E
esikoisen äidiksi
Vieras
Itseäni on alkanut rassaamaan etenkin tuo fyysinen puoli nyt.. imetys on ohi, varsinainen alkuvaiheen "äitipöhnä" mennyt tai ainakin pitäisi olla ohi.. Mutta mä en ole mikään hehkeä ilmestys, varjo entisestäni. Olen laihtunut kovasti, rinnat roikkuvat, kasvot on kalpeat ja silmien aluset mustat. Useampi sanonut, että näytän aika huonovointiselta. Syön paljon, mutta saan kommentteja että alahan syömään. Ulkoilemme päivittäin, mutta näytän niin kalpealta että mun luulisi elelevän neljän seinän sisällä.
Vauvavuosi on ollut rankempi kuin olisin mitenkään osannut kuvitella, ja taidan tosiaan näyttää tyhjäksi imetyltä..
Ostan vaatteita silloin tällöin, leikkaan ja värjään tukkaa. Mutta silti, olen aika paljon ankeamman näköinen kuin ennen vauvaa! Mikä tähän auttaa?
Henkisesti en koe hirveästi muuttuneeni, vastuu on valtava ja se on kaiken aikaa mielessä. Siitä, ja väsymyksestä, johtuen olen varmasti muuttunut aika tiukkikseksi. Nalkutan herkästi miehelle. En ole ylpeä näistä ominaisuuksista. Toisaalta osaan jutella muitakin kuin vauvajuttuja, olen ottanut aikaa omille harrastuksille ja ystävien näkemisille, en ole tiukasti kiinni vain vauvassa - siinä mielessä koen olevani aikalailla kuin ennen, sellaista rentoutta löytyy yhä.
Vauvavuosi on ollut rankempi kuin olisin mitenkään osannut kuvitella, ja taidan tosiaan näyttää tyhjäksi imetyltä..
Henkisesti en koe hirveästi muuttuneeni, vastuu on valtava ja se on kaiken aikaa mielessä. Siitä, ja väsymyksestä, johtuen olen varmasti muuttunut aika tiukkikseksi. Nalkutan herkästi miehelle. En ole ylpeä näistä ominaisuuksista. Toisaalta osaan jutella muitakin kuin vauvajuttuja, olen ottanut aikaa omille harrastuksille ja ystävien näkemisille, en ole tiukasti kiinni vain vauvassa - siinä mielessä koen olevani aikalailla kuin ennen, sellaista rentoutta löytyy yhä.