Miten reagoisit näissä eri tilanteissa, jos teinisi ilmoittaisi sulle nää asiat?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pieni gallup
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
1.) Hän on homo/lesbo?
Ok, eipä siinä mitään. (mielessäni kuitenkin ajattelisin, että onneksi meillä on toinenkin lapsi, niin on toivoa lapsenlapsista)

2.) Hän aikoo vaihtaa etunimensä koska inhoaa nykyistään todella paljon?
Kysyisin millaiseen nimeen on vaihtamassa, ja mikä siinä omassa nimessä niin ärsyttää.

3.) Hän aikoo muuttaa heti 18 v täytettyään Yhdysvaltoihin ja haluaa sun maksavan puolet kaikista kuluista, yms...?
Juu, unelmissaan vois kuvitella mun maksavan puolet kuluista :D

4.) Hän haluaa aloittaa ratsastuksen ja ostaa oman hevosen?
Mieheni voisi vastata tähän: hevoset kuuluu vaan leivän päälle

5.) Hän on raskaana?
Onnea! Kuka on onnellinen isi?

6.) Hänen lompakkonsa varastettiin eräissä kotibileissä joissa hän oli kännissä?
Nuhtelisin siitä kännäämisestä ja tehtäisiin yhdessä rikosilmoitus.

1.) Mitäs siinä. Olkoon mitä on kunhan on sinut itsensä kanssa.

2.) Olen etukäteen jo asennoitunut siihen että nimeä ei ole pakko pitää jos ei halua, mutta vaihtaa sen saa vasta täysikäsenä.

3.) En maksaisi. enkä kyllä haluaisi että muuttaisi niin kauas, olisi kamalan hankala auttaa jos joutuu pulaan toisella puolen maapalloa.

4.) Alottakoon ratsastuksen, mutta omaan hevoseen meillä ei kyllä ole varaa.

5.) Ei mahdollista (poikia). Mutta jos ilmottaisi että on puksauttanut jonkun ikätoverinsa raskaaksi, niin olisin kyllä aika järkyttynyt. Varmaan sanoisin jotain vähän vähemän mairittelevaa ja istuttaisin pojan penkkiin ja keskusteltaisi. ja haluaisin kyllä puhua tytönkin kanssa joka raskaana olisi (toivottavasti tätä ei tule tapahtumaan)

6.) Nalkuttaisin alaikäsenä ryyppäämisestä tietäen että sillä tuskin on mitään vaikutusta. Yrittäisin saada perille edes sen etteivät ryyppää itseään ihan kaatokuntoon jos muka ihan pakko jotain on ottaa. ja jos tulee tilanne että omin avuin ei kotiin selvitä niin parempi soittaa kotiin kun jäädä ojanpohjalle sammuneena makaamaan.

1. Kysyisin, onko hän jo sinut asian kanssa, vai kokeeko hän olonsa vaikeaksi. Kiittäisin, että hän uskalsi kertoa asiasta minulle.

2. Antaisin vaihtaa nimen, mitäpä valittamista minulla olisi, sillä olen itsekin muuttanut yhden nimistäni 18 täytettyäni.

3. Turha luulo. :D Muuttakoon, kun olisi saanut siipensä kantamaan kotimaassa sen verran, että kykenisi maksamaan kulunsa itse. Kertoisin, että minun tulisi häntä ikävä, jos hän asuisi niin kaukana, mutta päätös olisi tietysti hänen.

4. Ratsastaa hän saisi, minäkin ratsastan. Hevosasiaa pitäisi pohtia: Riittäisikö meillä raha ja rahkeet siihen. Jos riittäisi, teini saisi auttaa minua pehmittämään isänsä ja ottaisimme hevosen puoliksi.

5. Raskaus... Riippuisi siitä, minkäikäinen teini hän olisi. Kyselisin hänen kantaansa, mitä hän tahtoisi tehdä, pitää lapsen vai abortoida sen? Tahtoisin tietää, pitääkö käydä tappamassa joku onneton pojanrötväles, vai tapahtuiko kaikki vapaaehtoisesti. Pitkän kyselemisen päätteeksi sovittaisiin, mitä tehdään.

6. Reagoisin kuten kenen tahansa kohdalla, kun lompakko varastetaan. Soitto pankkiin ja poliisille.

• Tykkää
Reactions: sciurus vulgaris
1.) Hän on homo/lesbo?
- Kunhan löytää rakkauden.

- Saa vaihtaa, itse kuitenkin aion kutsua vanhalla nimellä.

