K
"Kysyjä"
Vieras
Miksi lapsen isä ei ole kiinnostunut lapsestaan? Onko lapsi tehty vastoin miehen tahtoa, ja kenties huijaamalla?
Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Miksei lapsi saa tavata isäänsä, jos isä kerran olisi suostuvainen? Ehkä mielenkiinto säännöllisempiinkin tapaamisiin heräisi, kun näkisi lapsen?
Alkuperäinen kirjoittaja Äiti pulassa (ap);29723066:Tuo on muuten hyvä näkökulma, kiitos!
En olekaan ajatellut asiaa tuolta kantilta, että lapsi mahdollisesti kaipaa jotain "omaa", mutta nyt kun miettii, niin sehän on aika ilmeistä.
Lapsi siis muutenkin on nyt jonkinaikaa korostanut omistussuhteita tavaroihin, läheisiin ja ihan kaikkeen.
Isästäkin kun puhuu, niin oikein teroittaa sitä "MINUN isää".
Eli taitaa tosiaan kaivata sellaista ihan ikiomaa mies-/isähahmoa. Kavereiden isät kun on kuitenkin niiden kavereiden isiä, papatkin on koko suvun isiä/pappoja ja enot ja setä myös sellaisia "kaikkien kavereita".
Mun miespuoliset kaveritkin on aika satunnaisesti lapsen elämässä.
Alkuperäinen kirjoittaja Äiti pulassa (ap);29723077:No kuule kun en osaa vastata, miksei ole kiinnostunut.
Ihan perinteisin menetelmin on lapsi saanut alkunsa, ilman sen kummempaa suunnittelua kummaltakaan osapuolelta.
Alkuperäinen kirjoittaja Äiti pulassa (ap);29723101:No kun ei oikeasti ole. Meillä on miehen kanssa hyvät ja ihan lämpimätkin välit, mutta ei häntä ole tuo lapsi ikinä kiinnostanut.
Alkuperäinen kirjoittaja Äiti pulassa (ap);29723101:No kun ei oikeasti ole. Meillä on miehen kanssa hyvät ja ihan lämpimätkin välit, mutta ei häntä ole tuo lapsi ikinä kiinnostanut.
Alkuperäinen kirjoittaja Äiti pulassa (ap);29723126:No kun ei se noinkaan ole, ettemme tuntisi toisiamme.
Eikä noinkaan, että lapsi voi tutustua sitten joskus itse isäänsä, sillä isä ei välttämättä ole "sitten joskus" sen halukkaampi kuin nytkään.
Tosin tuleehan lapsi väistämättä isänsä näkemään joskus jossain sukujuhlissa, viimeistään isänsä äidin hautajaisissa, mikäli järjestys menee luonnollisesti eli mummi kuolee ennen isää.
Kirjoittelen taas kun on niin tuttuja juttuja - meillä isä sanoi myös, että kun ei nyt pysty/osaa olla kunnon isä, niin ei halua olla ollenkaan. Tosin pieniä askelia ottaa koko ajan, vaikka sitten pari kertaa vuodessa![]()
Alkuperäinen kirjoittaja Äiti pulassa (ap);29723142:Miksi sulla on tuo oletus, että jotain tässä keississä on huijattu?
Kaksi nuorta ja tyhmää päätä (ja vähän muutakin) löi yhteen, ei siinä sen kummempaa draamaa ole eikä ole ollutkaan.
Alkuperäinen kirjoittaja Äiti pulassa (ap);29723159:En mä niin ole kirjoittanut, vaan kirjoitin lapsen saaneen alkunsa ihan perinteisin menetelmin ilman sen kummempaa suunnitelmallisuutta kummankaan puolelta (eli ei suunniteltu tekevämme lasta).
Ei kaikki isät halua ikinä tutustua lapseensa, ei se ole mikään "tottakai hän haluaa tutustua".
Ja muutenkin musta on kurjaa, että lapsi joutuisi "roikkumaan" isässään ja itse väkisillä tuomaan itseään tykö.
Mun täytyy tosiaan miettiä mitä lapselle kertoisin, tässäkin ketjussa monia hyviä näkökulmia asiaan.
Vielä viime syksynä asia oli aika simppeli - "isä on poissa", mutta nyt on tullut tuo "missä isä on".
Voisinhan mä vaikka sanoa, että isä on omassa kodissaan ja hänellä on oma elämä tms.
Alkuperäinen kirjoittaja Äiti pulassa (ap);29722852:Isä ei siis osallistu meidän/lapsen elämään omasta tahdostaan.
Tuota mä HG olenkin miettinyt, mutta en ihan hahmota, että mitä se käytännössä olisi.
Olen tuon kuvan näyttänyt ja kertonut, että ei ole isä tulossa (ettei rupea häntä odottelemaan turhaan ja toiveita elättelemään), mutta ei ole lasta tyydyttänyt.
Sanoisinko mä vaan, että isä asuu muualla eikä halua olla meidän kanssa? Vai annanko vaan lapsen miettiä juttujaan edelleenkin puuttumatta mitenkään?
Alkuperäinen kirjoittaja Äiti pulassa (ap);29723189:Enkä ole, ei mies ilmaissut aikoinaan mitään mielipidettä asiaan.
Raskaus ei siis jatkunut tilanteessa, jossa toinen olisi vastustanut raskauden jatkumista.
Kai lapsi lähinnä ihmettelee, missä se isä ylipäätään on eikä sitä, miksi se ei asu meidän kanssa.