miten pian ilman vauvaa iltamenoon?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

ap

Vieras
Haluaisin tietää, kun en itse tunne kovin montaa pienen vauvan äitiä. Toinen tuttavani, jolla jo toinen lapsi, esikoinen 1 v 8 kk ja pieni 2 kk, hän ei ole tuon 2 kk vauvan syntymän jälkeen kertaakaan vielä päässyt illanviettoon ilman vauvaa, ja veikkasi ettei pääsekään pitkään aikaan koska imettää eikä vauva huoli pulloa, muttei nyt tee siitä mitään suurta ongelmaa, että tämä vain on nyt tilanne ja asia on ok.

Esikoisen vauva-aikana ei myöskään käynyt juuri missään, sitten vasta kun esikoinen yli 6 kk, hän on muutamia kertoja käynyt illanvietoissa.

Toinen kaverini lähti heti kun vauva 2 vko, illanviettoon ja samoin on tullut nyt jo melkein joka viikonloppu ilta-tapaamisiin, juhliin yms, hänellä vauva on myös 2 kk.

Miten nämä yleensä menee?

meillä tyttö oli 10kk, tutun muksu oli 2kk, kaverin tyttö oli 6kk ja toisen kaverin tyttö oli hiukan reilu vuoden, veljen tyttö oli reilu pari vuotta. näissä on niin paljon eroja jokainen tekee niin kun ite parhaakseen näkee :)

Mun esikoinen oli 4kk kun kävin kavereitten kans juhlimassa, iskä hoiti vauvaa joka oli jo täysin korvikkeella siinä vaiheessa, toisesta en ees muista, oli varmaan vuoden vanha...

En tiedä miten on "yleensä" tapana. Itse en ole kokenut tarvetta juosta kylillä vielä... Eipäs, valehtelen, kerran olin ulkona yhteentoista asti, kävin ystävän kanssa syömässä. Lapsi nyt 1,5v.

Arvelisin, että aika yleisestä on, että jossakin 8-14 kk aikana äiti menee ensimmäistä kertaa humputtelemaan JOS menee.

Mä olin viime viikonloppuna ekaa kertaa illanvietossa ilman vauvaa (vauva nyt 8kk). Ja nytkin uskalsin olla vain muutaman tunnin eli lähdin sen jälkeen kun vauva oli juonut viimeiset iltamaidot ja mennyt nukkumaan ja tulin kotiin hyvissä ajoin ennen yösyöttöä.

Mutta mukavaa oli kyllä olla vähän ihmisten ilmoilla. Käytiin kaverin kanssa syömässä ja istuttiin hetki jopa baarissa.

Ja jopa minä uskalsin ottaa yhden siiderin :-)
Ja kyllä maistui hyvältä!

Luulisin, että riippuu vähän vauvasta ja vauvan luonteesta ja voinnista. Kyllähän se isä pari tuntia voi vauvan kanssa kaksistaan olla ja kyllä se vauva pumpattuakin maitoa juo. Eri asia, jos alkoholia meinasi nauttia ja imettää niin sitä en varmaankaan suosittelisi.

Alkuperäinen kirjoittaja majlis:
Luulisin, että riippuu vähän vauvasta ja vauvan luonteesta ja voinnista. Kyllähän se isä pari tuntia voi vauvan kanssa kaksistaan olla ja kyllä se vauva pumpattuakin maitoa juo. Eri asia, jos alkoholia meinasi nauttia ja imettää niin sitä en varmaankaan suosittelisi.

Alkoholi ei ole mikään este imetykselle kunhan ei mitään kännejä vedä ja paikalla on joku selvä aikuinen myös. Elikkä maidon laatuun se ei siis vaikuta. Sen sijaan toki vauvan käsittelyyn se vaikuttaa.

Oltiin lasten isän kanssa iltariennoilla ensimmäisen kerran kun pojat olivat vajaa 2kk, äitini oli meillä hoitamassa poikia. Huomenna olemme menossa kaverin 30-vee synttäreitä juhlimaan ja äitini tulee meille poikien kanssa. Hirveetä hinkua juhlimaan usein ei ole, mutta välillä on kiva käydä kavereiden kanssa ulkona ja olla hetki ilman lapsia. :)

Esikoinen taisi olla 3kk kun kävin rimpsalla, nyt kuopus 2kk eikä mitään halua iltaulkoiluun. Kesällä viimeistään Ruisrockiin menen :) Ja silloin kakkosella ikää jo ½ vuotta.

Iltamenoissa ei juuri ole tullut käytyä. Esikoinen oli melkein 2 kun oltiin illalla tansseissa. Kerran oltiin miehen kans yö hotellissa kun vauvat oli 4v ja 2v, kolmas mahassa. Ja viime syksynä oltiin yks ilta pikkujouluissa kun vauvat oli 5,5v, 3,5v ja 1,5v. En nyt muista että olis muuten tullut oltua iltamenoissa.

