Miten pitäisi suhtautua?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Hoh hoijaa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

Hoh hoijaa

Vieras
Olen seurustellut jonkin aikaa miehen kanssa, jonka kanssa emme vielä asu yhdessä. Yksi ilta mies oli mennyt paikalliseen ja juonut kunnon kännit, kun luulin hänen olleen kotonaan. Lisäksi mies kertoi että eräs nainen, joka on ollut hänen hyvä ystävänsä jo kauan, oli tullut hänen luokseen yöksi koska oli kadottanut avaimensa. Hän halusi kertoa tämän minulle, etten sitten kuule asiaa jotain muuta kautta ja ymmärrä sitä väärin. Hän painotti että nainen oli vain tullut nukkumaan hänen luokseen ja että he ovat vain ystäviä.

Ok, haluan uskoa tämän mutta jotenkin vain kolahti parikin asiaa. Ensiksikin se, että oli ylipäätään tietämättäni mennyt ryyppäämään kun luulin hänen olleen kotonaan. Kun en tiennyt edes tästä, oli vähän vaikeaa sulattaa tuota loppuakaan. Jos haluaa joskus juoda yksinään ei siinä mitään, mutta olisi silti kiva tietää missä milloinkin menee. Mies kyllä sanoo rakastavansa minua ja kysyi miksi hän menisi tekemään mitään tyhmää tässä vaiheessa, kun ei ole mitään syytä. En voinut sille mitään että ensireaktio oli kuitenkin negatiivinen. Miten tuollaiseen voi suhtautua? Menee taas vähän aikaa sulatellessa tätä juttua. Kumpa olisin voinut olla kärpäsenä katossa niin menisi paremmin perille tuo ystävän yökyläily...

Alkuperäinen kirjoittaja Hoh hoijaa:
Olen seurustellut jonkin aikaa miehen kanssa, jonka kanssa emme vielä asu yhdessä. Yksi ilta mies oli mennyt paikalliseen ja juonut kunnon kännit, kun luulin hänen olleen kotonaan. Lisäksi mies kertoi että eräs nainen, joka on ollut hänen hyvä ystävänsä jo kauan, oli tullut hänen luokseen yöksi koska oli kadottanut avaimensa. Hän halusi kertoa tämän minulle, etten sitten kuule asiaa jotain muuta kautta ja ymmärrä sitä väärin. Hän painotti että nainen oli vain tullut nukkumaan hänen luokseen ja että he ovat vain ystäviä.

Ok, haluan uskoa tämän mutta jotenkin vain kolahti parikin asiaa. Ensiksikin se, että oli ylipäätään tietämättäni mennyt ryyppäämään kun luulin hänen olleen kotonaan. Kun en tiennyt edes tästä, oli vähän vaikeaa sulattaa tuota loppuakaan. Jos haluaa joskus juoda yksinään ei siinä mitään, mutta olisi silti kiva tietää missä milloinkin menee. Mies kyllä sanoo rakastavansa minua ja kysyi miksi hän menisi tekemään mitään tyhmää tässä vaiheessa, kun ei ole mitään syytä. En voinut sille mitään että ensireaktio oli kuitenkin negatiivinen. Miten tuollaiseen voi suhtautua? Menee taas vähän aikaa sulatellessa tätä juttua. Kumpa olisin voinut olla kärpäsenä katossa niin menisi paremmin perille tuo ystävän yökyläily...

Molemmat nukkuivat yhtä hyvin...munat jalkojen välissä...

Alkuperäinen kirjoittaja Hoh hoijaa:

En minä oikein tiedä että miksi sinun olisi tiedettävä hänen joka menostaan, sitten vasta kun asutte yhdessä olette "perhe".
Tai mistäs tiedän mitä olette sopineet tässä vaiheessa...

En sinuna uskoisi koko juttua. Jos nainen on ollut yötä juuri sinä yönä kun miehesi piti olla kotonaan käymässä, niin juttuhan on selvä...etukäteen sovittu juttu varmaankin, että ovat yhdessä yön.

Olen samoilla linjoilla edellisen kanssa. Pitäisikö miehen muka ilmoittaa sinulle menoistansa, vaikkette edes asu yhdessä? Jos nyt tulee ihan ex-tempore lähteneeksi ryypiskelemään, niin olisi pitänyt soittaa ja ilmoittaa tästä? Ei minusta. Mies sitten jälkikäteen kuitenkin itse kertoi tekemisistään sinulle, joten ehkei tästä nyt huolissaan pidä olla. Jos nainen on kerran vain ystävä, niin tuskin tuossa mitään pahaa oli? Jos olisi ollut, mies ei varmaan olisi itse asiasta sinulle kertonut?

