Miten miehen saisi ymmärtämään.. raskauteen ja seksiin liittyen...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
odotan esikoistani ja raskauspahoinvointi jyllää täälläkin jonkin vertaa. Rintani ovat niin tolkuttoman kipeät, että kun takki on päällä silloin jo polttelee ja koskee. Myös nännit ovat aivan kosketusarat jos edes hipaisee.. Ja illalla älytön väsymys, ei jaksa valvoa myöhään yms. No, mies nyt joutunut olemaan reilun viikon ilman seksiä. Meillä erittäin harvoin tuon pituista taukoa, mutta kun mä en pysty.. :( Rinnat niin kipeät ja muutenkin ajatus seksistä tuntuu vähän... Mutta haluaisin myös huomioida miehen tarpeet.

Miehellä on se periaate, että minut pitää myös saada tyydytettyä, nyt kun paikat ovat niin kipeät ja arat niin ajatuskin siitä, mistä ennen pidin koskee jo pelkästään ajattelusta.. Miten voisin hoitaa niin, että mies saisi tarpeensa tyydytettyä ja ois tyytyväinen? Sekä miten saisin vihjattua että minua ei oikeasti nyt tarvitsi ns. hoidella? :) Mies välistä valittaa kun joutunut olemaan ilman.. Kun sanon, että paikat oikeasti niin kipeenä ja huono olo niin miehen mielestä kuvittelen ne tai ainahan mulla on.

Ennen raskautta oli paljon kanssa sellaista, että särki päätä kokoajan ja olin kamalan väsynyt, mutta seksiä kyllä oli. Niin välillä toivon, että mies olis yhden päivän minä ja sais tuntea nämä kaikki tunteet ja myös oireetkin, jos sais vähän sitä ymmärrystä. En kaipaa mitään vittuilua, vaan ihan mielipiteitä ja onko muilla ollut raskausaikana samaa?

On ollut ihan samaa, eikä siinä oikein muu auttanut kuin puhua ihan rehellisesti, ja kuunnella myös toista. Välillä riideltiinkin ja sitten taas puhuttiin ja puhuttiin. Miehellä kesti yllättävän kauan ennen kuin tajusi että olen ihan tosissani eikä ole mistään tekosyistä kyse :)

Jos ette tuollaista asiaa pysty keskustelemalla käymään tuossa vaiheessa läpi niin ei tarvi olla ennustustaitoja ennustaakseen ongelmia myöhemmälle yhteiselolle.

Ihan ilman mitään vittuilua: Puhu sille. Puhu niin kauan että menee perille asti. Ja jos ei mene vittuilematta niin vittuile.

Olen puhunut ja selittänyt. Mietin tässä vain, miten voin selittää juuri sen että seksiä voi olla, mutten halua itse saada tyydytystä, kun miehellä välillä tapana keksiä jotain "no eikö meijän seksi ole sitten enää hyvää" ja sillä tyyliin. Ja itekki saatan joskus selittää niin et toinen ymmärtää väärin.. Ei ne oireet niin esteeksi ole, ainostaan noiden rintojen sietämätön kipu..

Sano sille, että voitte kokeilla seksiä, mutta rinnat ovat kipeät, niihin ei saa koskea. Ja jos ne taas ovat niin arat, että liike sattuu niihin, pahoittelet ja sanot suoraan, että raskauden takia seksi sattuu. Kerro sille vaikka häpyliitoksen löystymisestä, joka johtuu hormoneista ja tekee hiton kipeää. Kun sulla on ihan perusteltu syy kieltäytyä, miehen on ymmärrettävä. Jos mies alkaa vonkua jotain siitä, että hänen tarjoamansa seksi on sinusta laadutonta, tokaise, ettei tarvitse olla lapsellinen ja ottaa nokkiinsa asiasta, joka ei ole hänen syynsä.

Tarjoa silti käsin tai suulla hyväilyä. Kerroi myös, että vaikka et halua/voi harrastaa seksiä juuri nyt ja saada siitä nautintoa, haluaisit saada nauttia edes siitä ilosta, että voit tarjota miehellesi jotain hyvää. Anna miehen vaikka hieroa hartioitasi tai jalkojasi, jos hän välttämättä haluaa antaa jotain vaihdossa. Tai pyydä rasvaamaan kroppasi. Ihosi tykkää ja saatte läheisyyttä samalla.

