Miten menettelen luottokorttilaskun kanssa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja palautteleva aloittelija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

palautteleva aloittelija

Vieras
Olen tässä alkuvuodesta tilaillut netistä vaatteita, mutta olen kuitenkin palauttanut suurimman osan. Viime kuun luottokorttilaskussa summa oli suurempi kuin millä oikeasti olin pitänyt vaatteita, koska kaikki palautukset eivät olleet vielä tulleet tilille. No maksoin vain sen osan jonka pidin. No nyt uudessa laskussa tuo summa on ehtinyt kasvaa korkoa 9 senttiä, ennen kuin palautussumma on tullut tilille. Lisäksi laskussa on joku tilinhoitomaksu 3,50e. Sen lisäksi siinä laskutetaan yksi kenkäostos jonka palautin viikkoja sitten, mutta rahat eivät ole palautuneet luottokortille näköjään vielä. Kuitenkin laskussa lukee että pienin maksettava summa ois 30e. Mitäköhän minä nyt sitten maksan? Kun en aio kyllä maksaa 30 euroa, kun ei ole tarkoitus ostaa luotolla seuraavaan puoleen vuoteen ainakaan mitään. En tiennyt myöskään että nuo summat kasvaa noin äkkiä korkoa ja että peritään jotain tilinhoitomaksuja. En oo aiemmin ostanut luotolla kuin muutaman kerran satunnaisesti ja silloin pidin tilaamani ja maksoin koko laskun kerralla.

Noin se vaan menee. Kannattaa aina maksaa koko lasku kerralla. Sit sen kortin saldo on plussalla, kun ne palautukset tulee, ja voit maksaa sen summan edestä vaikka ruokakaupasta.

Soita sinne luottoyhtiöön ja kysy nykyistä saldoa jonka sitten maksat kerralla pois. Jos nettikaupan hyvitykset eivät vielä ole kerenneet palautua niin ilmeisesti joudut maksaa sen laskun silti. Seuraava laskussa näkyy ne hyvitykset...

Uppaan vielä vanhan keskustelun, kun en viimeksi tehnyt tuolle laskulle mitään kun siinä oli eräpäivää jäljellä, vaan jäin odottelemaan että tulisko ne palautusrahat ennen laskun eräpäivää. Näköjään ne on nyt tulleet. Eli kai vain voin sitten maksaa tuon tilinhoitomaksun ja koron ja kaikki on ok? Vai periikö ne vaan lisää korkoa ja tilinhoitomaksuja ensi kuussa siitä kenkätilaussummasta joka näkyi niillä laskutuspäivänä, muttei enää laskun maksupäivänä? Tilin saldo on nyt tuon -3,59. En haluais alkaa soittelemaan mihinkään.