3.) Hän aikoo muuttaa heti 18 v täytettyään Yhdysvaltoihin ja haluaa sun maksavan puolet kaikista kuluista, yms...?
- Onnea vaan green cardin saamisessa. Jos onnistuu saamaan voin antaa enemmänkin rahaa.

- Jokainen tekee rahoillaan niin kuin haluaa.

5.) Hän on raskaana?
- Kannustan häntä oli sitten päätös mikä tahansa. Toivon kuitenkin aborttia noin nuorelle.

6.) Hänen lompakkonsa varastettiin eräissä kotibileissä joissa hän oli kännissä?
-Shit happens.

:)

No sä ootkin yli-ihminen. Mut noin niinku keskimäärin.

Minä melkein sanoisin että on toisin päin.
Keskimäärin ihmiset ovat kiinnostuneempia siitä, että onko lapsi onnellinen kumppaninsa kanssa, kuin siitä mikä kumppanin sukupuoli on.

Mutta ehkä on jonkinlaisia "ali-ihmisiä," joille on tärkeempää heterous kuin lapsen onni? ;)

• Tykkää
1. Varmaan jotain että: "no, asia selvä " :hug:
2. Tästä olisin harmissani. Nimi on rakkaudella valittu meidän ainokaiselle.. :'(
3. Ei onnaa!
4. Ratsastus ok. Hevosia tuskin ostellaan.
5. Jos hän isäksi tulisi teininä, oisin shokissa, mutta selvittäisiin kyllä. Aborttia en kannata missään olosuhteissa. :mad:
6. Kiroisin ja kuoletettais mahd. kortit. Puhuin alkoholinkäytöstä.

Kysymys nro. 3 on sinänsä absurdi että Yhdysvaltoihin ei noin vain muuteta. Jos joku lähtee USA:n niin kyllä sieltä tullaan kolmessa kuukaudessa pois tai tulee ikuinen porttikielto maahan.

Minä melkein sanoisin että on toisin päin.
Keskimäärin ihmiset ovat kiinnostuneempia siitä, että onko lapsi onnellinen kumppaninsa kanssa, kuin siitä mikä kumppanin sukupuoli on.

Mutta ehkä on jonkinlaisia "ali-ihmisiä," joille on tärkeempää heterous kuin lapsen onni? ;)

Noup. Lähinnä hain sitä, että tuollaisiin asioihin reagointia ei välttämättä pysty kuvittelemaan, ennen kuin se oikeasti sattuu omalle kohdalle. Itsekin olen todellakin sitä mieltä, että oma lapseni olisi täysin yhtä rakas seksuaalisesta suuntautumisesta riippumatta.

Lisättäköön tähän vielä, että väitän tilanteen olevan miehille haasteellisempi kuin naisille, jos poika ilmoittaa olevansa homo. Kuitenkaan monelle miehelle mielikuva peniksen työntämisestä peräsuoleen ei siitä ihan miellyttävimmästä päästä ole. Naisethan ei tähän pysty samalla tavalla samaistumaan.

Lisättäköön tähän vielä, että väitän tilanteen olevan miehille haasteellisempi kuin naisille, jos poika ilmoittaa olevansa homo. Kuitenkaan monelle miehelle mielikuva peniksen työntämisestä peräsuoleen ei siitä ihan miellyttävimmästä päästä ole. Naisethan ei tähän pysty samalla tavalla samaistumaan.

En usko että terveet ihmiset mitenkään erityisesti mielikuvittelevat lastensa seksielämän yksityiskohtia, oli lapset sitten heteroita, homoja tai lesboja.
:D

• Tykkää
1.)
5.) Hän on raskaana?
Meillä on vain poikia, mutta jos nyt lapsi olisi tulossa, niin sittenpähän olisi. Tarjoaisin perheelle majapaikkaa ja elättäisin sen aikaa, että koulu olisi käyty ja lapseni pääsisi tienaamaan itse. Mitään käännäämisiä ja lapsen minulle aina hoitoon jättämistä en katsoisi, siinä olisi kova koulu 9kk ajan.

.

Eli jos lapsi poikasi menisi vaikka yliopistoon tai ammattikorkeakouluun, niin hän olisi noin 25v-vuotiaaksi asti luonasi perheineen;)

[QUOTE="vieras";25108315]Aivan. Tätähän se homous ja samaan sukupuoleen rakastuminen tarkoittaa. Penis peräsuoleen, ei muuta.[/QUOTE]

Ja missä näin on mainittu?