Mietin tässä vain, miten voin selittää juuri sen että seksiä voi olla, mutten halua itse saada tyydytystä

Np vaikka just tuolla tavalla :) Suoralla puheella. Tyydytä eka mies ja sitten kun toinen haluaa tehdä sulle jotain, sano että sä et nyt halua kun sulla on kipuja ja väsyttää.

Kannattanee valmistella miestä siihen, että synnytyksen jälkeen seksiä ei välttämättä tipu pariin kuukauteen...

Onneksi en ole tollasen miehen kanssa. Meillä on ollut raskauskomplikaatioiden takia yhdyntäkielto melkein koko raskauden ajan eikä mies ole kertaakaan vongannut tai edes vihjaillut siihen suuntaan että eikö sitä kuitenkin vois. Synnytyksen jälkeen mulla meni viimeksi aika kauan (useita kuukausia) ennenkuin yhtään huvitti edes kokeilla mitään seksiin liittyvää. Mies odotti ihan kiltisti, toki asiasta välillä keskusteltiin että missä mennään ja mikä on tilanne. Mä en ymmärrä niitä naisia ollenkaan, jotka vastoin omaa tahtoaan suostuu seksiin ja etenkin jos se vielä kaikenlisäksi sattuu tai aiheuttaa pahaa mieltä. Seksi on kahden ihmisen välinen, molemmille mielihyvää tuottava asia eikä mikään velvoite "hoidella" toista aina kuin siltä toisesta tuntuu. Jotain itsekunnioitusta naiset..

Minä hoitelin mielihyvin miestä synnytyksen jälkeen kun ei vielä voitu naida. Suihinotto piristi ja kostutti kivasti itseäkin, miks sen pitäis olla joku kaamea vaiva naiset hoidella sitä omaa miestä?

Hyvä sen miehesi onkin alkaa tottua hiukan vähempään seksiin.... Synnytys, imetys ja kuivat limakalvot... Väsymys....3v
menee että, on taas normaali tilanne... Ja edelleen välillä zombieseksiä, eli oon nukahtanut joskus kesken kaiken...

Mulla oli kanssa kova pahoinvointi. Välillä kyllä onnistuttiin seksiä harrastamaan niin, että olin mulle suopeissa asennoissa ja ei hirveetä hytkymistä tapahtunut. Voithan sä sanoa, että annat vaan pikaisesti. Sua ei tarvii hoidella kunhan törkkää ja on mahdollisimman nopea :D näin meilläkin mentiin välillä. Kyllä mies hyvin ymmärsi ettei aina jaksa ja tosiaankaan ole hyvä olo. Mutta ymmärrän ettei miehen halut tietenkään mihinkään lähde. Joskus myös suuseksillä minut saatiin tulemaan ja kyllähän se olo parani ainakin hetkellisesti.

Meillä ollaan seksistä puhuttu aina suoraan, ei mitään vihjailuja. Niistä ei tule kuin harmitusta kun toinen ei ymmärtänytkään oikein. Ja muista sanoa, että tisseihin ei sitten kosketa kun ne kerta kipeät ovat.

Viimeksi muokattu:
[QUOTE="mmm";27223009]Seksi on kahden ihmisen välinen, molemmille mielihyvää tuottava asia eikä mikään velvoite "hoidella" toista aina kuin siltä toisesta tuntuu. Jotain itsekunnioitusta naiset..[/QUOTE]

Tottakai molemmpille kuuluu koitua mielihyvää. Eikä ole mitään velvollisuutta tarjoilla piparia, jos se tuntuu itsestä pahalta. Eikä ole "velvollisuutta" hoidella toista muillakaan tavoilla. Mutta ei mun itsekunnioitukseni ole ikinä kärsinyt, jos olen tarjonnut vaikka suuseksiä miehelle menkkojen tai raskauden aikaan. Kivahan se on antaa edes toiselle jotain hyvää, enkä koe sitä missään määrin velvollisuutena.

