Miten pärjätä ainakin 4 viikkoa 200 eurolla 17 vuotiaan kanssa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja epäreilua
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

epäreilua

Vieras
Se olisi sitten 50 euroa per viikko ja siihen hintaan on ruokittava eläimetkin.
Pakko sanoa että huumori alkaa loppua.
Ja miten tähän on päädytty.
Iloitsin pitkän työttömyyden jälkeen siitä että sain vakituisen työpaikan.
4kk koeaika.
Ehdin olla viikon kun työnantaja ilmoitti että henkilökohtaiset kemiat ei synkkaa ja hän haluaa purkaa työsopimuksen.
Ei siinä mitään.Vaan ongelmat alkoi sen jälkeen.
Hän ei ilmoittanut työsuhteen purkamisen syytä koska koeaikana sen voi kuulemma ilman syytä purkaa.
Työvoimatoimisto ei sitä hyväksy vaan vaatii että on saatava selkeä syy miksi työsopimus on koeaikana purettu.
Sen jälkeen kun työnantajalta on saatu vastaus,pitää minun antaa oma vastineeni jonka jälkeen asia menee lautakunnan käsittelyyn ja kestää minimissään 4 viikkoa ennen kuin saan seuraavan päivärahan,jos saan.
Lautakunta kun voi päättää että olen itse aiheuttanut itselleni loparit jolloin jään täysin ilman rahaa ja rapsahtaa vielä karenssi päälle jos oikein hyvin käy.
Sain tietysti palkan tuolta viikolta minkä töissä olin,vaan eipä käynyt mielessä että soviteltua päivärahaa joudunkin odottamaan tällaisessa tapauksessa kuukauden ja siltikään en mahdollisesti tule saamaan latiakaan.
SEn viikon palkan käytin laskujen maksamiseen ja siitä jäi 7 euroa.
Mitä tästä opin.
En enää milloinkaan hae vapaaehtoisesti töihin muuta kuin määräaikaisiin ilman koeaikaa oleviin viikon parin hommiin.
Köyhällä ei ole varaa.
Toimeentulotukea on turha hakea,sieltä ei mitään heru.

Voi hemmetti! Kai sen työnantajan pitäis ilmoittaa, miksi on sanonut irti? Jos vaikka pyydät sen vuoksi kertomaan, että voit kehittää itseäsi?
Muutenhan tuossa on se vaara, että on pelkän pärstäkertoimen perusteella sanonut irti, siis jos ei mitään pätevää syytä löydy.
Saako noin edes tehdä, että jättää syyn kertomatta? Kuulutko mihinkään liittoon, sieltä vois kysyä.
Seurakunta ja SPR jakavat isoimmilla paikkakunnilla ruoka-apua, menkää hakemaan sitä.

Lisään vielä, et jostain mulla on semmonen muistikuva, et koeajallakin irtisanomiseen pitää olla pätevät perusteet, otappa selvää tuosta asiasta, oliko laiton irtisanominen kyseessä!

Viimeksi muokattu:
Voi hemmetti! Kai sen työnantajan pitäis ilmoittaa, miksi on sanonut irti? Jos vaikka pyydät sen vuoksi kertomaan, että voit kehittää itseäsi?
Muutenhan tuossa on se vaara, että on pelkän pärstäkertoimen perusteella sanonut irti, siis jos ei mitään pätevää syytä löydy.
Saako noin edes tehdä, että jättää syyn kertomatta? Kuulutko mihinkään liittoon, sieltä vois kysyä.
Seurakunta ja SPR jakavat isoimmilla paikkakunnilla ruoka-apua, menkää hakemaan sitä.

Lisään vielä, et jostain mulla on semmonen muistikuva, et koeajallakin irtisanomiseen pitää olla pätevät perusteet, otappa selvää tuosta asiasta, oliko laiton irtisanominen kyseessä!

Hänen mukaansa koeaikana voi kumpi tahansa purkaa työsopimuksen ilman syytä ja näin se varmaan menee.
Kuitenkin työvoimatoimisto ja liitto vaatii silti sen syyn miksi on irtisanottu.
Kun kysyin syytä että tiedän sitten seuraavassa työpaikassa välttää tekemäni mokat niin ainoa vastaus oli että henkilökohtaiset kemiat ei kohtaa.
Kyllähän hän voi keksiä minkä tahansa syyn siihen paperiin että se katsotaan päteväksi kuten esim. etten ole hoitanut työtehtäviäni kunnolla. Kuitenkin kun tästä kysyin niin en saanut muuta selitystä kuin tuon kemian.
Jäi niin paska maku koko jutusta ja muutenkin kun rahatilanne on tiukka niin vielä rahallinen ahdinko.

Alkuperäinen kirjoittaja epäreilua;28848777:
Hänen mukaansa koeaikana voi kumpi tahansa purkaa työsopimuksen ilman syytä ja näin se varmaan menee.
Lain mukaan syy PITÄÄ KERTOA, mutta syy siis voi olla mikä tahansa, keksittykin. Koeajalla hyväksytään melkein mikä tahansa syy, ei kuitenkaan esim. raskaus jne.

Yhteistyössä