V
"vieras"
Vieras
Alkuperäinen kirjoittaja päivänselvä asia;25703635:Minusta on päivänselvää, että jos on elänyt samalla paikkakunnalla pitkään tai sen lähiympäristössä koko elämän, on valinnanvaraa ystävistä.
Aivan kuten kaikki kasautuu, niin tässäkin tapahtuu kasautumisefekti. Ihminen, jolla on sukulaiset ja lapsuudenystävät lähellä, on varattu. Tämä saa mahdolliset muut ystävät hakeutumaan entistä enemmän tällaisen ihmisen seuraan, koska ajattelevat hänen olevan suosittu. Ihminenhän on laumaeläin, ja hakeutuu sinne missä on jo paljon. Kai nyt koulusta ja erilaisista ryhmistä olette sen verran havaintoja tehneet?
Sama juttu puistoissa jne, ihmiset hakeutuvat sinne, missä on jo ryhmä, ei sinne, missä joku on yksin.
Mä kyllä usein hakeudun sinne puistoon jossa ei ole paljoa porukkaa, kun sitten on enemmän tilaa leikkiä ja pääsee lapset kiikkuihin ilman jonottamista.
Mutta itse asiaan, usein ihminen jolla on paljon ystäviä on sosiaalinen ja mukava, jolloin ujommatkin ihmiset uskaltavat lähestyä ja haluaisivat ystävystyä. Mulla on ystäväpiirissä muutama tällainen ihminen joilla olisi ystäviä varmaan sata jos ehtisivät kaikkien kanssa hengailla.