Miten jaksaa masentunutta miestä? Mitään ei kiinnosta tehdä minun ja lasten kanssa.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja äiti yksin
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Kyllä antaisin lapsen pois nyt tämänhetkisellä mielialalla. Eihän kukaan voi tietenkään 100% sanoa etukäteen mitä tekisi ja miltä tuntuu kun vaimo kuolee.
Enkä minä tahallani kiusaa tee vaimolleni, ei vain yksinkertaisesti seksi kiinnosta hänen kanssaan enää. Ja tuntuu että lapsestakin aiheutuu vain huolta ja mielipahaa. En todellakaan osaa nauttia isyydestä. Sääliksi vai käy poikaa kun isä on tällainen. Mitään masennusdiagnoosia ei ole enkä sen tiimoilta ole lääkärissä käynyt enkä mene. Jos ja kun vaimo lähtee, realisoin kaikki mitä on , rahaksi. Ja lähden muailmalle, vaikkapa intiaan vetämään huumeita. jos niistä vaikka irtoisi vielä jotain iloa elämään.
Ja sanottakoon tähän moralisteille että eri huumeista on kyllä kokemusta 20 vuoden ajalta, ja ne eivät ole olleet mikään ongelma koskaan.

Itsetuhoista käytöstä ja väittäisin, että huumeilla voi olla tekemistä masennuksesi kanssa. Mutta ajatus paikan vaihdosta on hyvä, sillä kun lähdet ahdistavasta ilmapiiristä hetkeksi muualle, voit tarkastella elämääsi "lintuperspektiivistä" ja saada uusia suuntia elämään.

Intiaa en suosittele, aloita vaikka Christianiasta, köpiksestä.

Eikä epävaakaasta paranekaan. Terapiassa opetellaan keinoja, miten sen kanssa opitaan elämään hyvää elämää. Niistä ei voi täysin ikinä parantua.

Lasken parantumiseksi sen, jos osaa hallita itsensä ja alkuperäinen ongelma ei haittaa enää elämää. Sinänsä jännä, että jos syöt lääkkeitä, olet sairas (koska lääkkeitä määrätään sairauden hoitoon), mutta jos paranet psyykkaamalla itseäsi, olet terve.

Miten tämän nyt kiteyttää... kenen syy se on, jos menet naimisiin puun kanssa, jolla ei ole kykyä parisuhteeseen? Ei ainakaan puun, mutta toisaalta, voisiko puusta tulla hyvä parisuhteessa, jos sinä muutat asenteitasi?

Ymmärrän kyllä tuon "pahan kierteen", jossa toisen oireillessa mennään sitten syöveriin, jossa molemmat menevät alaspäin, tajuamatta koskaan katkaista kierrettä (ja tarpeeksi pitkään ollessaan syöverissä, ei se ole mahdollista). Tästä syystä sen parisuhteen vaaliminen edellyttää molemmilta täyttä panosta. Kutsutaan parisuhdetaidoksi.

Olen myös sitä mieltä, että on olemassa ihmisiä, jotka sairastuttavat toiset ihmiset. Tahallaan tai tahattomasti. Esimerkkinä naiset, jotka naivat aina uudelleen miehen, josta tulee alkoholisti. Tällöinkin on turha etsiä syyllistä, koska jos etsii, ei pääse elämässään eteenpäin.

Ai että nainen aiheuttaa miehen alkohokismin? :D jos niin pahasti se vaimo vituttaa, miksei ota eroa? Alkoholismi on ihan omalla vastuulla, toisilla on itsekuria ja parempia keinoja. Marttyyri ja luovuttaja tarttuu alkoholiin, kun ei saa aikaiseksi muuttaa elämää. En ole ikinä kuullut tapauksista, joissa naisen jokainen puoliso muuttuisi alkoholistiksi. Nainen tosin usein ajautuu samanlaisiin kumppaneihin, jotka eivät välttämättä sovi (pettävät, väkivaltaiset, alkoholistit), sen tyyppisillä kun on yleensä tietynlaista karismaa. Jos taas nainen valitsee kiltin ja kunnollisen miehen, on epätodennäköistä kumppanista kuoriutuvan mitään noista.

