?
Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Alkuperäinen kirjoittaja Turkilmas:Mutta ottaisitteko te anopin tarjoaman rahan vastaan? Kyseessä on siis sen verran reilu summa, että sillä saa ostetuksi noista isoimman osan. Tosiaan omaa rahaa menisi varmaan maksimissaan 1000?, tuskin sitäkään.
Anoppi perusteli asian sillä, että hän haluaa nyt jakaa rahojaan, eikä vasta sitten kun hänestä joskus aika ottaa. Anoppi on ihana ja kiltti, eikä ole mitään riitoja tai muuta taustalla. Mies vaan ei haluaisi ottaa tuota rahaa vastaan, varmaankin siksi että ollaan totuttu tulemaan toimeen omillamme, eikä olla oltu taloudellisesti muista riippuvaisia.
Mun mielestä on vaan todella hölmöä valittaa noista hankinnoista ja niiden kalleudesta ja samaan aikaan haluta kieltäytyä lahjoitettavasta summasta.
Alkuperäinen kirjoittaja Turkilmas:Mutta ottaisitteko te anopin tarjoaman rahan vastaan? Kyseessä on siis sen verran reilu summa, että sillä saa ostetuksi noista isoimman osan. Tosiaan omaa rahaa menisi varmaan maksimissaan 1000?, tuskin sitäkään.
Anoppi perusteli asian sillä, että hän haluaa nyt jakaa rahojaan, eikä vasta sitten kun hänestä joskus aika ottaa. Anoppi on ihana ja kiltti, eikä ole mitään riitoja tai muuta taustalla. Mies vaan ei haluaisi ottaa tuota rahaa vastaan, varmaankin siksi että ollaan totuttu tulemaan toimeen omillamme, eikä olla oltu taloudellisesti muista riippuvaisia.
Mun mielestä on vaan todella hölmöä valittaa noista hankinnoista ja niiden kalleudesta ja samaan aikaan haluta kieltäytyä lahjoitettavasta summasta.
Alkuperäinen kirjoittaja hm:sohvat ovat huonekaluliikkeiden sisäänheittotuote ja hyviäkin saa edullisesti. en ostais käytettyä.
Ymmärrän toisaalta miestäsi. miltä sinusta tuntuisi äitinä, jos lapsesi olisivat vaan käsi ojossa kun sinä teet työtä ja olet ikäsi tehnyt? ihailen miestäsi että mietii ottaako äidiltäsi kaiken sen rahan, mitä sinä ottaisit tuosta vaan. Paljonko oma äitisi on teille antanut ? oletko maksanut ne rahat takaisin mitä anopilta soittelit silloin kun ikeassa keittiötä ostelit? miksi et tuolloin soittanut äidillesi? Kuulostaa siltä, että anoppi on sinulle vaan hyödyke.
Alkuperäinen kirjoittaja Ehdotus:Alkuperäinen kirjoittaja Turkilmas:Mutta ottaisitteko te anopin tarjoaman rahan vastaan? Kyseessä on siis sen verran reilu summa, että sillä saa ostetuksi noista isoimman osan. Tosiaan omaa rahaa menisi varmaan maksimissaan 1000?, tuskin sitäkään.
Varmaan jättäisin miehen päätettäväksi, koska hänen äitinsä. Mutta mun mielestä se kannattaisi ottaa vastaan, jos muillekin sisaruksille antaa saman summan. Ja jos on ihan järjissään, ettei nyt ihan holtittomasti rahojaan jakele, eikä ole mitenkään tiukilla.
Alkuperäinen kirjoittaja Turkilmas:Alkuperäinen kirjoittaja Ehdotus:Alkuperäinen kirjoittaja Turkilmas:Mutta ottaisitteko te anopin tarjoaman rahan vastaan? Kyseessä on siis sen verran reilu summa, että sillä saa ostetuksi noista isoimman osan. Tosiaan omaa rahaa menisi varmaan maksimissaan 1000?, tuskin sitäkään.
