Meillä lapsi on aina viety iltatoimien jälkeen sänkyyn ja se on jäänyt sinne yksin nukkumaan... KUNNES! Alkoi sängystä karkailu... Meni ihan mahdottomaksi. Juoksi karkuun ja nauroi, meillä paloi pinna ja se oli muksusta vielä hauskempaa. No, luin nettijuttuja ja tein niinku kehoitettiin, vein lapsen joka kerta sänkyyn sanomatta mitään (ekan kerran jälkeen ei siis sanottu enää mitään). Thetiin sitä varmaan 2 vkoa, ei mitään vaikutusta. Tai joo, ei enää nauranut, mutta yhä tuli sängystä pois, oli kuinka väsynyt tahansa ja mun sydäntä särki kun toinen yritti ottaa kontaktia, kysellä kaikkea ja saada sillä huomiota jne.
Koska mä oon viimeisilläni raskaana, enkä jaksanu enää kannella sitä sänkyyn (nousi heti sängystä pois!) ja toisekseen, koska siitä ei ollut mitään apua ja muutettiin vielä makkarit yläkertaankin niin alettiin lukea iltasatu sängyssä vierekkäin ja sitten valot pois, halit, pusut ja isi tai äiti jää sinne kunnes muksu nukahtaa. Se siis tietää et sen jälkeen vanhempi lähtee vielä omiin hommiin. Ekana iltana yritti karata sängystä, mutta heti vaan kun pää nousi tyynystä pistettiin se sinne takas. Illat on nyt IHANIA! Iltasadun jälkeen halailee ja pussailee, saattaa vähän höpötellä päivän tapahtumista ja sitten nukahtaa kainaloon, tähän menee vartti maksimissaan. Paljon helpommalla pääsee nyt ja vaikka oon ollu aina sitä mieltä, etten ala nukuttamiseen, niin iltahetki pojan kanssa on nyt ihana ja läheinen, msitä nautin itsekin ja toisekseen toinen vanhempi saa istua rauhassa hetken

Meille tää sopii hyvin! Ja uskon että kun vauva syntyy niin tällainen oma hetki vanhemman kanssa tulee esikoiselle entistä tärkeämmäksi. Mua ei enää haittaa yhtään tää "nukuttaminen", lapsi on vaan kerran pieni ja muistan itse miten ihanaa oli nukahtaa kun äiti oli vieressä. Eri juttu olis varmasti, jos tää nukuttaminen kestäis tunteja, mutta meillä siis tosiaan poika nukahtaa lähes heti kun satu on luettu. Mutta ei todellakaan nukahtanut tossa karkaillessaan!
Ja meillä siis tosiaan palautettiin lapsi sen 2 viikon ajan sänkyyn iltaisin varmaan tunti-kaksi, joskus kauemminkin, eikä tosiaan auttanut mitään. Ja sekään ei pitäs olla syy, etteikö sais päivällä huomiota tai olisi touhua, touhutaan päivät yhdessä, nähdään muita lapsia jne. Eikä sekään, ettei ois ollu tarpeeksi väsynyt.
Tsemppiä! Mutta kannattaa kuunnella itseään. Mulle teki niin pahaa se palautusrumba ilman kontaktia lapseen, että tää on varmasti ollu meille se oikea ratkaisu! Tuskin se enää 10v päästä haluaa äitiä illalla viereensä... Nyyh. Varmasti tästä jää sillekin paremmat muistot...