Miten saada mies tajuamaan alennusmyynneistä..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja MuM
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja pikkupiikkis:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
No jos te oikeesti ootte nyt tiukoilla , niin miksi pitäs ostaa alesta . Ostamisen ilostako, kyllä ne vaatteet syksyllläkin löytyy, aivan varmasti. Järki käteen nyt.

Jos nyt löytyy hyvä 40 % alennuksella, niin miksi ostaa syksyllä ovh-hintaan? Loppualesta voi löytää jopa 50-70 % alennuksellakin.

Eri asia jos talous olennaisesti paranee siihen mennessä eli ap menee syksyllä töihin.

No ei parannu kun lähden opiskelemaan eli luultavasti tulee vielä tiukempaa kuin nyt. Haalarin olen syksyä varten ostanut, mutta senkin maksoi lapsen mummo ei me itse. Kuravaatteita olisin alesta katsellut kun mies alkoi paasaamaan,että ei oo järkeä nyt ajatella syksyä..meillä on siis hiukan tiukkaa ei me eletä ihan kädestä suuhun.

Siksi, että maailma hukkuu paskaan. "Kirpparikamaa" onko synonyymi esim. huonolle tai heikkolaatuiselle? Niitä uuden ostajia löytyy aina. Nää urpot jotka ajaa velkasella tila-autolla prismaan ostamaan masterin tappiin.
Jos tarvitset SYKSYKSI jotain ,ehdit sen varmasti löytää kirpputorilta ennen sitä. Jokuhan on voinut vaikka vuotta aikasemmin ostaa lapsilleen alesta ihan uutta, joka onkin jäänyt jo pieneksi...

Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:
Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:
Onko se järkevää oikeasti, kun ei välttämättä tule ostettua sopivan kokoista?

Mä oon kyllä tähän mennessä saanut oikeaa kokoa ostettua ennakoiden. Jopa kengiss, vaikka se on hankalampaa.

Mä voisin kuvitella ostavani haalarin, mutta kenkiä en voisi ostaa. Kengät pitää kokeilla, eikä kaikki sopivankokoiset kengät ole kuitenkaan hyvän tuntuiset jalassa. Toisaalta mun lapset on kasvaneet aina vuodessa enemmän, kuin mitä olen kuvitellut. Siksi en ehkä ostais etukäteen mitään.

Meillä haalarikoko on mennyt tasan silleen standardisti että on voinut ennakoida. Ja kengät myös tyyliin 1 v talvikengät 21 - 2 v 23 - 3 v 25 ja nyt 4 v 27... ja ne välikoot on olleet kevät-kesä-syyskengät. Joskus on joutunut ostamaan 2 sandaalit, kun ekat tarvittiin lämpimänä vuonna toukokuussa ja sitten ne olivat pienet elokuussa. Mutta ennakoin ja ostin silloin ne toiset alesta myös.

Kengissä on kyllä tärkeää tuntea merkki (koska niissä on kokoeroja) ja tutkia malli & lesti, silleen osaan arvioida onko mukavat hänestä. Jos tulisi virheostos, niin käyttämättömät hyvät kengät saa alehintaan myytyä huuto.netissä sitten (kun käytetytkin on menneet hyvin, kun kyseessä on ok merkit kuten tepsut jne.).

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
No jos te oikeesti ootte nyt tiukoilla , niin miksi pitäs ostaa alesta . Ostamisen ilostako, kyllä ne vaatteet syksyllläkin löytyy, aivan varmasti. Järki käteen nyt.

Jos nyt löytyy hyvä 40 % alennuksella, niin miksi ostaa syksyllä ovh-hintaan? Loppualesta voi löytää jopa 50-70 % alennuksellakin.

Eri asia jos talous olennaisesti paranee siihen mennessä eli ap menee syksyllä töihin.

No ei parannu kun lähden opiskelemaan eli luultavasti tulee vielä tiukempaa kuin nyt. Haalarin olen syksyä varten ostanut, mutta senkin maksoi lapsen mummo ei me itse. Kuravaatteita olisin alesta katsellut kun mies alkoi paasaamaan,että ei oo järkeä nyt ajatella syksyä..meillä on siis hiukan tiukkaa ei me eletä ihan kädestä suuhun.

