Miten ihmeessä mä pystyn syömään 6 kertaa päivässä , en mitenkään.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Rollolainen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja METSOLA:
Alkuperäinen kirjoittaja justjuu:
Mä en kyllä pystyis syödä tollasta määrää ruokaa.
pystyt jos poienennät annoskokoja. Lihaaki saa syödä vain 40g.Maitoa ei sai s juoda kuin ENINTÄÄN 3 laisa,mulle tuottaa tuskaa olla uomatta amitoa, kunmulla menee JOka aterialla maitoa ja vielä kahvin kanssa

meneekö multa nyt jotain ohi, ku ite valitat ettet moiseen pysty, ja heti perään vakuutat että siihen pystyy?

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja v:
En mä kyllä ole tottunut aamupalan ja lounaan välissä mitään välipalaa syömään, eikä se jatkuva ruuan puputtamienn jossain keittiöllä onistukaan. jos onkiire ei silloin syödä, vaan tehdään töitä.

Mä syön klo 6 puuron, ja kyllä on jo klo 9 maissa nälkä :)

Ei mulla vaan ole. Mulla puuro pitää kylläisenä klo 11 asti

Et taida syödä puuroasi klo 6. kyllä normaalisti kaikille TÖISSÄ oleville maistuu TYÖPAIKAN aamukahvilla leivänpalanen, vaikka olisi syönyt kotona aamupalan.

kyllä syön, herään aamuisn monesti ene kuuta keitttämään puuron ja herätän lapset kouluun. Se että ei ole töissä ei tarkoita, että nukkuu pitkään

Miten miulla oli sellanen käsitys, että siinä retkipväketjussa sanoit teillä aamupalan olevan 7 aikaan?
No, 7 - 11 on neljä tuntia, ja joku täällä sanoi syövänsä viiden pintaan, niin eiköhän se 5 - 9 ole myös sen neljä tuntia? Että tosiaan voi olla nälkä.

Alkuperäinen kirjoittaja laskupää:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja v:
En mä kyllä ole tottunut aamupalan ja lounaan välissä mitään välipalaa syömään, eikä se jatkuva ruuan puputtamienn jossain keittiöllä onistukaan. jos onkiire ei silloin syödä, vaan tehdään töitä.

Mä syön klo 6 puuron, ja kyllä on jo klo 9 maissa nälkä :)

Ei mulla vaan ole. Mulla puuro pitää kylläisenä klo 11 asti

Et taida syödä puuroasi klo 6. kyllä normaalisti kaikille TÖISSÄ oleville maistuu TYÖPAIKAN aamukahvilla leivänpalanen, vaikka olisi syönyt kotona aamupalan.

kyllä syön, herään aamuisn monesti ene kuuta keitttämään puuron ja herätän lapset kouluun. Se että ei ole töissä ei tarkoita, että nukkuu pitkään

Miten miulla oli sellanen käsitys, että siinä retkipväketjussa sanoit teillä aamupalan olevan 7 aikaan?
No, 7 - 11 on neljä tuntia, ja joku täällä sanoi syövänsä viiden pintaan, niin eiköhän se 5 - 9 ole myös sen neljä tuntia? Että tosiaan voi olla nälkä.

Se vielä, että oletettavasti se työntekijä myös kuluttaa enemmän kuin sinä, joten nälkäkin voi tulla hivenen aiemmin.

Alkuperäinen kirjoittaja Lumivalkoinen:
Ööh, kyllä mä helposti syön 6 kertaa päivässä mutta en tietenkään mitään jättiannoksia. Klo 8 normaali aamiainen, lounas klo 11 ja niiden välissä joku hedelmä välipalana. Sitten hedelmävälipala klo 14-15 ja ruoka klo 17. Iltapala klo 20. Noin suunnilleen mä syön arkipäivinä.

mitä se sun aamianinen siältää. Piätis olla kuulemma2 dl puuroa2-3 siivua leipää, hedelmä tai tuoremehua, paljon kasviksia en mä noin paljoo jaksa aamulla vetää namaan

Siis 1200 Kcal /päivä ja 6 annosta, eli 200 Kcal per annos, mistä jo aamupalalla kaurapuuro veteen valmistettuna vie vajaa 100 Kcal. Siihen2-3 siivua leipää ja hedelmä tai tuoremehua?

Joku mättää ja pahasti laskuissa ;)

tuttu tunne toi ettei pysty syömään niin paljon kun sanotaan...en muista olenko kertonut että mäkin laihdutan ja terkan ohjeistuksella, ja lupasin käydä punnituttaan itseni joka maanantai. Ei siksi että fuskaisin vaan koska olen kolmasti elämässäni laihduttanut itseni sairaalaan, sydän alkoi reistaamaan. Lekurin kanssa todettiin että laihtua pitää, mutta että maltillisesti ja sain sitten ohjeet. Huomenna olisi punnituspäivä, viime viikolla tippui vain kilo ja 200 gr päälle, terkka oli tyytyväinen, minä en, haluaisin pudottaa nopeammin. Se sanoi että tavoite on pudottaa puoli kiloa viikossa, maksimissaan kilo.
Ja itseasiassa olen jo syönyt vähemmän kuin ohjeissa ja jatkuvasti mietin miten voisin vielä vähentää lisää :ashamed: Kun vatsa tuntuu täydeltä, tuntuu että on tehnyt jotain väärin ja morkkis on kamala, vaikka TIETÄÄ syöneensä oikein.
Musta tuntuu etten ikinä opi hallitsemaan tätä syömisongelmaa... :ashamed:

Mie en yleensä oo syönyt aamupalaa... juonut vaan kahvia.
Viime raskauden aikana mulla todettiin raskausdiabetes, ja sain ravitsemusterapeutilta ohjeet syödä säännöllisesti 3-4 tunnin välein pieniä aterioita ja välipaloja.

Sit mie opettelin ja opinkin... aamulla klo 6 hedelmä / jotain kasviksia ja sit vasta kahvia.
Klo 8-9 pikkuväen kanssa aamupalaa, puuroa, leipää ja tuoremehua / maitoa.
klo 11 lounas
ja "välipala" klo 14, eli voileipä ja / tai hedelmää / kasviksia tai pieni pulla / pari keksiä + kahvia.
Klo 16 - 17 päivällinen.
Klo 20 pieni iltapala, eli hedelmä / kasviksia, marjoja ja jogurttia tmv.
Sit vähän isompi iltapala vielä klo 22-23... kun mie valvoin silloinkin aina yli puolenyön.
Musta vaan silloin alkuun tuntui, että mie syön koko ajan... mutta siihen tottui sit loppujenlopuksi hyvinkin äkkiä.

Yhteistyössä