Alkuperäinen kirjoittaja väsynyt vieras:Kiitos kaikille neuvoista, ymmärtämisestä ja avusta. Nyt pitää poistua, huusholli huutaa siivousta ja tytöt haluaa kuunnella päivä-satuja![]()
Mulle saa laittaa yytä aiheesta jos haluaa :hug:
Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Alkuperäinen kirjoittaja väsynyt vieras:Kiitos kaikille neuvoista, ymmärtämisestä ja avusta. Nyt pitää poistua, huusholli huutaa siivousta ja tytöt haluaa kuunnella päivä-satuja![]()
Alkuperäinen kirjoittaja väsynyt vieras:Rakas mieheni! Kirjoitan sinulle, koska tämä on minulle vaikea asia sanoa ja puhua, kun pelkään, että suutut.Mutta, olet minulle tärkeä ja rakastan sinua ja haluaisin olla sinulle tukena/auttaa, vaikken ole varma jaksanko ja voinko
Minusta tuntuu, että olet jonkun sortin alkoholisti, yleensä käy niin että jos perjantaina korkkaat pullon juot koko vkonlopun, aloitat aamusta, nukut välillä ja juot taas:/ Voit tulla myös töistä kotiin, ympäri kännissä. Lisäksi niitä piilopulloja on aivan kaikkialla. Itse asiassa selvinpäin et tee juurikaan mitään kotona, sen mitä teet niin teet ottaneena. Juot siis ns. salaa töitä tehdessä ja kuvittelet ettei sitä huomaa kukaan.... Kännissä saatat olla hyvinkin "uhkaava" mua kohtaan ja sätit mm. huoraksi jne. ja se on todella loukkaavaa.
Tiedän tässä olisi jo syy jättää... MUTTA tähän (viime viikkoihin-kuukausiin) asti olet ollut ihan hyvä mies (vaikkakin vähän saamaton) ja isä lapsilleen. Pitkäpinnainen, rauhallinen ja ihan hauska.
Nyt sekin tilanne on muuttunut, et tee selvänä juuri muuta kun syöt, istut koneella ja HUUDAT, kiroat, raivoat!!! Eilen huomasin että pelkään sinua!! Siis en varsinaisesti sinua, mutta sitä että pimahdat kokonaan! Ilta oli kauhea (taas) sinä remusit ja huusit koko illan. Raivosit mm. siitä että pyysin korjaamaan pyykkikoneen... Ja huusit raivoissasi myös lapsille
Sinulla on terveyden kanssa muitakin ongelmia kuin vaan toi alkoholi ja nyt on tulossa sillä saralla mm. leikkaus. MIKÄLI olet edes syksyllä siinä kunnossa että uskalletaan leikata. Mitään et terveytensä eteen tee... Sinulle aloitettiin lääkitys (verenpaine ), mutta mun käsittääkseni siitä ei ole juuri ollut apua, levossa verenpaine melko ok, mutta heti kun liikut se nousee pilviin:/ Olen epäillyt että nämä lääkkeet saattavat vaikuttaa sinun käytökseesi, voiko niin olla? Ainakaan ei ole missään tapauksessa hyvä, että käytät alkoholia yhtä aikaa lääkityksen kanssa.
Olet kuitenkin lasteni isä, ja haluaisin sinut kuntoon ja auttaa, alkaa vaan olla voimat aika vähissä:/
Haluaisin puhua pahasta mielestäni jollekin, mutta sinusta se on asioidemme levittelyä. Sinunkin kanssasi puhuminen on vaikeaa.
Rakas, haluan, että ymmärrät, että juomisesi ja raivoamisesi tuntuu minusta todella pahalta. Lapsetkin sen huomaavat, vaikka luulet, etteivät he huomaa.
Tiedän, että juominen ei ole hyväksi sinun terveydellesikään, siksikin haluaisin, että lopettaisit juomisen. Haluaisin elää kanssasi onellisena ihan koko loppuelämäni. Mutta nykyään alkaa tuntumaan siltä, että en enää jaksa. En haluaisi erotakaan, mutta jos sinä et halua mitään muutosta, niin se voi olla ainut ratkaisu.
Kiitos, jos jaksoit lukea. Oli varmaan sekavaa tekstiä, mutta niin on mielialakin aika sekava, en oikein tiedä mistä alotan tätä vyyhteä selvittämään, vai jätänkö vaan tylysti kaiken:/
Toivon, että luettuasi tämän, ajattelet asiaa ja sitten juteltaisiin kaikessa rauhassa, ilman riitelemistä. Hauan elämäämme muutosta, tuskin sinäkään tästä tilanteesta tälläisenään nautit.
Rakkain terveisin vaimosi.
