Miten jaksatte olla kotona?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja vartooja:
Alkuperäinen kirjoittaja Ursus maritimus:
Minäkin yhdyn tähän heihettelyyn :wave: :wave: :D

No heiheit sullekin :wave: Mut pitää taas varmistaa et muistanko oikein... Olitko miitingissä sillon aikaa sitten mukana? Eri nikillä aikasemmin? Hitsi kun on niin kauan ollu kuvioista pois niin on ihan pihalla :laugh: Mutta nyt on kotonakin netti niin jospa pysyis vähän paremmin perillä asioista ja nikeistä :D

Juu juu, ihan sama tyyppi. Oliko mie sillon Taika-Pilvi nikillä... en itsekään muista :whistle:

Voi voi vallan hienosti!Teen kotona töitä.
Nyt tosin vapaapäivä B)
Olen siis pph.Meillä kyllä päivät ihan täynnä.Aamupäivä ollaan yhdeksästä etiäppäin ulkona ja sit syödään ja päikkäröidään.Sit välipalaillaan ja taas mennään ulos!Ja se kaikki muu puuha siinä väleissä,ei kuule,ei tee tiukkaakaan! :D
Tosin oon aika vasta-alkaja alalla,että alkuhuumaahan tää on.Ja omat lapsetkin on onnesta soikeena kun äite on kotona!! :heart:

sa se,mietin itekin ja lisää pykään lapsia tähän hullun myllyyn,mut en kyl haluais töihinkään mennä.On kyllä kieltämättä päivät suht kaavamaisia,mut joskus energisenä repästään jotain.Tänäänkin käytiin huonekalukaupoilla kiertämässä katsomassa koulupöytiä ja kerrossänkyjä.Ja käytiin donitsibaarissa.(SIellä ei meidän maalaiskakarat olleet vielä koskaan käyneetkään...) Pieniä iloja silloin tällöin,ja tavallisena arkena kerhot pitää äidin vireänä.Ja silloin tällöin yksin kaupassa käynti...

Alkuperäinen kirjoittaja Estu:
Mulla ei näinä kolmena kotivuotena ole ollut yhtään samanlaista päivää :) Toisekseen, oon aina tykännyt kotihommista.

Musta taas kotona oleminen vuodesta toiseen on niiiiin puuduttavaa.Ihanaa pääsen töihin yli 2v kotona olemisen jälkeen!!

Mä oon nyt kolme vuotta ollu kotona, ja aina välillä on tullu niitä hetkiä ettei vaan meinaa jaksaa. Toisaalta, nyt ois vihdoin mahdollisuus syksyllä lähtee töihin, ku pieninki on sit jo 9kk, mut ei, en mä raaski. Mieluummin kitkutan kotihoidontuella ja nautin vauvasta ja tappavan tylsästä arjesta.

Toisinaan tuntuu että hautautuu elävältä kotiin ja toisinaan ei.

Ei tämä joka päivä herkkua ole, mutta mun kotona olo on tällä hetkellä kustannuspoliittinen kysymys. Mulla ei ole varaa maksaa kahden lapsen hoitokuluja. joten odotan ainaskin siihen saakka kunnes vanhempi lapsista menee kouluun.
Onneksi syksyllä tyttö menee eskariin ja me lähdetään pojun kanssa kerhoilemaan :)

Mä leikin lasteni kanssa! Ihanaa! Ulkonakin sihtaan hiekkaa oikein antaumuksella ja kuravelliä keitin ja roiskitiiin vettä ja vaikka mitä.
Flik sai lahjaksi semmosen teltan ja tunnelin ja ainakin muksuilla oli hauskaa kun tungin kokoa 46 olevan ahterini siihen tunneliin ja ähelsin läpi.

Kotityöt teen illalla kun mies kattoo lasten perään ja pyykkikone käy yöllä.

:ashamed:

Kohta täydet 6-vuotta oon kotona ollut ja nyt alkaa pikkuhiljaa keittää yli. Ei vaan oo vähään aikaan löytyny sellasta kunnon fiilistä tähän. Joka päivä samat asiat ja samat riidat ja sama rahan puute.

Mutta vielä ½-1 vuoden tätä jaksan.Kunnialla loppuun asti, sanoisinko näin. Sitten on kuopuskin mielestäni tarpeeksi vanha jotta voi päiväkodissa aloittaa. Ja sen ajan teen kaikkeni jotta jaksan. Jätän jopa kotitöitä tekemättä ja saatan istua enempi täs koneella. Välillä sit taas innostutaan retkeilemään ja puistoilemaan taikka tekemään vohveleita. Mä alan pikkuhiljaa hyväksyä että mä olen tälläinen kotiäiti, mutta silti paras äiti lapsilleni vaikken heidän kanssa leikikään.

mä oon huono leikkimän sisällä, mutta mä kyllä sitten voin istua hiekkiksen reunalla ja tehdä hiekkakakkuja :D .

kotitöitä teen tarpeen ja jaksamisen mukaan. Pyykkiä pesen kun vaatteet alkaa loppua tai kylppäri meina hautautua vaatteiden alle. imuroimiset sen muut tehdään miehen kanssa kaksin.

Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Olen parhaillaan lomalla, ja voisin ihan hyvin mennä jo töihin. Tympii todella paljon tämä kotona oleilu. Siivoa, laita ruokaa, pese pyykkiä... aargh!
En todellakaan viihdy. Miten te äidit, jotka olette kotona, jaksatte? Kun kaikki päivät on sitä samaa, aamusta iltaan.

En jaksanutkaan. 2v kotona ja olin kurkkuani myötä täynnä. Vaihdettiin paikkakuntaa ja sain työpaikan. Nyt käyn töissä ihan onnessani :) Tää on kuin lomaa :D verrattuna kotiäitiyteen. Mä en vaan ole todellakaan mikään hiekkalaatikolla istuva ja leikeistä innostuva mamma.. Lapsikin on tyytyväisempi kun ohjelmaa riittää ja tädit leikkii & laulaa

Mä lopettaisin työnteon vaikka heti, jos joku ystävällinen sielu maksaisi mun asuntolainani ja elämiseni B) Kotona olisi niin paljon kaikkea kivaa tekemistä, ettei taida riittää elinpäivät kaiken sen tekemiseen. Mulla ei ole edes työllistäviä pieniä lapsia, ainoastaan 15 v ja sekin nyt töissä. Mä saisin ihan kevyesti seuraavat 20 vuotta kulumaan kotonakin =)

Mä en jaksais kotona, ellei meillä oli säännölistä päivärytmiä. Ulos pitää päästä joka päivä 2 kertaa, muuten poika hyppii seinille. Meidän päivät menee suunnilleen näin:

6.30 Herätys, pesukone päälle, aamupalan laitto
7.30 Esikoisen herätys, aamupala
8.00. Vaatteet päälle, sänkyjen petaus, keittiön siivous jne.
9.00 Ulos (pyykit kuivumaan)
11.00 Lounas
11.30 Lukuhetki esikoisen kanssa
12.00. Leikkiaikaa, mä siivoilen, teen iltaruokaa valmiiksi, pesen pyykkiä, istun netissä tms.
14.00 Välipala
14.30 Keittiön siivous
14.45 Ulos (pyykit taas)
16.00 Ruoanlaittoa, pojalla taas leikkiaikaa
17.00 Iltaruoka
17.30 Lastenohjelmat/leikkiminen, mä siivoon keittiötä
18.00 Leikkimistä tms.
18.30 Pojan huoneen siivous, kylpy/suihku
19.00 Iltapala
19.30 Hammaspesu, yöpuku, lukeminen
20.30 Sammuu viimeistään valot

Alkuperäinen kirjoittaja Blue Rush:
Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Siivoa, laita ruokaa, pese pyykkiä... aargh!
.

minä ainakin joutuisin ihan tuota samaa tekemään vaikka töissä olisinkin! :o

Totta... Ja vaikka mieskin kantaa kortensa kekoon, niin silti riittää hommaa. Niistä on vaan opeteltava saamaan edes jotain iloa irti. Näin lomalla se ei ole edes vaikeaa, kun aikaa on enemmän ja voi soveltaa. =)

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Mä lopettaisin työnteon vaikka heti, jos joku ystävällinen sielu maksaisi mun asuntolainani ja elämiseni B) Kotona olisi niin paljon kaikkea kivaa tekemistä, ettei taida riittää elinpäivät kaiken sen tekemiseen. Mulla ei ole edes työllistäviä pieniä lapsia, ainoastaan 15 v ja sekin nyt töissä. Mä saisin ihan kevyesti seuraavat 20 vuotta kulumaan kotonakin =)

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Vähän eri juttu olla pienten lasten kanssa kotona...
No tein mä senkin silloin, kun lapset oli pieniä. Eli olin kotona sen, mitä hoitovapaata sai. Ei mulle tullut koskaan aika pitkäksi, päinvastoin =)

Alkuperäinen kirjoittaja Vepasto:
Mä en jaksais kotona, ellei meillä oli säännölistä päivärytmiä. Ulos pitää päästä joka päivä 2 kertaa, muuten poika hyppii seinille. Meidän päivät menee suunnilleen näin:

11.00 Lounas
12.00. Leikkiaikaa, mä siivoilen, teen iltaruokaa valmiiksi, pesen pyykkiä, istun netissä tms.
14.00 Välipala
14.30 Keittiön siivous
14.45 Ulos (pyykit taas)
17.00 Iltaruoka
18.00 Leikkimistä tms.
19.00 Iltapala

Siis uskomatonta et sulla on tommonen aikataulutus, siis teetkö joka päivä noi samat jutut ja vielä tossa järjestyksessä vai oliko toi vaan viitteellinen aikataulu? Meillä ei oo mitää tommosia aikatauluja, samoja hommia tietty joka päivä, mut niin miten sattuu. Kuopus on kaksi ja sillä on tietenkin päikkäriajat, mutta niissäkin joustetaan tarpeen mukaan. Me eletään mun sisäisten aikataulujen mukaan ja ollaan aika sponttaaneita. Jos jää imurointi väliin joltain päivältä siihen ei kuole.

