Miten miehen saisi ymmärtämään.. raskauteen ja seksiin liittyen...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="vaimo";27223863]Minäkään en ymmärrä naisena sitä miten joillakin naisilla raskaus ja vauvan syntyminen johtaa valtaviin muutoksiin tunteissa miestä kohtaan. Joillakin naisilla niin suun, käden kuin alapäänkin, aivoista puhumattakaan, toimintakyky häviää niin pahasti ettei mihinkään läheisyyteen, keskusteluun saatika seksiin pystytä.
Mielestäni ei ole suuri uhraus (päinvastoin) auttamaan toista saamaan nautintoa. Varmasti noin viriili mies kuin ap:llä, huolehtisi mielellään naiselleen orgasmin ja nautinnon jos itse ei juuri sillä hetkellä pystyisi.

Muutoksia tapahtuu, muttei tarvitse miettiä mistä erot ja pettämiset johtuvat jos nainen äkkäytyy kokonaan kanssakäymisessä miehensä kanssa. Ei miehen halut häviä mihinkään ja melko keljua pitkässä juoksussa ilman olla.
En tiedä olemmeko poikkeuksia mutta synnytyksen jälkeen meni pari viikkoa kun jo ekaa kertaa varovasti rakasteltiin. Siinä välissä hellimme muuten ja oli mm. sitä suihinottoa. Raskausaikana hoitelin miestä mielelläni muuten jos en itse voinut. Siitä edestä se oma rakas mies kyllä sitten hoivaa ja auttaa vaimoaan muuten. Tuomalla herkkuja, hieromalla, pitämällä sylissä jnejne. Miksi se seksi on juuri se joka pitää unohtaa vain koska nainen on raskaana tai imettää?[/QUOTE]

Kyllä meilläkin oli koko raskaus ajan hellyyttä ja seksiä aika pian synnytyksen jälkeen. Ymmärrän kuitenkin, että raskauksia on erilaisia eikä sitä voi mennä sanomaan "kun mekin pystyttiin, pystytte tekin"

Ap älä koe syyllisyyttä, siihen ei ole tarvetta! Ongelmaan on monia ratkaisuja ja siitä vaan kokeilemaan :)

Vaimo on siinä mielessä oikeassa että kyllä se siippa on paljon tyytyväisempi, jaksaa sinun valitusta ja vaivoja ymmärtää, kannustaa ja tehdä eteesi asioita jos ei tarvitse kulkea pallit pakottaen. Vaivaisen viiden minuutin suuhoidon jälkeen mies jaksaa taas tukea muutaman päivän...
On vaikeaa myös olla miehenä vaikeasti raskaana olevan vaikean naisen kanssa.

Minulla ei kyllä olisi tullut mieleenkään pahoinvoivana ottaa suihin :x Sen sijaan pikaisen panon saattoi saada silloin tällöin. Suht helppoa vaan olla kontilteen ja toinen on tyytyväinen.

mutta molempien pitää huomioida toista. Mies kiikutti minulle milloin mitäkin ruokaa sohvalle asti ja hoiti lapsia. Sain selkähierontaa loppuraskaudesta jne.

Alkuraskauden aikana oli jatkuva etova olo ja rinnat ovat olleet kosketusarat alusta lähtien, että nukun yöni napakoissa sporttiliiveissä välttääkseni kipua. Kyllä meillä mies on suosiolla uskonut kun sanoin, etten kaipaa kosketusta rintoihin kun tuntuu siltä että niitä päin olis vedelty pari kertaa pesäpallomailalla. Tarjouduin demonstroimaan asiaa hänelle, mutta mielikuva kuulemma riitti. Suihin en ottanut kun Yrjö meinasi lentää välittömästi.. Kerran yritin, muttei mies oikein saanut kiksejä kun yökin koko ajan :D :D
Nyt (rv 27) jos saan orgasmin niin saan kaupan päälle epämukavia supistuksia, joten eipä kiinnosta edes "omin käsin onneen" hetket... Miehen kyllä mielelläni tyydytän ja seksiä on muuten, vaikka alapää on turvonnut ja miehen mielestä kuin hevosen turpa nykyisin :D
itse olen huomannut, ettei mies meillä käsitä, jos sanon vaan että jokin paikka on arka tai väsyttää. Mielikuvilla ja demonstroimalla asiaa se menee jakeluun helpommin.
Kun kerroin, että alakautta synnyttäessä saattaa tulla kakkaa samalla niin mies oli kauhuissaan, että miksi. Pyysin sitten ottamaan suuhunsa reilusti vettä ja ison viinirypäleen..sitten pistin kaksi mehupilliä suuhun ja pyysin puhaltamaan viinirypäleen ulos ilman, että vettä tulee yhtään mukana (ilman että nielaisee veden ensin)... Tadaa! Ja lamppu syttyi :D :D
Niin ja ap:lle tiedoksi että alatie synnytyksen jälkeen kannattaa odottaa vähintään viikko siitä vessasta käynnistä, jolloin ei jännittänyt tai sattunut yhtään ennen kuin seksiä kannattaa ajatellakkaan.. Ja se kannattaa kertoa miehellekin niin ei odota liikoja....