Kyllä antaisin lapsen pois nyt tämänhetkisellä mielialalla. Eihän kukaan voi tietenkään 100% sanoa etukäteen mitä tekisi ja miltä tuntuu kun vaimo kuolee.
Enkä minä tahallani kiusaa tee vaimolleni, ei vain yksinkertaisesti seksi kiinnosta hänen kanssaan enää. Ja tuntuu että lapsestakin aiheutuu vain huolta ja mielipahaa. En todellakaan osaa nauttia isyydestä. Sääliksi vai käy poikaa kun isä on tällainen. Mitään masennusdiagnoosia ei ole enkä sen tiimoilta ole lääkärissä käynyt enkä mene. Jos ja kun vaimo lähtee, realisoin kaikki mitä on , rahaksi. Ja lähden muailmalle, vaikkapa intiaan vetämään huumeita. jos niistä vaikka irtoisi vielä jotain iloa elämään.
Ja sanottakoon tähän moralisteille että eri huumeista on kyllä kokemusta 20 vuoden ajalta, ja ne eivät ole olleet mikään ongelma koskaan.

On tahallaan kiusaamista antaa toisen uskoa muuta kuin on ja on surkeassa suhteessa vain myötätunnosta. Olettaa, että olet masentunut ja että asia korjaantuu. Vedät vaimosikin pidemmän päälle tohpn mukaan ja tällä hetkellä vaimosi kokee todennäköisesti olevan kuvottava, koska et halua häntä. Ota niskasta kiinni ja sano haluavasi erota, koska et ole onnellinen perheelämään. Vaimosi järkyttyy, mutta toipuu, tulee onneliseksi, koska ei mieti jatkuvasti teidän parisuhdetta ja etsi vikoja itsestään ja löytää ehkä kumppanin, joka on hänen kanssaan onnellinen. Mitä luulet saavuttavasi sillä, että roikut mukana, mutta ei ole aikomustakaan yrittää? Lähde

Ai että nainen aiheuttaa miehen alkohokismin? :D jos niin pahasti se vaimo vituttaa, miksei ota eroa? Alkoholismi on ihan omalla vastuulla, toisilla on itsekuria ja parempia keinoja. Marttyyri ja luovuttaja tarttuu alkoholiin, kun ei saa aikaiseksi muuttaa elämää. En ole ikinä kuullut tapauksista, joissa naisen jokainen puoliso muuttuisi alkoholistiksi. Nainen tosin usein ajautuu samanlaisiin kumppaneihin, jotka eivät välttämättä sovi (pettävät, väkivaltaiset, alkoholistit), sen tyyppisillä kun on yleensä tietynlaista karismaa. Jos taas nainen valitsee kiltin ja kunnollisen miehen, on epätodennäköistä kumppanista kuoriutuvan mitään noista.

Yksinkertaistetaan: nainen nalkuttaa ja vittuilee. Mies ei saa sanoa mitään vastaan. Hänen ainoa tapansa purkaa pahaa oloa on alkaa ryypätä.

Yksinkertaistetaan: nainen nalkuttaa ja vittuilee. Mies ei saa sanoa mitään vastaan. Hänen ainoa tapansa purkaa pahaa oloa on alkaa ryypätä.

Nainen nalkuttaa ja vittuilee vasta, kun on kestänyt jotain niin kauan, ettei enää kestä sitä. Nainen purkaa vitutuksen nalkutukseen, mies on hiljaa ja alkaa ryyppäämään. Molemmilla on tapansa. Yleensä jompikumpi on alunperin syyllinen. On turhaa nalkuttaa jostain parista lattialla, mutta jos kahden työssäkäyvän perheessä toinen ei tee mitään ja jättää astiansakin työpöydälle homehtumasn tai kävelee kuraisilla kengillä olohuoneen läpi kyllä siinä alkaa vitutus nousta. Jos itse siivoaisi ne kurat ja veisi astiansa, ei kukaan nalkuttaisi.