Ehkä teidän pitää tässä kohtaa keskustella siitä, mitkä ovat odotuksenne toisen käyttäytymisestä, niin mies sitten ensi kerralla kysyy lupaa kun keksii jonnekin lähteä..

No ei se asia niin selvä välttämättä ole.. itsellänikin oli miespuoleinen ystävä jo vuosien takaa joka pari kertaa oli yötä sohvalla. Kun rupesin seurustelemaan taas monien sinkkuvuosien jälkeen (tämän ko. ystävän kanssa ei koskaan ollut mitään romanttista juttua) niin poikaystäväni luonnollisesti oli vähän mustis. Tajusin kyllä sitten että miten itse näkisin asian ja muutenkin ehkä sitten "luonnollisesti" ystäväni kanssa yhteydenpito väheni tässä parin vuoden aikana. Mutta kyseessä todellakin oli vain pelkkä hyvä ystävä jo lukioajoilta lähtien. Tiemme veivät eri suuntiin ja voihan se olla että todellakin minun seurusteluni vaikutti siihen kun emme nähnee niin usein yms. Ikävä juttu, mutta se nyt ei sinällään liity tähän asiaan.

Silti reagoisin samalla tavalla kuin sinä. Varsinkin siihen, että mies lähtee ryyppäämään eikä siitä kerro.. en nyt väitä että tilivelvollinen olisi kaikesta mutta kyllä minusta on normaalia kuitenkin ilmoitella seurustelukumppanilleen tuollaisista menoista.. En osaa neuvoa mutta en kuitenkaan sanoisi heti että tottakai hänellä on suhde tämän naisen kanssa. Sitäpaitsi edellinen kirjoittaja ymmärsi ehkä väärin, eihän poikaystäväsi ollut "kotonaan käymässä" (siis vanhempiensa luona tai muuta) vaan luulit vain että hän on omassa kotonaan eikä missään rilluttelemassa..

Niin, tiedänhän minä ettei mies ole minulle tilivelvollinen kaikista menoistaan. Emmehän me asu yhdessä tms. Jotenkin vain ajattelen että itse ainakin kertoisin toiselle jos lähtisin ryypiskelemään ettei tarvitse sitten jälkikäteen kuulla että jossain on oltu ja toilailtu. Tässä kävi vielä niin, että samana iltana kun mies lähti ryyppäämään hän oli illalla luonani ja lähti siitä sitten "kotiin nukkumaan". Eli olin siinä uskossa että vetää hirsiä kotona, vaan kuinkas sitten kävikään...

Pitää tosiaan miettiä missä mennään ja mitkä ovat odotukset toisen suhteen. Ikävältä tämä silti tuntui, ovat odotukset sitten mitkä tahansa. En lähde siitä olettamuksesta että miehellä olisi ollut jotain sutinaa tämän ystävänsä kanssa. Haluan uskoa miestä tässä asiassa. Mutta siltä ajatukselta ei kuitenkaan pysty sataprosenttisesti välttymään. Uskoisin, että mies ajattelisi ihan samoin jos minä olisin tehnyt vastaavasti.

Tuossa on nyt se vaara, että jos et saa sellaista selitystä asiaan ja varmuutta siitä että mies puhuu totta tulee tuo varmasti vaivaamaan sinua ja syö luottamusta. Tulet tarkkailemaan miehen käytöstä ja pienikin omituisuus saa miettimään, että mitähän nyt on meneillään. Auttaisikohan jos mies kertoisi niin tarkkaan kuin haluat tästä naisystävästä ja miten se päätyi avaimet hukkaamaan? Ja miten mies yleensä päätyi ryyppäämään kun oli nukkumaan menossa? Pyydä, että kertoo nämä, koska yleensä mitä tarkemmin asioita kertoo sen vaikeampi niistä on valehdella. Pyydä, että kertoo ettei suhteenne mene pilalle turhan takia jos mies puhuikin totta.
Sekin kai kertoo jotakin jos mies ei suostu kertomaan. Vanha totuus pitää tässäkin paikkaansa "kun ei ole mitään salattavaa ei salata mitään".

Yhteistyössä