miten menee ulosotossa tuo varattomuuteen todettu

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Yritä saada töitä, jotta saat lainan lyhennyksen alkuun. Laina kasvaa koko ajan korkoa, joten se karkaa käsistä, jos annat mennä liian pitkään.

no joka tapaukses lyhenee jo se 250 kk ja töitä etsin vaikka lapset on tosi pieniä mutta yritän.

Yritä saada töitä, jotta saat lainan lyhennyksen alkuun. Laina kasvaa koko ajan korkoa, joten se karkaa käsistä, jos annat mennä liian pitkään.

varattomuusilmoitus kun on tehty se velka ei myöskään kasva korkoa, itse asiassa sieltä tulee vaan kerran lappu velan määräatä ja voimassaoloaika, jonka jälkeen ei tuu mitään. itte saa toki maksaa, mutta aian kun alkaa vähänkin maksamaan siiheen velkaan tulee lisää korkoa

mä sanoin ulosottomiehelle, että voin lyhentää velkaani vaikka 50e, kuussa niin sanoi ettei kannata. kun siitä viidestäkympistä ei menis kuin kolmasosa velan maksuun ja korko kasvaa vaan,. Eli siten joko maksaa kerralla enemmän tai ei lainkaan. korot on niin älyttömät ulosotossa. korko voi olla ismpi kuin ite velka

Alkuperäinen kirjoittaja Rollolainen:
mä sanoin ulosottomiehelle, että voin lyhentää velkaani vaikka 50e, kuussa niin sanoi ettei kannata. kun siitä viidestäkympistä ei menis kuin kolmasosa velan maksuun ja korko kasvaa vaan,. Eli siten joko maksaa kerralla enemmän tai ei lainkaan. korot on niin älyttömät ulosotossa. korko voi olla ismpi kuin ite velka

Eli korko ei kasva ollenkaan, kun lainaa (eiku velkaa) ei lyhennä? Että kannattaa antaa olla vain? Vai mikä tässä ny on idea? Ja paljo ko. summa oli/on?

Alkuperäinen kirjoittaja Vastarannankiiski:

Eli korko ei kasva ollenkaan, kun lainaa (eiku velkaa) ei lyhennä? Että kannattaa antaa olla vain? Vai mikä tässä ny on idea? Ja paljo ko. summa oli/on?

varattomana on näin, mutta tietty jos töitä saa sitä aletaan perimään.

Kyllä ainakin eilisessä kukkaron herraksi-ohjelmassa se jolppi oli todettu varattomaksi, mut se velkaneuvoja just selitti sitä, että se velka koko ajan ns. kiertää ja korko kasvaa! Areenasta löytyy varmaan kyseinen ohjelma.

Niin ja olikohan siinä nyt puolen vuoden vai vuoden se seurantajakso, niin velan määrä oli noussu jostain 22000e:stä 31000egeen.
Ootko Rollo muuten millon viimeksi tarkistanu ulosottovelkaas?? Onko tosiaan sama summa ku esim vuosi sitten??

Kyllä ainakin eilisessä kukkaron herraksi-ohjelmassa se jolppi oli todettu varattomaksi, mut se velkaneuvoja just selitti sitä, että se velka koko ajan ns. kiertää ja korko kasvaa! Areenasta löytyy varmaan kyseinen ohjelma.

mulla ei ainkaan korko kasva, olis kai ne muuten vieneet nuo veronpalautukset joilla olisin saanut velkani jo maksettua. Tietävävt kyllä että olen tehnyt pätkätöitä, niillä ei ollut vaikutusta

Alkuperäinen kirjoittaja vicy:
tuo tarkoittaa sitä että velat lähtee kiertoon eli velka on ensin tullut perinnästä ulosottoon, sitten kun varattomuus päätön on tehty niin velat lähtee takas perintätoimistolle joka pyörittää sitä sielä aikansa ja siirtää sen taas ulosottoon. Tämä aiheuttaa sen että velkasumma nousee kokoajan reilusti ja velka ei vanhene ikinä.

Velka ei vanhene koskaan, mutta ulosotto päättyy 15 vuoden kuluttua siitä, kun velka on tullut perintään. Vouti aina välillä yrittää periä sitä ja kyselee tuloja ja omaisuutta. Varattomaksi toteaminen näkyy joka kerta luottotiedoissa, joten se kierre alkaa. Jos omaisuutta alkaa kertyä, niin jossain vaiheessa se voidaan ulosmitata ja jos jotain myydään, niin siitä ottavat kiireesti omansa päältä.

Alkuperäinen kirjoittaja hei:
kyl lähtee veronpalautukset!!!!!!!

varattomalta ei mee. Mä oon saanut pitää palautukseni jo kolmisen vuotta

Kyllä vaan menee. Jos ei mee niin vouti on hoitanut huonosti hommansa.

jaa että voutin vika. itte hän kirjasi ettei palautuksia oteta. multa ei ole edes yritetty periä velkaa kolmeen vuoteen.

