Miten niin on niin vaikea ja aikaa vievää vastata niihin viesteihin?!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Mä en oikeesti ymmärrä. Et miksi ihmiset ei vastaa. Ei puhelimella eikä sähköpostilla. En tarkoita että siihen pitää heti sillä sekunnilla vastata mut edes muutaman päivän viivellä.
Minua niin ärsyttää. En mä joka asiaa jaksa alkaa soittamaan. Et jos vaikka vastais viestiin edes jotain.
Sit kyllä ku jos ja kun nähdään joskus niin sanotaan et niin sä lähetit sen viestin silloin kaks kuukautta sitten jne.
Minua vaan ärsyttää.

Vaik siks jos joskus on jossain asioilla tai ajaa autoa tai vaikka just kotona syöminen/siivoaminen/ruuan laitto kesken eikä jaksa näppäillä ja unohtaa sen viestin niin se tosiaan unohtaa ja sen ehkä muistaa sitten kun näkee kyseisen ihmisen naaman.

[QUOTE="Anne";22576565]Vaik siks jos joskus on jossain asioilla tai ajaa autoa tai vaikka just kotona syöminen/siivoaminen/ruuan laitto kesken eikä jaksa näppäillä ja unohtaa sen viestin niin se tosiaan unohtaa ja sen ehkä muistaa sitten kun näkee kyseisen ihmisen naaman.[/QUOTE]

Näin juuri.

[QUOTE="Anne";22576565]Vaik siks jos joskus on jossain asioilla tai ajaa autoa tai vaikka just kotona syöminen/siivoaminen/ruuan laitto kesken eikä jaksa näppäillä ja unohtaa sen viestin niin se tosiaan unohtaa ja sen ehkä muistaa sitten kun näkee kyseisen ihmisen naaman.[/QUOTE]

Ai sähköpostiinkinko?

Mulle tullee joskus pimennyksiä aivoihin enkä tiiä vastasinko jo vaiko enkö :D Ko mielessä sen asian muotoilee niinku kirjottais viestiä ja sitte onki sormi suussa. Puhelimessa lähetettyjen tallennus ja välitystiedot toimii miten toimii, ei niihin oo luottamista.

[QUOTE="vieras";22576541]Mä en oikeesti ymmärrä. Et miksi ihmiset ei vastaa. Ei puhelimella eikä sähköpostilla. En tarkoita että siihen pitää heti sillä sekunnilla vastata mut edes muutaman päivän viivellä.
Minua niin ärsyttää. En mä joka asiaa jaksa alkaa soittamaan. Et jos vaikka vastais viestiin edes jotain.
Sit kyllä ku jos ja kun nähdään joskus niin sanotaan et niin sä lähetit sen viestin silloin kaks kuukautta sitten jne.
Minua vaan ärsyttää.[/QUOTE]

asiaan littyen valitanpa minä siitä mikä minua ottaa päähän, jos joku soittaa sinulle ja et pysty vastaamaan, MIKSI oletetaan että minä soittaisin takaisin? TEKSTIVIESTI on sitä varten jos on tärkeää asiaa ja haluaa toisen saada kiinni, minen perään soittele jos ei osaa laittaa viestiä asiastaan. (no ok, soitan joskus, mutta silti se v*******)

asiaan littyen valitanpa minä siitä mikä minua ottaa päähän, jos joku soittaa sinulle ja et pysty vastaamaan, MIKSI oletetaan että minä soittaisin takaisin? TEKSTIVIESTI on sitä varten jos on tärkeää asiaa ja haluaa toisen saada kiinni, minen perään soittele jos ei osaa laittaa viestiä asiastaan. (no ok, soitan joskus, mutta silti se v*******)

Mä olen ajatellut et jos ihmisellä on oikeesti asiaa niin hän soittaa kyllä uudestaan. Jos ei niin annan olla ;) Jos on jo soittanut sen kaks kertaa peräkkäin ja en ole voinut vastata niin soitan sit takas ku pystyn. Mut kerta soittajille en soita takas. piste.

[QUOTE="vieras";22576604]Ai sähköpostiinkinko?[/QUOTE]
Mulla on netti aina auki. Kuulen kun s-posti tulee (hälyääni kilauttaa) ja usein käyn lukemassa samalla, kun pullotan vauvaa. Vaikka siinä voi lukea, en kunnolla pysty kirjoittamaan, joten aina ajattelen, että vastaan sitten paremmalla ajalla. Mutta kyllähän se usein unohtuu, kun heti alkaa taas touhuta muuta.

