Miten ekaluokkalaisesti koulunkäynti on alkanut?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "minä"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

"minä"

Vieras
Onko saanut kavereita? Onko opettaja mukava jne? Tyttöni luokalla on jo nyt näkyvissä, että kaikkia ei oteta porukkaan. Oma tyttöni ystävystyi luokan "suosituimman" tytön kanssa, enkä ole ollenkaan varma, että pidänkö siitä. Että syntyy muutaman tytön rinki, jossa helposti sitten arvostellaan muita, ja jätetään joku ulkopuolelle. Olen tytölleni sanonut, että koittaa leikkiä kaikkien luokkakavereiden kanssa, että niistä voi löytyä tosi hyviä ystäviä. Sitten toisaalta ei ole kiva jos se oma tytär joutuukin syrjityksi.

Eilen alkoi koulu ja illalla tytär jo "kokemuksen syvällä rintaäänellä" totesi, että "koulussa on ihan helppoa" :)

Mutta ihan mukavasti on lähtenyt käyntiin. Luokalla muutama eskarivuodelta hyvä ystävä, muutama ihan uusi tyttö mutta kivasti oli opettaja saanut tutustumisen käyntiin.

Niin ja opettaja tuntuu oikein mukavalta ja pätevältä.

[QUOTE="noh";26911343]Jos vaikka ovat jo eskarissa olleet samassa ryhmässä?

[/QUOTE]
Koko luokka? Silloin mahdolliset klikit olisivat varmaan jo olemassa.

Ja jos joku oli eskarissa suosituin, ja nyt ekalla luokalla onkin uusi porukka kasassa, niin sama lapsi ei välttämättä olekaan se suosituin kun ryhmädynamiikka on muuttunut.

Meillä meni pakka aikalailla uusiksi: kouluun tulevat 2 luokkaa koostuu kolmesta eri eskarista tulevasta porukasta ja nyt tänä vuonna näitä ryhmiä laitettiin ihan sikin sokin.

Omalla lapsella siis tytöissä 2 eskarikaveria, 1 kaveri jonka tuntee harrastuksen kautta ja 4 ihan uutta tuttavuutta. Pojista 5 oli samassa eskarissa ja 7 ihan uutta.

Mutta hyvin tuntuu lähteneen liikkeelle

Yhteistyössä