Asia muuttuu oleellisesti vasta siinä kohtaa, jos kumppani alkaa vaatia palveluksia, eikä huomioi sitä toisen väsymystä tai pahaa oloa. Jos toinen yhtäkkiä ärähtää tai jatkuvasti vonkaa, että "ota edes suihin, jos et kerran pi**ua suostu antamaan" niin hommasta menee kyllä maku. Aina pahempi, jos aletaan uhkailla vieraissa käymisellä tms.

Yksisuuntaiset seksituokiot ovat minusta enemmän kuin ok, kunhan ne perustuvat yhteisymmärrykseen.

Minulla on tässä raskaudessa (kolmas) tullut jokaisen sisätarkastuksen jälkeen muutama tippa verta joten ilmoitin miehelle että se on sitten selibaatin aika koska en todellakaan halua huolestua vuodoista.
Ehdotin että ostaisin hänelle jonkun aikuisten dvd:n jotta saisi ärsykkeitä "omaa kivaa" pitämiseen mutta mies tuumasi että ei halua nauhotteita, jos ei pärjää ilman tyhjennystä niin hoitaa sen sitten ihan ilman mitään vessassa.

Sano ihmeessä sille miehellesi että et yksinkertaisesti nauti nyt rintoihin koskemisesta, ihme olento on mies joka ei suostu käsittämään että naisensa on raskaana ollessa muutakuin kahdenkeskistä kivaa varten oleva yksilö.

Olen raskaana ja olen kertonut ihan suoraan ja avoimesti seksiasioista. Minulla ei ole tarvetta miettiä, miten tyydyttäisin mieheni kun olen raskaana jos/kun ei kiinnosta tai innosta tai jaksa. Mieheni kyllä ymmärtää asian. Ja saa puolestani tyydytellä itseään kuten haluaa. Synnytyksen jälkeen en usko seksielämän olevan entisen vilkasta, joten onhan siinäkin miehellä odottamisen paikka. Oletteko puhuneet seksistä synnytyksen jälkeen? Tietääkö miehesi, mikä tilanne sitten on tai voi olla?

Itsellä ei ole rinnat kipeät eikä mitään muutakaan tällaista fyystistä "estettä" seksille, mutta jotenkin raskaus on muuttanut vartaloa niin, ettei seksi ole yhtä luontevaa kuin ennen. Jotenkin on pitänyt itsekin tottua tähän kroppaan joka paisuu ja muuttuu. En ole huomannut mitään ongelmaa asiassa miehelleni. Johan tämä menisi mahdottomaksi, että tässä väsymyksessä ja kropan muutosten keskellä pitäisii munaa imeä, jotta mies olisi tyytyväinen.

Mä taas haluasisin ja kaipaisin seksiä. Siitä ei vaan tule tällä hetkellä mitään kun joko oksennan tai muuten vaan olo on kuvottava koko ajan. Ollaan puhuttu asiasta ja mies toki myös näkee miten huonovointinen olen. Ymmärtää asian ja yhdessä odotetaan että tämä alkuvaiheen kaamea olo helpottaa.

Sano, että runkkaa suihkussa, jos ei kestä muuten. Pieni hetki on odottaa, että sua lakkaa sattumasta. Jos ei tajua, niin aika vaikeeta tulee varmaan olemaan, jos vauva on ns. haastava ja seksi synnytyksen jälkeen voi pelottaa.

Sanot vaan, ettet voi, kun sattuu. Tarjoudu ottamaan vaikka suihin, jos haluut "auttaa". Ite kyl sanoin miehelle, tosin helvetin nolona aina, kaikki vaivat.

[QUOTE="Ilona";27223708]Ehdotatte suihinottoa pahoinvoivalle naiselle. Haloo![/QUOTE]

No käsipelillä sitten. Jossain kohtaa raskautta pahoinvointi voi mennä ohikin eikä se välttämättä ole kokoaikaista. Esikoisesta vietin varmaan kolmanneksen hereilläoloajastani vessassa, mutta lopun osan päivää olin ihan ok.

Seksiä voi korvata myös muulla läheisyydellä, huomioimisella ja hellittelyllä, vaikka mies sitten hoitelisikin hommat omin käsin. Seksittömyyttä suurempi ongelma/moka on jättää toinen tyystin vaille huomiota.