Miulta saa parhaiten vastauksen silloin kun olen mesessä ja laittanut itseni online-tilaan. Silloin tiedän viipyväni ainakin hetken koneella ja ehtiväni hoitamaan hiukan sosiaalisia suhteita ;)

[QUOTE="vieras";22576827]Mä olen ajatellut et jos ihmisellä on oikeesti asiaa niin hän soittaa kyllä uudestaan. Jos ei niin annan olla ;) Jos on jo soittanut sen kaks kertaa peräkkäin ja en ole voinut vastata niin soitan sit takas ku pystyn. Mut kerta soittajille en soita takas. piste.[/QUOTE]

ihan hyvä tapa kyllä.

Mulle tullee joskus pimennyksiä aivoihin enkä tiiä vastasinko jo vaiko enkö :D Ko mielessä sen asian muotoilee niinku kirjottais viestiä ja sitte onki sormi suussa. Puhelimessa lähetettyjen tallennus ja välitystiedot toimii miten toimii, ei niihin oo luottamista.

lähetetyt viestit kyllä tallentuu 100% varmasti jos se valinta on päällä. ei ne sieltä itsekseen katoile. toinen juttu on se jos ei ikinä poistele viestejään niin rajahan se puhelimenkin muistilla on...

Minä ainakin todella unohdan. Usein, jos saan viestin kun olen tekemässä jotakin ajattelen vastata siihen myöhemmin ja sitten unohdan koko asian. Riippuu myös viestin kiireellisyydestä, jos viesti on sellainen, jossa selkeästi kysytään jotain ja odotetaan vastausta- pyrin vastaamaan heti.
Tyyllin - Sopiiko klo 15?- vastaan - ok tms. mutta jos viestissä kerrotaan ja kysellään kuulumisia, en aina muista vastata. Ja rehellisesti sanottuna myös aina jaksakaan. Iltaisin, jolloin niiden viestien kirjoitteluille saattaisi olla ehkä hetki aikaakin, tuntuu se liian työläältä ja päätän vastata huomenna, kunnes tulee taas uusi huomen jne.

Minä ainakin todella unohdan. Usein, jos saan viestin kun olen tekemässä jotakin ajattelen vastata siihen myöhemmin ja sitten unohdan koko asian. Riippuu myös viestin kiireellisyydestä, jos viesti on sellainen, jossa selkeästi kysytään jotain ja odotetaan vastausta- pyrin vastaamaan heti.
Tyyllin - Sopiiko klo 15?- vastaan - ok tms. mutta jos viestissä kerrotaan ja kysellään kuulumisia, en aina muista vastata. Ja rehellisesti sanottuna myös aina jaksakaan. Iltaisin, jolloin niiden viestien kirjoitteluille saattaisi olla ehkä hetki aikaakin, tuntuu se liian työläältä ja päätän vastata huomenna, kunnes tulee taas uusi huomen jne.

Noin. Selkeisiin kysymyksiin mihin voi vastata lyhyesti tulee vastattua kesken kiireenkin, mutta sellaisiin yleisempiin jutusteluihin taas... :ashamed: No, mietin että vastaan kun on paremmin aikaa ja siihen se liian usein sitten jääkin.

[QUOTE="vieras";22576604]Ai sähköpostiinkinko?[/QUOTE]

Joo. Saan päivittäin noin 40-50 sähköpostia, teen kahta työtä, osa sposteista on työhön liittyviä osa ei, ja aika on oikeasti todella kortilla. Pitkiin kirjemäisiin sähköposteihin vastaamisiin pitää oikeesti varata aikaa. Ja sitä ei oo.

[QUOTE="vieras";22576601]Niin näin ''unohtaa'' aina ne samat ihmiset.[/QUOTE]

:) :) :)
Kyllä vaan, ja miksi ei muuten saisi...

Peesaillen monia ketjun vastaajia, lisään vielä tämänkin:
jos on vaikkapa tunnin verran luurin ääressä, ja naputtelee jtn tärkeitäkin viestejä siinä samalla, ja useamman ihmisen kanssa, 2 tai 3 henkilöä on jo riittävästi omalla kohdallani, niin se vähiten tärkeä juttu kyllä jää kommentoimatta.
Ja niin on hyvä, jos se ei mtn asiaa edes ole, vaan sarjaa: ei vaadi toiminpiteitä, eikä edes kuittausta.
Sitten voi vaikka käydä ajatus mielessä, että tuokin textarihäirikkö tuossa taas ilmoittelee itsestään, ilmankin pärjäisin hyvin :)

Yhteistyössä