Miten jotkut kehtaa hoitaa koko lapsiperheen elämän pyörittämisen isovanhempien avulla?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja jensku:
Voi, kun olisikin apua lähellä. Ilman isovanhempia ollaan rakennettu talo, olen hoitanut yksin pieniä ja lapsia kotia miehen tehdessä usein ympäripyöreitä päiviä arkisin ja välillä viikonloppuisinkin. Omaa vapa-aikaa ei ole kolmeen vuoteen ollut.

no mutta sä ootkin nyt niitä jotka saa valittaa täällä ns luvan kanssa.
Asia mikä mulle tulee ihan näin heti teistä mieleen perheenä niin jos ootte kestäneet talon rakentamisen tuolla kokoonpanolla niin ei taida olla montaa asiaa jotka teidän perhettä heiluttaa...

Täytyy kyllä myöntää, ettei tämä rapoista ole ollut. Jospa tämä tästä ja saisi istensä kuntoon....

Yksi asia mitä olen joskus miettinyt, että kun ihmiset esim rakentaa oman kotinsa niin sitten kun se projekti loppuu ja olisi aikaa vaan olla&nauttia perheestä ja elämästä niin osaako sitä ?

näitä ihmettelen kun työnnytään koko perhe viikonloppuisin syömään isovanhempien jääkaappi tyhjäksi. Erässäkin tapauksessa vanha ihminen joutuu jalkaisin raahaan isoja ruokakasseja ja laittaan kallista ruokaa eläkeläistuloilla sukulaisille. Todella harvoin käy niinpäin, että isovanhempia kutsutaan hyvää ruokaa syömään perheeseen viikonloppuisin. Tuleehan se halvaksi ja helpoksi tälle perheelle kun ei tarvi ite vkl ruokia tehdä ja ostaa. Mutta voisi olla enemmän vastavuoroista.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Kukaan ei kommentoinut sitä, että isänkin olisi hyvä oppia ottamaan vastuuta lapsista. Isovanhemmat (miehen vanhemmat) ottavat vaan aina lapset hoitoon kun uusavuton isä ei niiden kanssa yksin pärjää... hyysäävät siis aikuista perheellistä poikaansa.

Joo,mutta kyllä sen isukinkin on käytävä töissä ;)

[,
Mutta mielestäni mies pitäisi laittaa edes joskus hoitamaan lapsiaan itse eihänse muuten koskaan opi ottamaan niistä vastuuta :( Eli kun vaimo lähtee kampaajalle tai tyttöjen iltaan viikonloppuna, miksi lapset laitetaan aina isovanhemmille? Isä ei koskaan ole heidän kanssaan kahden. Isovanhemmat tekevät pojalleen (ja pojan suhteelle lapsiinsa) karhunpalveluksen auttamalla aina lasten hoidossa kun vaimo poissa

[/quote]
Tästä olen muuten samaa mieltä. Siis jos sille lapsen/lapsien isälle ei koskaan anneta vastuuta hoidosta niin ei ole ihme jos he eivät siihen sitten osallistu. Ja muutenkin olen ap:n kanssa vähän samalla linjoilla mitä tulee tuohon isovanhempien hoitoapuun. Itse en ainakaan jaksaisi päivittäin olla tekemisissa isovanhempieni kanssa.
Joskus olisi muuten kiva lukea lehdistä juttuja perheistä (yh:t ym.) joissa tukiverkkoa ei ole tai se on pieni. Kun joskus on noita juttuja niin useinmiten kuitenkin käytössä on laajat tukiverkot jotka auttavat arjessa.

näitä ihmettelen kun työnnytään koko perhe viikonloppuisin syömään isovanhempien jääkaappi tyhjäksi. Erässäkin tapauksessa vanha ihminen joutuu jalkaisin raahaan isoja ruokakasseja ja laittaan kallista ruokaa eläkeläistuloilla sukulaisille. Todella harvoin käy niinpäin, että isovanhempia kutsutaan hyvää ruokaa syömään perheeseen viikonloppuisin. Tuleehan se halvaksi ja helpoksi tälle perheelle kun ei tarvi ite vkl ruokia tehdä ja ostaa. Mutta voisi olla enemmän vastavuoroista.

Mun anoppi on ainakin sellainen, että suunnilleen loukkaantuu, jos ei SAA ruokkia esim. meidän perhettä, kun käydään. Monesti yritetään vain käydä muuten vaan ja sanotaan, että ollaan jo syöty kotona tms., mutta ei auta, kun hän haluaa tarjota!

Meillä on kyllä toisinpäin, tosiaan joskus toivoiskin että olis enemmän vastavuoroista eikä aina meidän vanhemmat automaattisesti ajattelis että me tarjotaan ja maksetaan kaikki :/

Yhteistyössä