Miten olette saaneet maksettua autokoulun?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "äitee"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Hain pankista lainaa ja maksoin sillä, lainan sain maksettua suht nopeesti pois. Muistaakseni autokoulu makso n.12000mk. Oli iso summa silloin, paljon isompi kuin 2000€ ny.

Maksoin omasta ajokortistani suurimman osan kesätienesteilläni. Isä antoi käsirahan 1500mk. Autokoulun loppusumma oli muistaakseni 4600mk ( + muut viranomais- yms. maksut). Tämä siis vuonna -89.

Esikoisen opetti tuttavamies, joka oli entinen liikenneopettaja. Ensimmäinen vaihe tuli maksamaan alle 500e. Toisen vaiheen ja auton poika maksoi itse.

Tytär kävi autokoulussa. Kaikkine vaiheineen kortti maksoi reilusti 2000e. Muistaakseni laskutus oli viidessä erässä. Osan maksoimme me vanhemmat ja loput tytär rahoitti opintolainalla. Tyttärellä on auto isän nimissä vakuutuksissa ja 70% bonuksilla. Isä huolehtii myös juoksevat kulut autosta.

Kolme poikaa on vielä tulossa. Katsotaan millainen on elämän- ja rahatilanne silloin.

Vanhemmat maksoi tietysti. Minusta nämä on sellaisia perusasioita jotka vanhempien kuuluu lapsilleen kustantaa. Samoin harrastukset, koulukirjat ym. Ajokortti on niin tärkeä juttu ehkä yksi tärkeimmistä koulutuksen lisäksi.

Ei oo kyllä joka taloudessa vanhemmills varaa tollaseen, muutenkii jos joka pennii joutuu venyttää nii ei tuu kesää jos makselevat ajokortit. Itellä kaks isoveljee, kaks pikkuveljee ja pikkusisko, oon ite seittemätoista ja ei oo äitillä eilä iskällä ollu varaa maksella kortteja kellekkää. En oo ite sitä mieltä et niitten kuuluiskaa maksaa. se on mulle tuleva kortti, minä itse hoidan asiani jne. Ei 18 kesänen ny nii vässykkä voi olla etteikö sellasta itse osaa hoitaa.

Yhteistyössä