Joskus se syyllinen on se nalkuttaja, joka vaatii liikaa. Alkoholismi on silti ihan omaa syytä, mies voisi avata sen suunsa tai lähteä. Mitä se alkoholi auttaa? Pahentaa vaan nalkutusta ja naisen vitutusta. Siinä vaiheessa kun ei päästä yhteisymmärrykseen kannattaa erota.

Nainen nalkuttaa ja vittuilee vasta, kun on kestänyt jotain niin kauan, ettei enää kestä sitä. Nainen purkaa vitutuksen nalkutukseen, mies on hiljaa ja alkaa ryyppäämään. Molemmilla on tapansa. Yleensä jompikumpi on alunperin syyllinen. On turhaa nalkuttaa jostain parista lattialla, mutta jos kahden työssäkäyvän perheessä toinen ei tee mitään ja jättää astiansakin työpöydälle homehtumasn tai kävelee kuraisilla kengillä olohuoneen läpi kyllä siinä alkaa vitutus nousta. Jos itse siivoaisi ne kurat ja veisi astiansa, ei kukaan nalkuttaisi.

Joskus se syyllinen on se nalkuttaja, joka vaatii liikaa. Alkoholismi on silti ihan omaa syytä, mies voisi avata sen suunsa tai lähteä. Mitä se alkoholi auttaa? Pahentaa vaan nalkutusta ja naisen vitutusta. Siinä vaiheessa kun ei päästä yhteisymmärrykseen kannattaa erota.

Mistä tämä kertoo? Kertoo kyvyttömyydestä keskustella ja ratkaista ongelmia. Tällainen käytös johtaa siihen, ettei enää arvosta toista ja kun ei arvosta toista, ei kunnioita toista. Kas kummaa, että juuri arvostusta ja kunnioitusta naiset hakevat tulevalta puolisoltaan.

Oma juttunsa on se, että jos mieheltä puuttuu kyky keskusteluun ja naisen oudon logiikan ymmärtämiseen, pitääkö naisen siitä loukkaantua, vai pitäisikö naisen opetella puhumaan miestä? Tai sitten kouluttaa miestä? Sama toisinpäin, mieskin voi kouluttaa naista tai opetella puhumaan naista.

mutta omien sanojesi mukaan alkoholistin täytyisi muuttaa omia asenteitaan. koita jo päättää kenen vika se on. senkin provotrolli.

Ei kenenkään vika. Syy-seuraussuhteiden määritteleminen on mahdotonta. Lähtökohtaisesti kukaan ei HALUA olla alkoholisti, vaan alkoholi on keino selättää mm. masennus. Mikä sitten masennukseen on johtanut, mennään sinne odotusten ja pettymysten puolelle, stressi ykkösenä.

Mä ottaisin tuon Occamin heti miehekseni jos se olis mahdollista. Harvinaisen älykäs mies, jolla on hyviä oivalluksia. En ole aivan kaikesta samaa mieltä, mutta hänen juttujaan seuranneena tässä olis hyvä väittelykumppani ja järkevä äijä, jonka kans olis mahtava jakaa samat lusikat. Harmi vaan, että taitaa olla varattu.

Mä ottaisin tuon Occamin heti miehekseni jos se olis mahdollista. Harvinaisen älykäs mies, jolla on hyviä oivalluksia. En ole aivan kaikesta samaa mieltä, mutta hänen juttujaan seuranneena tässä olis hyvä väittelykumppani ja järkevä äijä, jonka kans olis mahtava jakaa samat lusikat. Harmi vaan, että taitaa olla varattu.