Alkuperäinen kirjoittaja jassåå;25108156:
1.) Hän on homo/lesbo?
Ok, eipä siinä mitään. (mielessäni kuitenkin ajattelisin, että onneksi meillä on toinenkin lapsi, niin on toivoa lapsenlapsista)

Kysyisin millaiseen nimeen on vaihtamassa, ja mikä siinä omassa nimessä niin ärsyttää.

Juu, unelmissaan vois kuvitella mun maksavan puolet kuluista :D

Mieheni voisi vastata tähän: hevoset kuuluu vaan leivän päälle

5.) Hän on raskaana?
Onnea! Kuka on onnellinen isi?

Nuhtelisin siitä kännäämisestä ja tehtäisiin yhdessä rikosilmoitus.

Kuulostatpa juntilta, ihan suoraan sanottuna:) Toki kaikella kunnioituksella.

Hassua, että raskaus on ok, mutta esim. ratsastuksesta on noin nihkeä asenne.

1.) Hän on homo/lesbo? Tuo on varmasti ohimenevää, älä tee tyhmyyksiä ja voidaan tavata psykiatri.

2.) Hän aikoo vaihtaa etunimensä koska inhoaa nykyistään todella paljon? Mieti 20 vuotiaaksi saakka.

3.) Hän aikoo muuttaa heti 18 v täytettyään Yhdysvaltoihin ja haluaa sun maksavan puolet kaikista kuluista, yms...? Ei onnistu.

4.) Hän haluaa aloittaa ratsastuksen ja ostaa oman hevosen? Ei onnistu.

5.) Hän on raskaana? Ei käy, puhun tekemään abortin.

6.) Hänen lompakkonsa varastettiin eräissä kotibileissä joissa hän oli kännissä? Kysellään lompakosta kavereilta. Känni ei haittaa jos asiallisesti käyttäytyi ja kaikki meni hyvin. Tavaksi ei saa ottaa.

1.) Hän on homo/lesbo?
-Pääasia, että on onnellinen.

-Sitten vaihtaa

-Ei hän mun rahoja siihen hommaan tarvitse

-Siitä vain

5.) Hän on raskaana?
-Lapsi olisi minun huollossani

-eos

1.) Hän on homo/lesbo?

- Aha. Ei sen kummempi tieto, kuin se että hän kertoisi olevansa hetero.

- Tiedustelisin, kauanko on nimeään inhonnut ja suosittelisin vastaavissa asioissa käyttämään itselleen tiettyä harkinta-aikaa, sillä harkintaa käyttävät aikuisetkin asioissaan koskipa mitä tahansa. Tai ainakin kannattaa käyttää, kun mieli voi muuttua. Minä olen jo 10 vuotta harkinnut tatuointia, onneksi en aikoinaan ottanut alaselkään vaan jäin miettimään asiaa, sillä tällä hetkellä inhoaisin sellaista tatuointia selässäni!

- Hyvää matkaa! Kehotan ensin töitä tekemällä tienaamaan kulut, jotka matkalta aiheutuu. Voin kyllä vähän jeesata, mutta täysin en ala elättämään huoletonta oleskelua ja seikkailemista maailmalla.

- Ratsastus on varmasti kiva harrastus, hevosen ostamisessa keskustellaan taas raha-asioista ja siitä, mikä maksaa minkäkin verran ja millä ne kulut maksetaan. Harrastuksen kulut voin maksaa, mutta kokonainen polle on jo melkoisesti neuvoteltavissa oleva juttu..

5.) Hän on raskaana?

- Eiii! Minähän sanoin, että AINA käytät kumia tai hankit ne pillerit, jos on ihan pakko jo alkaa touhuamaan.. Etkö muistanut, kun äitisi kertoi että yksi sisaruksista on saanut alkunsa yhdestä kerrasta? Luulin, että se tehoaa ehkäisyvalistuksessa! Sitten paasaan vastuunkannosta, kerron olevani tukena äitiydessä mutta en tietenkään hylkää, jos vastoin kaikkia toiveitani päätyisi aborttiin.

- Paasaan siitä, miten turhaa se humalahakuinen juominen on mutta jos sitä on pakko harrastaa, niin muistaa että se lompakko ja kassi pidetään koko ajan omassa kyljessä kiinni, eikä jätetä vahtimatta hetkeksikään.

t. tosimutsi, teini-ikää odotellen

1.) "ok"...