Kyllä miehen täytyy ymmärtää missä mennään, nyt alkaa oleen aikalailla viimeset hetket luopua oma napa, ainoo napa -ajatusmaailmasta. Jos vielä on noin itsekeskeinen, että oma tyydytys menee hänen lastaan odottavan rakkaan edelle niin huh, huh sanon minä. Olette myös niin pitkällä suhteessa, että olette perhettä perustamassa, niin kyllä tuossa vaiheessa pitäisi myös pystyä puhumaan asiasta kuin asiasta suoraan. Mahdollinen häpeä kyllä tulee sitten ainakin lopun viimein jäämään synnärille :)

Ap, ihan yleisesti tuohon rintojen arkuuteen liittyen niin hanki kunnon urheilurintsikat. Mulla ne auttoi todella merkittävästi ja nukuinkin ne päällä. Mulla oli niin kipeät rinnat että heräilin kyljen kääntämisen aiheuttamaan kipuun.

Onneksi alkuraskauden pahoinvointi, väsymys ja rintojen kipuilu menee valtaosalla odottajista ohi ensimmäisen kolmanneksen jälkeen! Toivottavasti löydätte molempia tyydyttävän kompromissin asiaan!

[QUOTE="humps";27223737]No käsipelillä sitten. Jossain kohtaa raskautta pahoinvointi voi mennä ohikin eikä se välttämättä ole kokoaikaista. Esikoisesta vietin varmaan kolmanneksen hereilläoloajastani vessassa, mutta lopun osan päivää olin ihan ok.

Seksiä voi korvata myös muulla läheisyydellä, huomioimisella ja hellittelyllä, vaikka mies sitten hoitelisikin hommat omin käsin. Seksittömyyttä suurempi ongelma/moka on jättää toinen tyystin vaille huomiota.[/QUOTE]

Suuri moka on myös sekin jos mies ei ymmärrä raskauden tuomia muutoksia naisen elimistössä.

[QUOTE="Ilona";27223813]Suuri moka on myös sekin jos mies ei ymmärrä raskauden tuomia muutoksia naisen elimistössä.[/QUOTE]

Totta puhut.

Tässä tapauksessa ap:n mies saa kuitenkin vähän anteeksi, sillä ymmärsin aloituksesta, ettei ongelmana ole niinkään se, että mies haluaa seksiä vaan se, että tämä haluaa välttämättä tarjota samaa ap:llekin. Jos miehelle riittäisi yksipuolinen seksi ja ap sitä haluaisi antaa, niin ongelma olisi aika lailla olematon.

[QUOTE="Ilona";27223813]Suuri moka on myös sekin jos mies ei ymmärrä raskauden tuomia muutoksia naisen elimistössä.[/QUOTE]
Minäkään en ymmärrä naisena sitä miten joillakin naisilla raskaus ja vauvan syntyminen johtaa valtaviin muutoksiin tunteissa miestä kohtaan. Joillakin naisilla niin suun, käden kuin alapäänkin, aivoista puhumattakaan, toimintakyky häviää niin pahasti ettei mihinkään läheisyyteen, keskusteluun saatika seksiin pystytä.
Mielestäni ei ole suuri uhraus (päinvastoin) auttamaan toista saamaan nautintoa. Varmasti noin viriili mies kuin ap:llä, huolehtisi mielellään naiselleen orgasmin ja nautinnon jos itse ei juuri sillä hetkellä pystyisi.

Muutoksia tapahtuu, muttei tarvitse miettiä mistä erot ja pettämiset johtuvat jos nainen äkkäytyy kokonaan kanssakäymisessä miehensä kanssa. Ei miehen halut häviä mihinkään ja melko keljua pitkässä juoksussa ilman olla.
En tiedä olemmeko poikkeuksia mutta synnytyksen jälkeen meni pari viikkoa kun jo ekaa kertaa varovasti rakasteltiin. Siinä välissä hellimme muuten ja oli mm. sitä suihinottoa. Raskausaikana hoitelin miestä mielelläni muuten jos en itse voinut. Siitä edestä se oma rakas mies kyllä sitten hoivaa ja auttaa vaimoaan muuten. Tuomalla herkkuja, hieromalla, pitämällä sylissä jnejne. Miksi se seksi on juuri se joka pitää unohtaa vain koska nainen on raskaana tai imettää?