Höh. Kuravaatteet on sellaiset, jotka tarvii joka koossa ainakin päiväkoti-ikäinen ja muutenkin.

Lyö rätinki käteen: kuravaatteet nyt ja kuravaatteet syksyllä... ne on pakko olla kuitenkin syksyllä.

Mun kokemus on että kuriksia on yllättävän vaikeaa löytää kirpparilta, ainakin ehjiä, joita ei ole paikattu ja lenkskut kunnossa.

En ole ostanut vielä kertaakaan alesta liian pientä. Kenkiä en osta vuoden päähän. Sisävaatteita tarttee jokaista kokoa, koska mikään ei ole varmempaa kuin että lapsi kasvaa.

Minusta hyvä ja vakaa talous ei tarkoita sitä, että aleja ei muka käytettäisi. Mä luulen, että talouteni on juuri sen takia hyvinvoiva, että osaa keskittää ostokset niihin hetkiin, jolloin se tarvittava tuote on edukkaimmillaan.

Ihan toinen juttu on se, että ostaako tuotteen uutena vai käytettynä. Varmasti välillä saa todella hyvää tavaraa pilkkahintaan kirpputorilta. Tämä riippuu tuurista ja paikkakunnasta. Välillä taas alemyynneistä saa tavaraa edukkaasti ja ne kestävät vielä myydä kirpputorilla käytön jälkeen. Toki vauvanvaatteissa voi olla niin, että kirppisvaatteen saa myytyä ostohintaan pois (hävikkiä tulee vähän porkkanatahroista ja haalistumisista)

ap; onko kyse siitä rahasta että sitä ei ole että voisi nyt ostella ns. ylimääräsiä vaikka syksyllä varmasti tarpeellisia? vai vaan siitä että ei miehesi jaksa ajatella vielä niin pitkälle?
meillä on tuo raha ja on monesti käynyt niin että vaikka mies sanoo ettei nyt tarvita tms ja jos olen jossain vaiheessa kuitenkin ostanut jotain omasta mielestäni tarpeellista esim. ens talveks niin sitten kun ne vaatteet tulee käyttöön, mies kysyy et mistä toi on tullut tai et aika kiva onkin niin voin sitten vaa sanoo et joo ostin tän -50% kevääll ;)

ap; onko kyse siitä rahasta että sitä ei ole että voisi nyt ostella ns. ylimääräsiä vaikka syksyllä varmasti tarpeellisia? vai vaan siitä että ei miehesi jaksa ajatella vielä niin pitkälle?
meillä on tuo raha ja on monesti käynyt niin että vaikka mies sanoo ettei nyt tarvita tms ja jos olen jossain vaiheessa kuitenkin ostanut jotain omasta mielestäni tarpeellista esim. ens talveks niin sitten kun ne vaatteet tulee käyttöön, mies kysyy et mistä toi on tullut tai et aika kiva onkin niin voin sitten vaa sanoo et joo ostin tän -50% kevääll ;)

Ei siis loppujen lopuksi ole kiinni rahasta. Mies ei pysty ajattelemaan niin pitkälle eikä tajua sitä miten paljon siinä säästää. Nytkin löysin ticketin puvun 46? ja säästin pitkän pennin kun ostin sen jo valmiiksi syksyä varten. Miehellä on myös vähän asenetta: "kun mullakaan ei ollut gore texejä niin ei meidän lapsikaan tarvitse"

Mielestäni on järjetöntä ajatella, että säästää, kun ostaa alesta. Varsinkin kun niitä kamppeita tarvitsee vasta 9 kk kuluttua. Järjetöntä ostaa sitten muutenkin vähistä rahoistaa vaatetta, jotka pannaan vain kaappii odottamaan käyttöä. Jos raha oikeasti on tiukalla niin ei silloin etukäteen yleensä ostella, kun siihen ei yksinkertaisesti ole varaa. Lapset tarvii kamppeet ensi syksynä, joten varmaankin mies rahaa niihin antaa ja jos alat opiskella niin saat nostettua opintolainaa.

Mä en kans kauheesti noissa lasten vaate jutuissa neuvottele miehen kans.
Mut jotenkuten muistan käydä esikon vanhat vaatteet läpi ettei tuu ostettua vauvalle sitä mitä olis jo esikon jäljiltä.

Mut tosi paljon olen ostanut esikolle huutonetistä.

Yhteistyössä