Kiitos kehuista. Huomautan, että en hirveämmin mieti mitä kirjoitan, eli ilmeisesti joskus osuu oikeaankin :)

P.S. Avioliitto on vain hidaste. Vanha viidakon sinkkujen sanonta :)

Kiitos kehuista. Huomautan, että en hirveämmin mieti mitä kirjoitan, eli ilmeisesti joskus osuu oikeaankin :)

P.S. Avioliitto on vain hidaste. Vanha viidakon sinkkujen sanonta :)

No ei muuta kuin ilmottele, jos joskus oot lähdössä tänne länsirannikolle reissailemaan, niin rekkaudun tänne palstalle, että voidaan heittää parit yyveet ja sopia, missä nähdään! :)

• Tykkää
Reactions: Occamin partaveitsi
Vierailija 1111:lle kommentoisin, että käytännössä vauvaa on lähes mahdotonta eroisän tavata muualla kuin äidin luona tai jonkun muun henkilön esim. mummon kanssa, johon vauva on kiintynyt. Ihan tukka nousee pystyyn, jos joku antaisi vauvan vieraaseen kämppään sellaisen isän hoitoon, johon lapsella ei ole läheistä suhdetta. Ero oli varmaan teille hyvä ratkaisu, koska exäsi on kontrollifriikki ja itsekäs. Eronne ei kuitenkaan ollut tyylikäs ja lapsi vieraantui isästään. Tässäkin suhteessa mentiin perse edellä puuhun eli lapsi alulle, vaikka miehen luonteesta ja teidän yhteiselosta ei ollut riittävää kokemusta. Kun seksin huuma haihtuu ja vieraskoreus katoaa, alkaa ruusunpunaiset lasit kadota ja vauva kyllä pitää tehokkaasti huolen tädtä prosessista.

Mies on iloton, mikään ei kiinnosta/ tekee pakolla. Vaivoja on masennuksen lisäksi vaikka muille jakaa ( selkä ja alkavan keuhkoahtauman oireita + astma) ja voisi auttaa itse omaa oloaan kun lopettaisi tupakanpolton, aloittaisi kuntoilun. On masennusta, epävakaata, stressihäiriö, julkisten paikkojen kammo, sosiaalisten tilanteiden pelko... mutta nämä kaikki häviää hänen tahtomissaan tilanteissa, pystyy esittämään esim vieraille. Täydellinen totuus näkyy vain minun ja yhteisten lasten aikana. Terapiaa ei halua kun ei kuulema kertoa tuntemattomalle omia asioitaan. Ajattelee kaikessa vain itseään, ei näe mikä on lapsille hyväksi. Yritän ymmärtää mutta itse en saa mitään. Mun pitäisi vain olla hiljaa kun mies toimii miten toimii. Stressaa kun olemme lähdössä käymään sukulaisten luona ( käyn aina yksin lasten kanssa), nyt pyysin mukaan kun ajattelin että on tervettä lasten nähdä että isäkin joskus tulee. Saa iloisen reissun vaikuttamaan niin kuin oltaisiin hautajaisiin menossa, niissäkin vastoittain käytiin. Siellä oli iloinen. Kaikki iloinen kääntyy surulliseksi, ulkoilu on perseestä, ei jaksa lähteä lasten kanssa luistelemaan kun tulee kylmä( kumma kun muilla ei tule kun on tarpeeksi vaatetta), haluaa vain istua, valittaa mulle napisemisesta kun jättää kaiken lasten kanssa tehtävän mulle ja reagoin siihen. On tosi ankeana mukana tai sitten istuu sohvalla. Pinna tiukalla, huutaa varsinkin pienemmälle helposti vaikka asioita pitäisi ennemminkin opettaa. Ei osaa opettaa lapsille tunteiden käsittelyä tai vuorovaikutustaitoja kun ei osaa niitä enää itsekään. Eikä mitään muutakaan. On sen myöntänyt. Koko ajan hänestä huokuu että voi kun voitaisiin olla vaivaamatta häntä. On itse sanonut ettei hänellä ole empatia kykyä, minun tai muiden murheet ei tunnu missään. Siksi ei varmaan reagoi kun kerron miten rankkaa on yksin hoitaa kaikki,antaa iloa lasten elämään kun toinen on negatiivinen ja rajoitettu. Ei osaa hypätä ns. toisen kenkiin. Eikä käy osaa kuvitella miltä toisesta tuntuu. Eikä välitä myöskään omasta hyvinvoinnista. Surettaa millaisia muistoja lapsille tulee perhe elämästä kun näkevät että suurin osa normaali elämään kuuluvista asioista on isän mielestä perseestä.