• Tykkää
Reactions: up&go
[QUOTE="vaimo";27223863]Minäkään en ymmärrä naisena sitä miten joillakin naisilla raskaus ja vauvan syntyminen johtaa valtaviin muutoksiin tunteissa miestä kohtaan. Joillakin naisilla niin suun, käden kuin alapäänkin, aivoista puhumattakaan, toimintakyky häviää niin pahasti ettei mihinkään läheisyyteen, keskusteluun saatika seksiin pystytä.
Mielestäni ei ole suuri uhraus (päinvastoin) auttamaan toista saamaan nautintoa. Varmasti noin viriili mies kuin ap:llä, huolehtisi mielellään naiselleen orgasmin ja nautinnon jos itse ei juuri sillä hetkellä pystyisi.

Muutoksia tapahtuu, muttei tarvitse miettiä mistä erot ja pettämiset johtuvat jos nainen äkkäytyy kokonaan kanssakäymisessä miehensä kanssa. Ei miehen halut häviä mihinkään ja melko keljua pitkässä juoksussa ilman olla.
En tiedä olemmeko poikkeuksia mutta synnytyksen jälkeen meni pari viikkoa kun jo ekaa kertaa varovasti rakasteltiin. Siinä välissä hellimme muuten ja oli mm. sitä suihinottoa. Raskausaikana hoitelin miestä mielelläni muuten jos en itse voinut. Siitä edestä se oma rakas mies kyllä sitten hoivaa ja auttaa vaimoaan muuten. Tuomalla herkkuja, hieromalla, pitämällä sylissä jnejne. Miksi se seksi on juuri se joka pitää unohtaa vain koska nainen on raskaana tai imettää?[/QUOTE]

Jos nainen kärsii niin pahasta pahoinvoinnista, että joutuu tiputukseen niin pitäisikö siinä tilanteessa vielä miettiä miehen tyydyttämistä? No ei todellakaan!

Joskus vain tulee elämässä tilanteita, että ei jaksa eikä kykene tyydyttämään sitä rakasta puolisoa. Aika hölmö pitää ihmisen olla jos ei tuota tajua.

[QUOTE="Ilona";27223964]Edelleen erittäin typerää ehdottaa sitä suihinottoa kun kyse on pahoinvoivasta naisesta.[/QUOTE]

Ilona hyvä, ei sinun tarvitse ottaa keltään suihin jos et halua.

[QUOTE="ilpo";27224021]Ilona hyvä, ei sinun tarvitse ottaa keltään suihin jos et halua.[/QUOTE]

Enhän mä ole itsestäni mitään kirjoittanut. Se nyt vain on typerää ehdottaa suihinottoa naiselle joka kertoo kärsivänsä pahoinvoinnista. Tuskin kukaan ottaa suihin oksennustaudissakaan.

[QUOTE="humps";27223520]Asia muuttuu oleellisesti vasta siinä kohtaa, jos kumppani alkaa vaatia palveluksia, eikä huomioi sitä toisen väsymystä tai pahaa oloa. Jos toinen yhtäkkiä ärähtää tai jatkuvasti vonkaa, että "ota edes suihin, jos et kerran pi**ua suostu antamaan" niin hommasta menee kyllä maku. Aina pahempi, jos aletaan uhkailla vieraissa käymisellä tms.[/QUOTE]

Valitettavasti tällasta tapahtuu :/ Mistä lie johtuu? Itsekkyydestä? Kunnioituksen puutteesta? Tää on paha jos tapahtuu muutenkin, mut törkeää, jos nainen vielä odottaa miehen lasta!

ei ole meillä samanlaista. Pahoinvointia ja rintojen arkuutta täälläkin, mutta seksiä meillä on joka päivä, ei minun halut minnekään ole kadonneet.

Sama synnytysten jälkeen, en minä niin kauaa pysty ilman olemaan, kyllä käsihommat aloitellaan jo kotiutumisen jälkeen :)

ei ole meillä samanlaista. Pahoinvointia ja rintojen arkuutta täälläkin, mutta seksiä meillä on joka päivä, ei minun halut minnekään ole kadonneet.

Sama synnytysten jälkeen, en minä niin kauaa pysty ilman olemaan, kyllä käsihommat aloitellaan jo kotiutumisen jälkeen :)

No kaikilla ei ole alapää siinä kunnossa, että tekisi mieli seksiä omalle kohdalle millään tavalla. Hyvä kun pystyy istumaan ja alapää on kipeä. Ei siinä alapäähänsä halua sormia, kieltä saati sitten kullia.

Miestä voi tyydyttää, mutta ei mulle ainakaan tuo mitään tyydytystä se, että mies saa laueta käsi-tai suuhoidon takia.