valehtelua, luottamuspulaa ja viestien vakoilua..

Ei sovi mun käsitykseen parisuhteesta, en pystyisi elämään noin. Varsinkin jos mies ei ymmärtäisi, kuinka paljon loukkasi ja aidosti haluaisi parantaa ja korjata suhdetta vaan kirjoittelisi edelleen naisen kanssa selän takana.

Kuten joku asian "fiksusti" ilmaisi, tää peruspalsta-ämmä jättäisi miehen ja jatkaisi matkaa yksin.

Yhteistyössä