Miten hoitaa lapsen hoitoon kuljetus?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Mä saisin töitä , sellaista mistä tykkään, mutta ongelmana lapsen hoitoon vienti ja haku. Mun työ olis vuorotyötä, aamuvuoro 6-14 ja iltavuoro 14-22. Mies on töissä 8-16-17. Meillä on vaan yksi auto, varaa ei ole toista pitää. Mun olis pakko mennä autolla töihin, mutta miten mies sais vietyä lapsen hoitoon aamulla? Päiväkotiin sen verran matkaa, että kävellen ei millään voi viedä, samoin ongelmana haku sitten minun iltavuoro viikolla... Mies kulkee työkaverin kyydissä töihin, mutta päiväkoti on ihan eri suunnalla niin ei voi ohimennessäänkään nakata, vaan ihan eri suuntaan täytyis aamulla viedä lapsi. Hitto että ottaa päähän jos nyt tähän kaatuu tää juttu!

Onko kellään samanlaista tilannetta? Miten toteutettu? Keksisikö joku hyvän keinon?????

Minä kuskaan bussilla, jos mies ei pysty autolla viemään.

Vaihtoehtoina tulee mieleen päiväkodin vaihto (jos vaan onnistuu) johonkin matkan varrella olevaan tai kimppakyyti jonkun toisen lapsen kanssa.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Minä kuskaan bussilla, jos mies ei pysty autolla viemään.

Vaihtoehtoina tulee mieleen päiväkodin vaihto (jos vaan onnistuu) johonkin matkan varrella olevaan tai kimppakyyti jonkun toisen lapsen kanssa.

kimppakyydissä on aina se ongelma, että jos ja kun se autollisen perheen lapsi sairastuu, niin milläs omasi sitten pääsee hoitoon?

Eka päikky meillä oli kävelymatkan varelle. Toinen hoitopaikka oli kauempana, joten mies myöhempään menevänä otti auton, vaikka matka töihin lyhyt ja itse kuljin bussilla töihin, vaikka matkaan menikin aikaa. Kolmanteen paikkaan mies vei autolla, jos itse menin aamuvuoroon ja minä hai bussilla, siitäkin huolimatta, että päikkyyn mennessä jouduin menemään 3 eri kulkupelillä ja päikystä vielä menimme kahdella eri bussilla. Iltavuoroon mennessä taas teimme toisin päin.

Ongelma onkin just siinä ettei täällä käpykylässä mene busseja siihen aikaan, ei sinne mun työpaikalle eikä päiväkodille... pyörällä vois mies viedä lapsen, mutta entä talvella, kaatosateella? Ja sitä matkaa on sen verran sinne päikkyyn kuitenkin, että ei oikein tuo pyörällä ees taas ajaminen aamulla oikein ole loisto idea.

Päiväkoteja ei ole miehen työmatkan varrella, tämä on lähin, ja sekin aivan eri suunnassa.. Ihannehan olisi kun löytyis vaikka joku pph tästä läheltä, mutta kun ei niitä ole... Kai se on hommattava se toinen auto tai sitten unohdettava koko juttu ja jatkaa tätä kotona möllöttämistä :(

Yhteistyössä