Miten jaksaa itse tukea toista mielenterveysongelmien kanssa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja toisen ketju ap
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

toisen ketju ap

Vieras
Tietääkö joku jotain foorumia missä voisi keskustella?

Tuntuu etten jaksa. Oikeesti en jaksa. Joudun kestämään miehen purkauksia, sanomatta vastaan, näyttämättä mielipahaa. Tunnen syllisyyttä jos näytän omaa onnea tai iloa. Miehen käytös ärsyttää ja suututtaa. Tekee mieli lähteä ja jättää toinen yksin. Toisaalta, haluan auttaa mutta en osaa. Eikä mieskään tiedä mitä mun pitäisi tehdä. Eilenkin itki ja huusi mulle kurkku suorana et auta mua. Mutta ei osannut sanoa miten. Koko talous kaatuu mun niskaan, en voi pyytää edes lapsen kanssa leikkimään. Mun mielenterveys ei enää kauaa kestä tätä. En tajua miten jotkut puolisot jaksaa tällaisia vuosia. Tunnen itseni itsekkääksi ja huonoksi ihmiseksi.

Liittyy siis tähän aloitukseen: http://kaksplus.fi/keskustelu/t1433077,25

Tuota.. itse asiassa ei sun tarviikaan jaksaa. Sun ei ole pakko kuunnella miehesi pahaa oloa, ainoa mikä sun on nyt tehtävä, on se että olet vastuussa itsestäsi ja lapsistanne. Varmistat teille hyvän ja turvallisen olon. En tiedä, onko miehelläsi diagnoosia? Onko käynyt lääkärissä? Kotona hänen on aivan turha oireilla, toivottavasti hän ymmärtää sen itse. Ja jos ei ymmärrä, niin ota ohjat käsiisi ja vie hänet lääkäriin. Jos taas tuntuu, ettet itse jaksa yksin, niin valjasta mukaasi joku, jolle voit uskoutua myöhemminkin asiassa. Te molemmat tarvitsette apua ja siihen ette kykene yksin.

Huonommuutta ja syyllisyyttä älä tunne, sillä asia ei ole käsissäsi eikä sinusta lähtöisin. Ole siipallesi tukena, osoita rakkautesi ja ymmärtämyksesi kuitenkin vaikka se nyt on todella vaikeaa, mutta älä tee itsestäsi miehesi hoitajaa - siihen on omat hoitajat toisaalla. Hakekaa rohkeasti ja nyt heti ulkopuolisen apua. Se ei ole hävettävää, vaan se on ainoa oikea keino teidän selviytymiselle. Voimia ja uskallusta!

sulla on kaksi vaihtoehtoa,jooko miestä hoitoon,kun ei kuulosta liian terveltä,enemmän masennuksesta tai sitten voisi olla ettei mitään ole vaan ihminen on itserakas,niin jos noin niin mä olisin eronut,ei sun tollaista tarvi kestää :hug:

Yhteistyössä