Esittää iloista kun meille tulee vieraita mutta mulle puhuu sitten että oli tosi vittumaista sönköttää jokaiselle jotain. Haluaisi olla vain kotona, ei halua ihmisten seuraan. Ei ole kavereita,paitsi juopottelu sellaisia. Puhuu puhelimessa sukulaisten kanssa, mutta vain koska he soittavat. Mutta kiinnostusta ei ole. Joka toinen viikko muuttuu reippaammaksi ja huolehtivammaksi kun lapsensa tulee viikoksi meille. Varmaan hänkin on sen verran vieras että pitää esittää ettei äitinsä saa tietää miehen todellista vointia. Kun jäädään neljästään, väsähtää ja mä vedän " kivirekeä" perässä.

Ai niin muistinko mainita, nuo asiat on jatkunut jo vuosia.
Pitääkö mun vaan ymmärtää ja olla hiljaa? Olenko paska kun yritän säännöllisesti pyytää miestä huolehtimaan itsestään ja miettimään mikä tulevaisuus lapsia odottaa kun kohta isä ei ole läsnä ja kykenevä enää mihinkään. Ei fyysisesti eikä tunnetasolla. Rukoilen että ajattelisi asioissa lasten parasta ja omaa parastaan. Eihän ankea negatiivinen elämä voi olla mielekästä... Onko miehelläkin velvollisuus ottaa vastuuta tekemisistään? Vai odotanko minä liikaa.

varaa aika perheneuvolasta tms. Jossa voit käydä puhumassa asioista ja pohtia siellä erilaisia vaihtoehtoja sekä sitä miten mikäkin niistä vaikuttaa lasten elämään. Eihän tuokaaan hyvää lapsille tee, kun eivät näe ns. Normaalia parisuhdetta/perhe-elämää. Myös sinulla on oikeus tasavertaiseen parisuhteeseen sekä elämään ilman aikuisen miehen mukanaan tuomaa taakkaa. Myös miehellä on velvollisuus hankkia apua, eikä vastuu hänen hyvinvoinnistaan ole sinulla, vaan hänellä itsellään. Voimia sinulle!

Nyt viimeistään mulle selvisi, että Occu on oikea palstalainen ja heppu! :) Koska mä olen mä, ja aidosti kiinnostunut kyseisestä hemmosta. Oon aiemmin lukenut näitä: "miksi kirjottelet itsellesi" juttuja, ja nyt ainakin huomaan, että ne jutut ovat BULLLLLSHITTIÄ! :D
Etkö sä nyt parempaan pystyny? Rekisteröidyppäs sinäkin tänne palstalle, niin olisko se jo peräti kolmas Occamin palstalle rekisteröimä naishahmo parin päivän aikana? Katotaan kuinka nopeesti sun into leikkiä naista loppuu. Ei ainakaan tähän mennessä oo mennyt ihan putkeen. Naisena olo on aika vaikeeta, eikö vain?

Mistä tämä kertoo? Kertoo kyvyttömyydestä keskustella ja ratkaista ongelmia. Tällainen käytös johtaa siihen, ettei enää arvosta toista ja kun ei arvosta toista, ei kunnioita toista. Kas kummaa, että juuri arvostusta ja kunnioitusta naiset hakevat tulevalta puolisoltaan.

Oma juttunsa on se, että jos mieheltä puuttuu kyky keskusteluun ja naisen oudon logiikan ymmärtämiseen, pitääkö naisen siitä loukkaantua, vai pitäisikö naisen opetella puhumaan miestä? Tai sitten kouluttaa miestä? Sama toisinpäin, mieskin voi kouluttaa naista tai opetella puhumaan naista.