Siis uskomatonta et sulla on tommonen aikataulutus, siis teetkö joka päivä noi samat jutut ja vielä tossa järjestyksessä vai oliko toi vaan viitteellinen aikataulu? Meillä ei oo mitää tommosia aikatauluja, samoja hommia tietty joka päivä, mut niin miten sattuu. Kuopus on kaksi ja sillä on tietenkin päikkäriajat, mutta niissäkin joustetaan tarpeen mukaan. Me eletään mun sisäisten aikataulujen mukaan ja ollaan aika sponttaaneita. Jos jää imurointi väliin joltain päivältä siihen ei kuole. [/quote]

Kotona olemisessa on parasta se,ettei tarvitse juosta kellon perässä (päikkärit- ja ruoka-ajat on erikseen) mutta noin yleensä....

En lukenu yhtään vastausta, mut mun vastaus on et en jaksakaan. Mä oon ihan kyllästyny keittiö - kodinhoitohuone akseliin. Päivät vaan menee ja mitään ei saa aikaseks. Tää kotiäitiys ei oo mua varten, mä oon aina ollu aika työorientoitunu sekä kotona että töissä. Mutta oon kuullu että ei se työn ja perhe-elämän yhdistäminenkään ihan helppoo oo. Oon just miettiny että haenko hoitopaikkaa tammikuuks vai vasta ens vuoden elokuulle. En osaa päättää ...

Alkuperäinen kirjoittaja loru:

11.00 Lounas
14.00 Välipala
14.30 Keittiön siivous
14.45 Ulos (pyykit taas)
17.00 Iltaruoka
18.00 Leikkimistä tms.
19.00 Iltapala

Siis uskomatonta et sulla on tommonen aikataulutus, siis teetkö joka päivä noi samat jutut ja vielä tossa järjestyksessä vai oliko toi vaan viitteellinen aikataulu? Meillä ei oo mitää tommosia aikatauluja, samoja hommia tietty joka päivä, mut niin miten sattuu. Kuopus on kaksi ja sillä on tietenkin päikkäriajat, mutta niissäkin joustetaan tarpeen mukaan. Me eletään mun sisäisten aikataulujen mukaan ja ollaan aika sponttaaneita. Jos jää imurointi väliin joltain päivältä siihen ei kuole.

Pääsin nyt vasta koneelle vastaamaan. ;) Kyllä mä suurinpiirtein teen noi jutut joka päivä; esim. ulkoilu ja ruoka-aika on aina samaan aikaan. Ei nyt ihan minuutilleen, joskus ruoka voi olla vasta 11.30, mut suunnilleen kuitenkin samoihin aikoihin joka päivä.
Mulle sanottiin neuvolassa vauvan synnyttyä, et jos haluan jaksaa, niin esikoiselle olis hyvä tehdä tollanen aikataulu; se luo turvallisuuden tunnetta, kun lapsi oppii siihen rytmiin. Ja voin kertoa, et niinä päivinä, kun ollaan menty ihan spontaanilla aikataululla, niin poika on paljon levottomampi enkä itsekään jaksa. =)

Alkuperäinen kirjoittaja loru:

11.00 Lounas
14.00 Välipala
14.30 Keittiön siivous
14.45 Ulos (pyykit taas)
17.00 Iltaruoka
18.00 Leikkimistä tms.
19.00 Iltapala

Pääsin nyt vasta koneelle vastaamaan. ;) Kyllä mä suurinpiirtein teen noi jutut joka päivä; esim. ulkoilu ja ruoka-aika on aina samaan aikaan. Ei nyt ihan minuutilleen, joskus ruoka voi olla vasta 11.30, mut suunnilleen kuitenkin samoihin aikoihin joka päivä.
Mulle sanottiin neuvolassa vauvan synnyttyä, et jos haluan jaksaa, niin esikoiselle olis hyvä tehdä tollanen aikataulu; se luo turvallisuuden tunnetta, kun lapsi oppii siihen rytmiin. Ja voin kertoa, et niinä päivinä, kun ollaan menty ihan spontaanilla aikataululla, niin poika on paljon levottomampi enkä itsekään jaksa. =)

No se on hyvä, että tuollainen aikataulu elämä sopii teille. Tottakai rytmit ovat lapselle tärkeitä, mutta ei niiden kanssa kannata liiallisuuksiin mennä. Lapsi voi juuri siksi olla levoton niinä päivinä kun rytmi kärsii, koska on tottunut niihin aikatauluihin. Turvallisuuden tunne tulee monesta muustakin kun jumalattomasta aikataulutuksesta =)

Joka päivässä on oltava joku "juju" ja siitä on itsekin innostuttava (tai ainakin teeskenneltävä). Tämän päivän huippuhetki oli kutsujen järjestäminen leikkipossulle =)

Yhteistyössä