miten jaksaa? kysymys parisuhteesta.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja niiskuneiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

niiskuneiti

Vieras
Olen käynyt puhumassa terapeutillekin mutta en vain saa lähdettyä tästä suhteesta, enkä tiedä miksi. Osittain raha kysymys vaikka ei miehen palkka kummoinen ole. Niin ja 2 lasta.
Olemme olleet 10v yhdessä ja jo alusta ollut hankalaa. Molemmat olleet epävarmoja suhteen alussa, minä olin se joka oli kiinni toisessa enempi ja soittelin koko ajan toiselle. Tapasimme vk-loppuisin ja meillä oli riitoja. Mies uhkaili erolla jne. ja aina sain hänet palaamaan kun sanoin etten jaksa elää ilman häntä. Voin huonosti kun molempia vaivasi mustasukkaisuus. Ajauduin suhteeseen ja petin ensimm. kerran. sitten vuosien saatossa olen pettänyt useammin ja aina ihastunut näihin toisiin,kuitenkaan en varmaan arvosta itseäni koska olen mennyt heti sänkyyn näiden toisten miesten kanssa.
Nyt olen masentunut koska ihastuin taas toiseen mieheen ja en vaan voi heittäytyä siihen epävarmuuteen että eroaisin ja ehkä tämä kiinnostuisi minusta tai sitten ei. En tiedä mikä minua vaivaa. Miestäni en kunnioita,hän tietää pettämisestäni ja on itkenyt niitä ja silti aina haluaa yrittää uudestaan.
Itse aina ihastun näihin komeisiin miehiin ja annan heille helppoa seksiä, muuhun minusta ei ole. =( Olen helposti luettava ja minusta näkee heti jos olen ihastunut koska olen hermostunut.

Mitä haluat parisuhteesta? Jos lähdetään siitä liikkeelle.
Miksi et eroa? Miksi tahdot olla yhdessä? Lapsetko pitää yhdessä? Jos se on niin, se on väärä peruste.

Liikaa mustasukkaisuutta, kumpi ei luota toiseen, vai onko se kummallakin sama juttu.
Miksi on näin?
Miksi petät? Haetko, että olet vielä kaunis? Haluttava? Seksiä?

Miksi et arvosta itseäsi? Mikä vika sinussa on sinun mielestäsi? Muiden mielipiteillä ei ole väliä.

Miksi et kunnioita miestäsi? No palaan samaan kysymykseen, miksi olet miehen kanssa jota et edes kunnioita?

Se, että jos petät miestäsi. Tietenkin hän on mustasukkainen. Joku kajoaa hänen vaimoonsa. Olisi se nyt vähän kumma jos ei olisi mustasukkainen. Lyhyesti tuosta tekstistä päätelle, ero olisi kummallekin osapuolelle paras ratkaisu.

Mustasukkaisuus oli siis nuorena ennen kuin mitään oli tapahtunut, en saanut mennä mihinkään koulukavereiden kanssa. Mieheni itsetunto on huono. Ollut aina. Hän ei ole mitenkään miehekäs vaan outo, en tiedä mitähänessä näin silloin. Nyt yrittää epätoivoisesti muuttua mutta edelleen on todella huono itsetunto. Kuka mies kestäisi vaimolta pettämistä monta kertaa. Hän ei tee koskaan seksiin aloitetta vaan minä olen tehnyt sen aina. Hän on mielestäni nysverö. Ei koskaan ole vienyt minua treffeille nuorena. Hänen on ollut vaikea liikkua julkisissa paikoissa nuorempana minun kanssani. Emme koskaan ole käyneet yhdessä baarissa ym. Hän ei tanssi kanssani koskaan esim. laivalla.
Pettämiseltä olen halunnut sitä että olen haluttava,kaunis ja että joku ns. komeahko normaali mies huolisi vaikka se onkin sitten ollut vaan seksiä eikä kukaan ole koskaan muuta halunnut. Minulla on kompleki näyttää koko ajan hyvältä ja masennun jos en näytä hyvältä omasta mielestäni, tai siis vilkuilen peiliin monta kertaa päivässä. Mutta en kuitenkaan koskaan meikkaile ym. uudestaan kuin vaan aamulla, en siis mene överiksi.
Omasta mielestäni minussa on vikaa koska otin tuollaisen itsetunto ongelmaisen nysvärin ja se masentaa mutta kuitenkaan en voi lähteä osittain lasten takia ja rahallisesti. Jos mies löytäisi toisen ja jättäisi niin ajattelisin että hän ansaitsee löytää rakkauden.
Kuitenkin pelkään erota itse ja kantaa vastuuta perheen rikkomisesta ja epäonnistumisesta ja selviämisestä yksin. Mies kiristänyt että kertoo lapsille kuka oli jättäjä ja että hän ei halua nähdä niitä (lapsia).
Kunnioitus miestäni ja itseäni kohtaan on mennyt.

Yhteistyössä