Alkuperäinen kirjoittaja alkkiksen ex:oikeesti naiset... miksi annatte hänelle neuvoja, että hänen pitäisi jaksaa etsiä miehelleen, itselleen ja lapsilleen apua. miksi hänen pitäisi kantaa vastuu?
minun neuvoni on että lähdet. sitten mies saa miettiä onko aikuinen ja ottaa vastuun juomisestaan, ottaa vastuun paranemisestaan? mies joutuu valitsemaan joko juomisen tai perheen.
pidä huolta itsestäsi hyvänen aika! kukaan kunnon nainen ei antaitse juoppoa miestä, eikä kukaan lapsi ansaitse räyhäävää juoppoa isää.
Alkuperäinen kirjoittaja mii:Alkuperäinen kirjoittaja väsynyt vieras:Rakas mieheni!
Rakkain terveisin vaimosi.
Alkuperäinen kirjoittaja kangasajuruoho:Mitäs sä oikeasti voisit?
Ukolle ukaasi että joko katkaisuun tai ero?
Muuten toi jatkuu.
Ja sanon sitten vaan, että lapset kyllä huomaavat ja kärsivät.
Miksi täälläkin sitten naiset itkee, kun mieheltä ei saa mitään tukea? Ja sitten hymistellään ja haukutaan sitä miestä; jätä se sika.Alkuperäinen kirjoittaja Nyynä:[
ja sitte semmonen kysymys siulle ap: oletko sie miehes lääkäri/tukihenkilö/äiti?????
ET OLE!
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Miksi täälläkin sitten naiset itkee, kun mieheltä ei saa mitään tukea? Ja sitten hymistellään ja haukutaan sitä miestä; jätä se sika.Alkuperäinen kirjoittaja Nyynä:[
ja sitte semmonen kysymys siulle ap: oletko sie miehes lääkäri/tukihenkilö/äiti?????
ET OLE!
Miksi miehen pitäis naistakaan tukea, eihään vaimokaan ole miehelle mikään tukihenkilö, miksi miehen pitäisi?
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Miksi täälläkin sitten naiset itkee, kun mieheltä ei saa mitään tukea? Ja sitten hymistellään ja haukutaan sitä miestä; jätä se sika.Alkuperäinen kirjoittaja Nyynä:[
ET OLE!
Miksi miehen pitäis naistakaan tukea, eihään vaimokaan ole miehelle mikään tukihenkilö, miksi miehen pitäisi?
No meillä on vähän huono jatkoryhmä, pieni ja aika semoinen "täällä käydään kun on pakko" fiiliksellä menevä, mutta kesälä on tarkoitus kiertää kaikki jatkoryhmät läpi noin niinkun pidennettyjen viikonloppujen merkeissä kauimmaisissa ja muuten vaan moottoripyöräillä lähimpiin.Alkuperäinen kirjoittaja Minna:LisaMarie, itse kävin Minnen reilu neljä vuotta sitten. Hoito on todella hyvä, jokseenkin melko rankka matka itseensä. Oppii katsomaan peiliin todella hyvinKaikkea hyvää teidän perheelle ja miehelle raittiutta jatkossakin. Toivottavasti käy mielellään jatkoryhmissä tämän ensimmäisen raittiin vuotensa... se on yhtä tärkeää kun perushoitojakso.
Alkuperäinen kirjoittaja M:Ottaisin yhteyttä lääkäriin. Sopisikohan miehellesi antabus-lääkitys. Tarvii tietenkin miehesi suostumuksen. Mutta sitä kautta eteenpäin. Terapiaa ym. tarpeellista.
Sinun täytyy varmaan yrittää kaikkesi, ettei sinun tarvi harmitella, että jätit kesken ja kaikki olisikin voinut korjautua.
Miestäsi voi se leikkaus ja terveydentila painaa niin mieltä, että mieliala on muuttunut.
Jaksamista
Alkuperäinen kirjoittaja Minna:LisaMJarie. Fiksu miesHoitohan perustuu todellisuusterapiaa, ihmistä ei aliarvioida eikä hyysätä. Ihminen oppii ottamaan vastuun teoistaan ja samalla saa vertaistukea muilta. Ei ole yksin tekoineen ja kokemuksineen. Ja mikä parasta, ei syyllistä enää muita omasta juomisestaan.
Itse kävin aikoinaan T:reen ryhmässä, ei ollut silloin vielä liian suuri. Palaverit kesti n. pari tuntia. Toivottavasti pääsette tutustumaan eri ryhmiin.
Ihanaa ja raitista kevättä teilleJa kaikille muille myös
Ps. Olet oikeassa siinä, että tuo kyseinen hoito tekisi hyvää hyvin monelle...