Miten saada lapsi ottamaan penisiliiniä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kiltti äiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Kerron että vain lääkettä ottamalla paranee ja pääsee taas ulos leikkimään. Muuten voi tulla vielä pahemmin kipeäksi eikä pääse piiiiitkään aikaan ulos.

Jos tuo ei toimi, niin lupaamalla keksi lääkeen oton jälkeen tms.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Kerron että vain lääkettä ottamalla paranee ja pääsee taas ulos leikkimään. Muuten voi tulla vielä pahemmin kipeäksi eikä pääse piiiiitkään aikaan ulos.

Karkit odottaa ja filmi, ei ala ottamaan. On se sisukas. Nelivuotias on kyseessä.

Yök! En ottais itekään :whistle: Sain penisiliiikuurin(v-pen 1500) välikorvatulehdukseen maanantaina(2x päivässä , 7pvää) ja maha ihan sekasin ja maku mitä kauhein! Korva nyt jo parempi, mutta jos uusii, niin saa ladata mulle reseptille jotain tippoja/ jotain muuta :$ :saint:

Alkuperäinen kirjoittaja kiltti äiti:

Karkit odottaa ja filmi, ei ala ottamaan. On se sisukas. Nelivuotias on kyseessä.

sanot että sitten pitää lähteä lääkäriin yöksi...

Alkuperäinen kirjoittaja Platina:
Yök! En ottais itekään :whistle: Sain penisiliiikuurin(v-pen 1500) välikorvatulehdukseen maanantaina(2x päivässä , 7pvää) ja maha ihan sekasin ja maku mitä kauhein! Korva nyt jo parempi, mutta jos uusii, niin saa ladata mulle reseptille jotain tippoja/ jotain muuta :$ :saint:

häh. eihän tabletit maistu jos niitä ei ime

Meillä odottaa mehu pöydällä ja poika ottaa sen mielellään. Vaikka olisi pahaakin niin tietää että saa heti mehua tai limpparia suuhun. Enkä mä yleensä edes neuvottele että otetaanko.

Alkuperäinen kirjoittaja kiltti äiti:

Kerro että lääke on otettava koska lääkäri sen määräsi. Paras lelu jäähylle, TV kiinni tms.

selitä ettei ilman parane.Sanot että isot pojat osaavat hienosti ottaa lääkkeen!laita suuhun vähän kerrallaan ja silität samalla.Sit hali ja pusu kun ottaa ja sanoo että kylläpä olit reipas!

Alkuperäinen kirjoittaja Peppari:
Meillä odottaa mehu pöydällä ja poika ottaa sen mielellään. Vaikka olisi pahaakin niin tietää että saa heti mehua tai limpparia suuhun. Enkä mä yleensä edes neuvottele että otetaanko.

En mäkään, mutta on niin sisukas tapaus että juoksee karkuun.

Alkuperäinen kirjoittaja Ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Peppari:

En mäkään, mutta on niin sisukas tapaus että juoksee karkuun.

Voi hyvänen aika. Otat lapsen kiinni ja annat lääkkeen. Ei siitä neuvotella. Mää sanon aina, että jos et ota, äiti antaa väksin. Jos ei ota lahjomallakaan, niin annat väkisin.

Jos et saa menemään, vaihda huomenna tableteiksi. Meillä ei noi nestemäiset todellakaan menny alas. Jos laitto väkisin, ni tuli kaaressa koko mahansisällön kera ylös! Jos voi vaihtaa sellaiseksi tabletiksi, minkä voi pilkkoa tai murskata niin vielä parempi.

Alkuperäinen kirjoittaja nestemäiset on kamalia:
Jos et saa menemään, vaihda huomenna tableteiksi. Meillä ei noi nestemäiset todellakaan menny alas. Jos laitto väkisin, ni tuli kaaressa koko mahansisällön kera ylös! Jos voi vaihtaa sellaiseksi tabletiksi, minkä voi pilkkoa tai murskata niin vielä parempi.

Ei kait noita voi vaihtaa ihan noin vain?

Alkuperäinen kirjoittaja vicy:
annat sen lääkkeen väkisin, jos ei muteen ota.. Ja seuraavalla kerralla ei tarvi kuin muistuttaa, että "äiti antaa lääkkeen väkisin, jos et muuten sitä ota" tehoaa varmasti!!

Minä peesin tätä, jos lupaan antaa väkisin niin annan. En ikinä uhkaile tyhjää vaan pidän lupaukset niin hyvässä kuin pahassa.

Yhteistyössä