Miten hyvä keskiarvo pitäs olla ammattikoulusta, että olis toivoa päästä amk:hon?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kouluun haluaisi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kouluun haluaisi

Vieras
Onko mitään tietoa, missä siellä kulkee raja?
Siis toki on kiinni hakijoista, mutta kuitenkin.
Sairaanhoitajaksi haluaisin ja pohjana aivan muu ammatti.

kannattaa kysyä meilitse suoraan kysyisen amk:n opintotoimistosta, he osaavat suoraan sanoa, millä keskiarvolla on päässy. itelläni tais olla amiksesta 4,7 ka ja työkokemusta ja valintakoe meni hyvin, pääsin ainoana ikinä sinne täysillä pisteillä.

Jos ei ole toivoa päästä, mulla siis aika huono todistus...niin tarkoitus olis koittaa hakea vaan opiskelemaan lähihoitajaksi...mutta niitäkin on aikuispuolella huonosti lähellä

Itse kun hain AMK:un ei sillä keskiarvolla ollut hirveästi väliä. Kunhan oli riittävän hyvä, että pääsi pääsykokeisiin asti. Siellä kaikki riippuikin aivan toisista seikoista kuin keskiarvosta tai yhdestä ainoasta hyvästä alueesta pääsykokeissa. Meillä etsivät sellaisia sopivia paketteja ohjelmaan.

Mulla oli lähihoitajan ammattikoulun ka 4,8, mutta ammattikoulu olikin helppoa, kun heinänteko. Lukio oli ihan eri maata. Ammattikorkeakouluun pääsin lähäripapereilla tokana, eli aika korkeilla pisteillä.

Aikuiskoulutukseen eivät kysy numeroita ollenkaan, siellä vaaditaan tosin vuosien työkokemus.
Nuorisopuolelle kyllä on niilläkin merkitystä, mutta riippuu hyvin pitkälti koulusta. Tärkeämpää ovat pääsykokeet ja haastattelu (voi olla mahd. psykologisia testejä tai vaikak etukäteistehtäviäkin).

Ja sh-opintojen pohjalta tiedän itsekin puhua. :)

Näyttäs löytyvän Laurean sivuilta, 17 alin hyväksytty jolla on päässyt pääsykokeisiin. Mutta jos pääsykokeisiin pääset niin siellä pisteet nollautuu ja kaikki lähtee samalta viivalta.

Siis tuo 17 on viimevuoden syksyltä mutta viime keväänä on pääsykokeisiin otettu kaikki hakukelpoiset eli ne joilla on vaadittava lukiotutkinto tai kolmen vuoden ammatilline koulutus.

Hyvällä todistuksella varmempi pääsy. Itse hain sairaanhoitajakoulutukseen kaksi kertaa. Eka kerralla en päässyt edes pääsykokeisiin, kun lukion todistus ei kovin hääppöinen ole. Toka kerralla pääsin pääsykokeisiin ja reiluilla pisteillä sisään.

Otti kyllä päähän, kun ei pääsykoekutsua kuulunut. Olin varma ettein ikinä tule pääsemäänkään, mutta sitten tuli yllätys seuraavana keväänä.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Mulla siis todistus 2,53...joten ei tosiaankaan hääppöinen...
Meinaan että kannattaako edes yrittää, meinaan kuitenkin hakea myös ihan ammattikouluun..

Tottakai kannattaa yrittää. Ei siitä ole mitään vaivaakaan, kun senkun netissä täyttää lapun ja klik.

Mä olen tässä miettinyt, että haenko uudestaan sairaanhoitajakoulutukseen. Hain viime vuonna, mutta en päässyt. Nyt opiskelen ekaa vuotta lähihoitajaksi, tämä koulutus kestää 2 vuotta. Enhän mä kyllä mitään siinä häviääsi vaikka hakisinkin uudestaan.

Alkuperäinen kirjoittaja Scarlett O Harava:
Mä olen tässä miettinyt, että haenko uudestaan sairaanhoitajakoulutukseen. Hain viime vuonna, mutta en päässyt. Nyt opiskelen ekaa vuotta lähihoitajaksi, tämä koulutus kestää 2 vuotta. Enhän mä kyllä mitään siinä häviääsi vaikka hakisinkin uudestaan.

tuohon mäkin meinaan sit myös hakea, joka kestää 2 vuotta, tuo lähihoitaja ja sit vaikka myöhemmin kun on ensin ollu töissä hakee amk:hon, sairaanhoitajaksi mä kun ehdottomasti haluaisin

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Jos hoitoalalle haluatte niin en näe mitään järkeä jumittua lähihoitajakouluun jos sairaanhoitajaksikin pääsisi. Hakekaa hyvät ihmiset

Ei kaikki halua tehdä sairaanhoitajan työtä. Mä en ymmärrä miksi aina ruvetaan tästä sanomaan.

Jos hoitoalalle haluatte niin en näe mitään järkeä jumittua lähihoitajakouluun jos sairaanhoitajaksikin pääsisi. Hakekaa hyvät ihmiset

Ei kaikki halua tehdä sairaanhoitajan työtä. Mä en ymmärrä miksi aina ruvetaan tästä sanomaan.

Siis öh? Etkö sä juuri sanonut miettiväsi hakua?

Siis öh? Etkö sä juuri sanonut miettiväsi hakua?

Niin MÄ mietin, mutta onko mun mielipide kaikkien lähihoitajien mielipide?

Ehkä vähän huonosti ilmaistu. Tarkoitin siis että jos aiot sairaanhoitajaksi, ei mitään järkeä nyhjätä lähärikoulussa jos sairaanhoitajaksi voisit jo hakea. Ei siitä ole juuri mitään etua. Ei mitään.

YTrittää kannattaa, ja taitaa suurimmaksi osaksi vaikuttaa kuitenkin se miten niissä PÄÄSYKOKEISSA pärjää! itsellä oli amiksesta huono todistus sellaista kakkosta paitsi kielet ja äidinkieli oli h3:sta... mutta olin motivoituinut niin pääsin matkailualalle vaikka olin vaan käynyt amiksen elintarvikealan.

Yhteistyössä