Miten olette saaneet maksettua autokoulun?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "äitee"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
ihan rahalla maksoin. jos sulla ei oo sen vertaa säästöjä niin sitten joko otat luottoa(elät visalla tai otat kulutusluottoa) tai säästät muutaman kuukauden että saat rahat kasaan

Ajoin ajokortin 24 vuotiaana, tein töitä opiskeluideni ohessa ja kesäisin. Olin aina töissä tai koulussa, joten rahaa en ehtinyt mihinkään tuhlaileen, joten sain helposti kortin maksettua. Jotkut teki töitä autokoululla "sihteerinä", joilla sai osan kustannuksista kuitattua. Ja kaipa sen voi osissakin maksaa, kannattaa varmaan kysellä suoraan autokouluista heidän käytäntöjä.

[QUOTE="annika";25411837]ihan rahalla maksoin. jos sulla ei oo sen vertaa säästöjä niin sitten joko otat luottoa(elät visalla tai otat kulutusluottoa) tai säästät muutaman kuukauden että saat rahat kasaan[/QUOTE]

"muutaman" kk saa säästää vajaa 400€/kk tuloilla... kotiäitinä siis olen

Mulle maksoi ex appi ukko.
Hän halus mun elämästä pois jotain ja mä luovuin siitä ja sillä kertaa oli kortti maksettu.

Muoks. Myöhemmin kysellyt kortti asioita ja ainakin yhdessä paikassa saa maksaa niin monessa osassa kuin haluaa, mutta ennen inssiä oltava maksettu kokonaan. -Kuopio

Viimeksi muokattu:
[QUOTE="mona";25413293]Vanhemmat maksoivat ajotunnit. Meillä koulu tarjosi teoriatunnit kurssimuotoisena, joista sai opintoviikkoja eikä tietenkään maksanut mitään.[/QUOTE]

Olin siis 18v ja lukiossa.

Mun ex-mies makso... Mun piti lähtee kvaereitten kans turkkiin (likkaporukalla) ja exän piti antaa raha siihen, ni sit ku matka lähesty, ni se antokin vaihtoehdot mulle, että turkkiin tai ajokortti.. :/ Valkkasin sit ajokortin, ku ajattelin, et siitä on enemmän hyötyä.. Ulkomaille pääsen kait sit.. Joskus... Reilua, eikö?? :(

"Pappa betalar" ... ;) Ja silloin sai maksaa useammassa erässä - olikohan kolmessa. Vuonna -93 siis BC kortti maksoi 10 200mk paikallisessa autokoulussa kakkosvaiheineen ja muine hilpetööreineen. A:ta silloin ei enää tuohon korttiin "automaattisesti" saanutkaan.

Ensimmäisen vaiheen maksoin puoliksi vanhempieni kanssa yo-rahoilla, toisenvaiheen maksoin vakuutuksesta saamillani rahoilla (oli joku säästövakuutus? joka päättyi täyttäessäni 20).

Yhteistyössä