miten paljon on liikaa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja HMM
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

HMM

Jäsen
04.06.2004
587
0
16
mulla on eräs ystävä, jonka lapsenhoitoa olen alkanut kyseenalaistamaan... Tai lähinnä sitä ettei hoida itse lastaan.
Lapsi on viikolla hoidossa klo 8-16, äiti töissä. Tai viimeiset kolme viikkoa oli kesälomalla, lapsi siltikin hoidossa joka päivä tuon saman ajan. Lisäksi poika on viikolla iltaisin 2-3 iltana mummilla/kaverilla/naapurissa, kun äidillä on mitä milloinkin. Viikonloppuisin lapsi on 1-2 yötä hoidossa, äiti juo. Ja siis joka viikonloppu. Usein vielä käy niin että äiti on vielä aamullakin kännissä, lapsi on iltaan asti hoidossa, tai sitten suoraan sen 2 yötä putkeen. Ja sanotaan nyt vielä että lapsi on 1,5v.

Muutenkin tuntuu että äidille on omat menot tärkeämpiä kuin muksu, ei ole väliä kuka lasta hoitaa, hoitajaksi kelpaa ihan kuka vaan joka suostuu tulemaan. Kunhan äiti pääsee juomaan...

Eikös ketään kiinnostanut? :attn:

Mainitaan nyt että olen äidille tästä puhunut, mutta hänen mielestään mitään ongelmaa ei ole koska lapsi on sopeutuva ja viihtyy kenen kanssa vaan.

Kuulehan, ketään ei kiinnosta koska tuo ei yksinkertaisesti kuulu sinulle eikä meille muillekaan!!!! Tee ilmoitus sossuille jos niin kovasti huolettaa, huomaat ettei nekään välitä. =)

\
Alkuperäinen kirjoittaja 15.05.2007 klo 14:48 hmm2 kirjoitti:
Kuulehan, ketään ei kiinnosta koska tuo ei yksinkertaisesti kuulu sinulle eikä meille muillekaan!!!! Tee ilmoitus sossuille jos niin kovasti huolettaa, huomaat ettei nekään välitä. =)

Yksinkertaisesti, pienen lapsen hyvinvointi kuuluu kaikille! =)

Sosiaalitoimisto on jo mukana kuvioissa, mutta kun äiti on narsisti niin osaa peittää kaiken hyvin, ja näyttää muille että kaikki on kunnossa, joten sosiaalitoimi ei voi tehdä muuta kun levitelläå käsiään.

Kiitos että välität !
Minusta sun pitää tehdä jotain, mutta mitä...en osaa sanoa ! Mutta kysy vaikka jostain lastenvalvojalta jos äiti juokin.
Olen itsekin pienen pojan yh, mutta hoidan kyllä AINA ja ITSE lapseni, enkä juo.
Raskasta on, mutta apua kyllä saa jos on noin vaikeaa. Onneksi lapsella on se mummo kuitenkin.
Kauhean surullista...Mutta meitä on moneen junaan...On vaan niin vaikea uskoa että joku laiminlyö omaa lastaan, siis äiti.
Ex-ukko joi ja juo ja kaikki muu oli toisarvoista.
Mut onhan lapsellani äiti joka huolehtii- vaikka ite sanonkin !

Tee jotain :flower: Kiitos.

Niin... on hyvä että huolehdit mutta karu totuus lienee ettet asialle paljoa mahda, kunhan lapsen perustarpeet on tyydytetty ja kaikki ok on kai jokaisen oma asia miten jälkikasvustaan huolehtii- vaikka asioista on toki hyvä puhua ja taustalla voi olla enemmän miltä näyttää.

Itse en käsitä miksi joku tekee lapsia haluamatta viettää aikaa niiden kanssa?

(toista en ymmärrä, miten joku voi vahingoittaa lasta esimerkiksi tupakoimalla sisällä, syömällä epäterveellisesti tms., jokaisella lapsella tulisi olla oikeus tasapainoiseen ja terveeseen lapsuuteen... utopiaa.)

Yhteistyössä