Alkuperäinen kirjoittaja Rytkäätys-Rosalee:
Minä aion kyllä penskoilleni opettaa, ettei ketään syrjitä. Tuo muutaman kutsumatta jättäminen on minusta juuri se aikuisten tapa edesauttaa kiusaamista ja joidenkin hiljaisempien (ja kiusattujen) syrjään vetäytymistä.
Meidän mutsi antoi meille lapsena ohjeet, että jos synttärit halutaan niin myös ne syrjityt kutsutaan tai ei sitten synttäreitä ollenkaan.
Sillä kutsulla kun on niin suuri merkitys sille pienelle sydämelle, jolta ne kivat tapahtumat kvereiden kanssa puuttuvat tyystin.
Ehkä huomasit, että olen useampaan kertaan maininnut, ettei kyse ole mitenkään syrjitystä pojasta? Tai kukaan heistä kutsumatta jääneistä ei ole mitenkään tavallisuudesta poikkeavan ujo tai mitään, ihan tavallisia lapsia, joilla vain ei poikani kanssa synkkaa.
Tuletko itse toimeen kaikkien ihmisten kanssa? Tai jos et tule, kutsutko esim työpaikaltasi kyläilemään myös ne ihmiset, joiden kanssa et muuten juuri ole tekemisissä? Säälistäkö? Jokapaikkaan ei voi jokakerta tulla kutsutuksi, eikä siinä mitään pahaa kai ole, kun ei ollut AINOA kutsumatta jäänyt.
Itsestä tuntuu, että taisi olla isompi ongelma äidille kuin pojalle se ettei tullut kutsutuksi.... Tai mistä sitä tietää, mutta...
Nyt näin jälkeenpäin tässä olen pohtinut, mistäköhän tämä äiti on edes puhelinnumeroni saanut... Se kun on salainen, eikä jaossa numerotiedustelussa eikä luettelossa... Vaikkei se nyt tähän liitykkään, mutta on oikein vaivaa nähnyt että pääsee asiasta marisemaan!