2.) No jaa... Ehkä kehottaisin harkitsemaan asiaa kuukauden-pari, mutta antaisin vaihtaa nimeä, jos tosissaan haluaisi..

3.) Riippuu vähän... Jos halus muuttaa huvikseen vaan, no sanoisin, että ei muuten tipu mun lompsasta senttiäkään.... ja varmaan sanoisin, että en ideasta tykkää... mut toisaalta. minkäs teet, jos toinen on täysikäinen...
Jos olis joku syy (esim. joku ainutlaatuinen koulupaikka tai työ, johon haluaa eikä Suomessa ole moiseen mahdollisuuttani tms.), ni sit varmaan saattaisin kaivella kuvetta ja olla aivan onnessani lapselle siunaantuneesta tilaisuudesta:D

4.) "Ratsastaa saat, mutta hevosen voit hommata sit aikuisena ihan itse ja omilla rahoilla..."

5.) olisin sanaton, koska ainoa lapsi on poika... Mutta juu, jos olis oma tyttö (tai pojan tyttöystävä) raskaana, ni ei kait siinä sit muuta vois, kun jutella ja olla tukemassa, vaikka mitä tapahtuisi...

6.) Varmaan mäkättäisin siitä juomisesta....

1. Ihan ok. Normaalisti suhtautuisin.

2. Ehkä vähän loukkaantuisin, mutta eipä sille mitään voisi. Oma on asiansa.

3. Mikäs siinä. Auttaisin mielelläni taloudellisesti, jos varaa olisi. Riippuen toki siitä, mistä syystä sinne muuttaisi, olisiko kyseessä opiskelu tms. Mutta ei siis tuosta noin vaan voisi ilmoittaa, että mä maksan.

4. Hevosen saisi ostaa omilla rahoillaan.

5. Onnittelisin, mikäli haluaisi lapsen pitää. Tukisin kaikin puolin.

6. Eipä tuolle mitään enää voisi. Toivottavasti varas jäisi kiinni.

1.) Hän on homo/lesbo?

Asia ok, kunhan vaan itse on onnellinen

keskusteltaisiin asiasta, ja käskisin miettimään asiaa kunnolla.

Muuttaa voi, mutta mä en kuluihin osallistuisi.

ok
5.) Hän on raskaana?

Pitkä keskustelu käytäisi sekä poikien että tyttöjen kohdalla jos näin käy. Kertoisin kaikista vaihtoehdoista, ja myös millaista se teiniäitiys/isyys on. Aborttiin en pakottaisi, enkä haluaisi sen olevan vaihtoehto. Tukena olisin oli päätös mikä tahansa.

Kysyisin, eikö ole kuunnellut mitään, mitä olen koskaan aiheesta puhunut.

1.) Hän on homo/lesbo? No eihän siinä sitten..

2.) Hän aikoo vaihtaa etunimensä koska inhoaa nykyistään todella paljon? Jos niin haluaa niin mikäs siinä.

Jos näin haluaa, muutto ok mutta rahat hommattava itse.
4.) Hän haluaa aloittaa ratsastuksen ja ostaa oman hevosen? Siitä vaan rahaa hankkimaan..

5.) Hän on raskaana?
Kysyisin kuka pn isä,tietääkö hän,onko mitään suunnitelmaa,aikooko pitää lapsen..
Käskisin kuollettaa mahdolliset kortit ja todennäköisesti tulisi jonkin verran huutoa juomisesta.

Tuntuu hassun kylmältä, kun monet väittävät suhtautuvansa tuohon homo-asiaan että "aha", "ok".

Tottakai lapselle pitääkin antaa tukensa ja "siunauksensa", viestiä että se on ok ja normaalia ja toivoa rakkaan löytämistä, mutta ei se voi silti olla vaan "aha". Vai voiko oikeasti?

Mulle ei olis. Mulle tulis kauhea huoli ja varmaan vähän surukin, kun tää maa(ilma) on niin täynnä ahtaaita ihmisiä, joille homous ei ole ok. Se vaikeuttaa niin monenlaisia asioita (mikä on siis mielestäni erittäin väärin) - perheen perustamista, ystävien löytämistä, hyväksytyksi/kiusatuksi tulemista ym. - että ei se tosiaan olis mulle mikään olankohautus-asia.

Vaikka asia itsessään ei siis olisi minulle ongelma, mutta kyllä huolta lisäisi.

Ja joo, totta, pyrkisin olemaan näyttämättä sitä lapselle, mutta olisi se minun suhtautumisessani silti.

• Tykkää

Yhteistyössä