Meidän suhteessa minä pyrin keskustelemasn, mutta mies ei jaksa ja on mieluummin hiljaa. Kuka tässä on siis se ongelma? Ja saatan aloittaa keskustelun esim. Niin että sanon että joku asia selvästi vaivaa molempia, voidaanko puhua. Sanoo ettei halua/jaksa, oli kellonaika mikä tahansa. Kun ei voi puhua, joskus suu vaan käy ja pidän monologia siitä miten olen kyllästynyt tilanteeseen.

Ja se arvostuksen ja kunnioituksen puute ajaa nalkuttamaan, kun ei koe sitä puolisoaan enään miehenä vaan enemmänkin teinikäisenä poikana. Kyllä se varmaan siltä miehestä tuntuukin, mutta itse on käyttäytynyt miten on. Vai tosiaanko koko päivän tietokonepelejä pelaava mies on mies ja nainen ei saa edes kertoa mielipidettään? Tai jos tiskit haisee miehen työpöydällä ei voi pyytää miestä viemään niitö pois?

Se, että sinä osaat keskustella ei tarkoita että suurinosa miehistä osaa. Valitettavasti tosi moni mies toivoo äidillistä hoivaajaa joka passaa ja huolehtii ja kun nainen odottaakin oikeasti miestä, joka tekee ja pitää huolta, on mies, on se naisen syy jos mies ajautuu alkoholismiin, koska nainen ei halua olla hänen äitinsä?

Etkö sä nyt parempaan pystyny? Rekisteröidyppäs sinäkin tänne palstalle, niin olisko se jo peräti kolmas Occamin palstalle rekisteröimä naishahmo parin päivän aikana? Katotaan kuinka nopeesti sun into leikkiä naista loppuu. Ei ainakaan tähän mennessä oo mennyt ihan putkeen. Naisena olo on aika vaikeeta, eikö vain?

Hulluilla on halvat huvit.

Meidän suhteessa minä pyrin keskustelemasn, mutta mies ei jaksa ja on mieluummin hiljaa. Kuka tässä on siis se ongelma? Ja saatan aloittaa keskustelun esim. Niin että sanon että joku asia selvästi vaivaa molempia, voidaanko puhua. Sanoo ettei halua/jaksa, oli kellonaika mikä tahansa. Kun ei voi puhua, joskus suu vaan käy ja pidän monologia siitä miten olen kyllästynyt tilanteeseen.

Ja se arvostuksen ja kunnioituksen puute ajaa nalkuttamaan, kun ei koe sitä puolisoaan enään miehenä vaan enemmänkin teinikäisenä poikana. Kyllä se varmaan siltä miehestä tuntuukin, mutta itse on käyttäytynyt miten on. Vai tosiaanko koko päivän tietokonepelejä pelaava mies on mies ja nainen ei saa edes kertoa mielipidettään? Tai jos tiskit haisee miehen työpöydällä ei voi pyytää miestä viemään niitö pois?

Se, että sinä osaat keskustella ei tarkoita että suurinosa miehistä osaa. Valitettavasti tosi moni mies toivoo äidillistä hoivaajaa joka passaa ja huolehtii ja kun nainen odottaakin oikeasti miestä, joka tekee ja pitää huolta, on mies, on se naisen syy jos mies ajautuu alkoholismiin, koska nainen ei halua olla hänen äitinsä?
Partaveitsen teorian mukaan nainen on aina syyllinen. Jos suhteessa on ongelmia alkoholistimiehen takia, on syypää nainen, koska mies on alkoholisoitunut naisen takia. Jos suhteessa on ongelmia miehen keskustelukuvyttömyyden takia, on syypää nainen, koska ei osaa lähestyä naista oikealla tavalla, tai naisella vain on väärä asenne suhteeseen ja mieheen. Jos suhteessa on ongelmana aggressiivinen mies, on syypäänä nainen, koska nainen todennäköisesti jankuttaa tai muilla tavoin ärsyttää miestä ja nainen omalla käytöksellään ajaa miehen aggressiivisuuteen.

Ei Partaveitsen kanssa kannata keskustella, koska se "tietää mistä naruista vedellä", se provoaa.

Yhteistyössä