Voi ju*****ta, että taas tökkää kovaa toi " kyllähän se isä pari tuntia voi vauvan kanssa kaksistaan olla". Onneks mulla ainakin on niin fiksu mies ja hyvä isä, että se vois olla/pärjäis vaikka koko viikonlopun vauvan kanssa ilman ongelmia. *Huoh* Meillä vauva 4kk:ta. Ja hoito niin tasapuolista, että toi pikkunen ei rupee missään kohtaan vierastaan isäänsä tai huuda tauotta äitin perään, jos johonkin lähden.

onko siihenkin jo se oikea ikä olemassa?? mä olin esikoisen syntymästä kk päästä baarissa :whistle: :ashamed: enkä sitten ehtinyt siellä sen enempää juoksemaan ,kun kakkonen ilmoitti itsestään ja hänen kohdalla ikää tais olla 10kk ,kun ekan kerran ulkona kävin... mä käyn nykyään noin 4 krt vuodessa baarissa. :whistle: mutta siis esim iltaaistiúmassa,syömässä jne niin muksut on ollu ihan vauvoja..on heillä isäkin olemassa ja tarvii se äitikin omaa-aikaa...

Alkuperäinen kirjoittaja taru:

Alkoholi ei ole mikään este imetykselle kunhan ei mitään kännejä vedä ja paikalla on joku selvä aikuinen myös. Elikkä maidon laatuun se ei siis vaikuta. Sen sijaan toki vauvan käsittelyyn se vaikuttaa.

Aijjaa :o Minulle näin neuvolassa sanoivat, kun kysyin juurikin siitä että vaikuttaako, kun juhlat tulossa ja haluaisin niin rentoutua kuoharilla.
Voi myös olla, että th intoili liikaa, kun on muutenkin niin tarkka :)

Alkuperäinen kirjoittaja Huoh:

Voi ju*****ta, että taas tökkää kovaa toi " kyllähän se isä pari tuntia voi vauvan kanssa kaksistaan olla". Onneks mulla ainakin on niin fiksu mies ja hyvä isä, että se vois olla/pärjäis vaikka koko viikonlopun vauvan kanssa ilman ongelmia. *Huoh* Meillä vauva 4kk:ta. Ja hoito niin tasapuolista, että toi pikkunen ei rupee missään kohtaan vierastaan isäänsä tai huuda tauotta äitin perään, jos johonkin lähden.

Sitähän juuri tarkoitin!

Alkuperäinen kirjoittaja taru:

Aijjaa :o Minulle näin neuvolassa sanoivat, kun kysyin juurikin siitä että vaikuttaako, kun juhlat tulossa ja haluaisin niin rentoutua kuoharilla.
Voi myös olla, että th intoili liikaa, kun on muutenkin niin tarkka :)

Jos äidin promillet pysyvät alle yhdessä (ja ainakin minä olen yhden promillen humalassa jo todella tukevassa kunnossa) saa lapsi ehkä yhtä paljon alkoholia ku mitä Jekovit tipoista saa kertaryyppynä.

Eli lasi kuoharia ei vaikuta imetykseen millään muotoa. Maitoon siis imetyyy yhtä paljon alkoholia kun mitä vereesi. Jos sun promillet nousee vaikkapa 0,5, niin maidossa on alkoholia 0,5 promillea, eli 0,05%. Ihminen ei mitenkään pysty juomaan niin paljon noin laimeeta alkoholia, että se vaikuttais! Pitäisi juoda kaksi litraa sitä 0,05% että saisi edes yhden millilitran alkoholia :)

kiitos vastauksista!
tuolla kaverillani, joka siis käy paljon ulkona, ei vauvaa hoida vuvan isä, vaan vauvan isoäiti. taitaa olla melkein joka vkoloppu isoäidillä hoidossa.

no, tuntuu että poikkeuksellisen hyvin on tämä mun toinen kaveri siis päässyt ilman vauvaa ulos! mutta jokainen toki tavallaan, mietin vain miten nää yleensä menee...

kiitos vastauksista!
tuolla kaverillani, joka siis käy paljon ulkona, ei vauvaa hoida vuvan isä, vaan vauvan isoäiti. taitaa olla melkein joka vkoloppu isoäidillä hoidossa.

no, tuntuu että poikkeuksellisen hyvin on tämä mun toinen kaveri siis päässyt ilman vauvaa ulos! mutta jokainen toki tavallaan, mietin vain miten nää yleensä menee...

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
kiitos vastauksista!

meitä on niin monenlaisia :)

Ekan kohdalla lähdin ekaa kertaa ulos, kun vauva oli 2kk...toisen kohdalla lähsin ulos, kun vauva oli 4kk ja tämän kolmannen kohdalla en lähde varmaan ikinä, kun en jaksa :laugh:

Kyllä mä olen suunnitellut, että kesällä (vauva noin 5kk) menisin Turkuun jokilaivalle ja joisin 1-3 lonkkua, mutta saas nähdä tuleeko sitä sinnekään lähdettyä :)

Yhteistyössä