Alkuperäinen kirjoittaja vicy:
tuo tarkoittaa sitä että velat lähtee kiertoon eli velka on ensin tullut perinnästä ulosottoon, sitten kun varattomuus päätön on tehty niin velat lähtee takas perintätoimistolle joka pyörittää sitä sielä aikansa ja siirtää sen taas ulosottoon. Tämä aiheuttaa sen että velkasumma nousee kokoajan reilusti ja velka ei vanhene ikinä.

Velka ei vanhene koskaan, mutta ulosotto päättyy 15 vuoden kuluttua siitä, kun velka on tullut perintään. Vouti aina välillä yrittää periä sitä ja kyselee tuloja ja omaisuutta. Varattomaksi toteaminen näkyy joka kerta luottotiedoissa, joten se kierre alkaa. Jos omaisuutta alkaa kertyä, niin jossain vaiheessa se voidaan ulosmitata ja jos jotain myydään, niin siitä ottavat kiireesti omansa päältä.

mun auto ei kuulemma ole omaisuutta, eihän se ole kuin 50e arvoinen aj omaisuus pitä olla aika iso että sitä aletaan viemään. esim tietsikkaa tai jotkain mopoa eivät vie

varattomuusilmoitus kun on tehty se velka ei myöskään kasva korkoa, itse asiassa sieltä tulee vaan kerran lappu velan määräatä ja voimassaoloaika, jonka jälkeen ei tuu mitään. itte saa toki maksaa, mutta aian kun alkaa vähänkin maksamaan siiheen velkaan tulee lisää korkoa

Olet naurettava. Tuolla tavallahan voi hankkia velkaa mitenpaljon tahansa, eikä koskaan joudu sitä hoitamaan. Jos perintätoimisto tai verottaja tai kuka tahansa uudistaa ulosoton on tulee siihen aina viivästyskorko koko ajalta ja perintäkulut lisää, eli se kasvaa koko ajan. Ei se, että velkojalle lähetetään ilmoitus varattomuudesta pysäytä mitään. Velka kasvaa korkoa ja velkoja voi milloin tahansa lähettäää sen uudestaan ulosottoon kasvaneella korolla ja kuluilla. Kun joku velka menee ulosottoon on siinä aina käräjäoikeuden maksamismääräys tai se on lain mukaan ulosottokelpoinen ilman oikeuden päätöstä kuten verot ym. viralliset maksut. Se summa alkaa kasvaa korkoa ja perintäkuluja.

Alkuperäinen kirjoittaja hei:
kyl lähtee veronpalautukset!!!!!!!

varattomalta ei mee. Mä oon saanut pitää palautukseni jo kolmisen vuotta

Kyllä vaan menee. Jos ei mee niin vouti on hoitanut huonosti hommansa.

Hetkinen, kyllä tuossa Rollolaisen näkemyksessä on perääkin, aina ei veronpalautuksia ulosmitata. Tämä toteutuu vain siinä tapauksessa, ettei velkojat ole whtineet palauttaa asiaa ulosmittaukseen varattomuuspäätöksen jälkeen ennenkuin veronpalautukset maksetaan.

Olet naurettava. Tuolla tavallahan voi hankkia velkaa mitenpaljon tahansa, eikä koskaan joudu sitä hoitamaan. Jos perintätoimisto tai verottaja tai kuka tahansa uudistaa ulosoton on tulee siihen aina viivästyskorko koko ajalta ja perintäkulut lisää, eli se kasvaa koko ajan. Ei se, että velkojalle lähetetään ilmoitus varattomuudesta pysäytä mitään. Velka kasvaa korkoa ja velkoja voi milloin tahansa lähettäää sen uudestaan ulosottoon kasvaneella korolla ja kuluilla. Kun joku velka menee ulosottoon on siinä aina käräjäoikeuden maksamismääräys tai se on lain mukaan ulosottokelpoinen ilman oikeuden päätöstä kuten verot ym. viralliset maksut. Se summa alkaa kasvaa korkoa ja perintäkuluja.

siinä oli ehtona ettei velkaa tule enää lisää, eikä ole tullut sen jälkeen kun varatomuusilmoitus eon tehty.

Alkuperäinen kirjoittaja moona81:
Muusta en tiedä. Mutta kyllä veronpalautukset menee voutille. Jos sellaisia tulee.

ei mene, minut on julistettu varattomaksi ulosottomiehen toimesta ja verionpalautukset oon saanut pitää.

no miten nääkin sitten voi noin vaihdella!?!?! minut myös todettu varattomaksi ja silti veronpalautukset (työmarkkinatuesta ja vanhempainrahasta) silti lähtevät joka vuosi...

Taitaa rollolaisen taloustietous olla kauttaaltaan todella heikkoa. Siksi kai on omatkin asiat menneet hänellä ulosottoon. Noilla tiedoilla ei kannattaisi paljonkaan täällä rehvastella.

Yhteistyössä