Varmaan jättäisin miehen päätettäväksi, koska hänen äitinsä. Mutta mun mielestä se kannattaisi ottaa vastaan, jos muillekin sisaruksille antaa saman summan. Ja jos on ihan järjissään, ettei nyt ihan holtittomasti rahojaan jakele, eikä ole mitenkään tiukilla.
Kaikki sisarukset perheineen saa tuon summan. Yksi sai rempparahaksi tuon, me saataisiin sisustusrahaksi ja yksi perhe saa mökinrakentamisrahaksi.
Anoppi on täysissä järjissään oleva ihana ja kultainen ihminen, joka omien sanojensa mukaan nauttii kun voi "lahjoa" meitä. On aina ollut säästäväinen ihminen, jolla hyvä palkka.
Alkuperäinen kirjoittaja hm:jos anopilla on itsellään uudet huonekalut, oma talo,oma mökki ja laittaaa itseensäkin rahaa, ottaisin rahat vastaan.
jos taas säästää omissa menoissaan ja antaa lapsilleen kaiken, nin en varmaan ottaisi vaan yrittäisin puhua hänelle järkeä päähän. tyyliin asuu itse pienessä kaksiossa ja ei raaski ostaa itseleen edes uutta puseroa vaan antaa kaiken lapsilleen.
Alkuperäinen kirjoittaja hm:Ehkä miehesi on pahoillaan, että hänen äiti käy raskaassa työssä ja rahoittaa teidän perheen elämää, kun taas te rahoitatte sinun ädiin elämää?
Ehkä sinä olet hyvissä väleissä anoppiin koska hän on antelias ja tekee sinun pillin mukaan? ehkä anoppi kuuluu näihin jotka yrittävät miellyttää kaikkia. ehkä miehesi tietää tämän ja on pahoillaan äitisi puolesta.
Alkuperäinen kirjoittaja Turkilmas:Me ollaan nyt jo jonkin aikaa kinasteltu aivan typerästä asiasta ja eilen tuli jo riitakin. Nimittäin. Mä olen sitä mieltä että uuteen taloon pitää ostaa uudet sohvakalusteet. Vanhat varmaan nippa nappa menettelisi, mutta nojatuolit on olleet täällä tönössä ja on aivan karseassa kunnossa. En usko että saan niistä millään konstilla puhtaita.
Telkkari meillä on ollut korkean lipaston päällä ja sanoin miehelle että pitää ostaa myös telkkaritaso. Sohvapöytää meillä ei ole lainkaan ja sellaisenkin haluaisin.
Kuopuksen huoneeseen pitää hankkia sänky ja jotain säilytyskalusteita mm. leluille jne. Ja esikoiselle pitää ostaa koulupöytä.
Mä olen myös puhunut että haluan pesukoneen lisäksi kuivausrummun. Ja mies haluaa uuden telkkarin (vanha menisi esikoisen pelitelkkariksi).
Nyt mies pistää tosi tiukasti vastaan. Perusteli asian sillä, että kaiken uuden ostaminen sotii meidän elämäntapaa vastaan (mikä on kyllä aivan totta) ja että eikö noita juttuja voisi ostaa pikkuhiljaa. Kuivausrumpukin on turha kapistus kun pyykit saa ulos kuivumaan jne.
Anoppi soitti eilen ja kertoi lahjoittavansa meille vähän "sisustusrahaa" ja tuolla summalla saisi rahoitettua aika isonkin osan noista hankinnoista. Mies kuitenkin ilmoitti ettei haluaisi tuota summa (ei aavistustakaan miksi).
Mies sanoi myös että mulla on rakentamisen aikana rahan arvo sumentunut täysin ja että nyt tarttisi alkaa laittamaan jäitä hattuun.
Siis oikeesti? Kumpi tässä nyt on hölmö???
Alkuperäinen kirjoittaja hm:Ehkä miehesi on pahoillaan, että hänen äiti käy raskaassa työssä ja rahoittaa teidän perheen elämää, kun taas te rahoitatte sinun ädiin elämää?
Ehkä sinä olet hyvissä väleissä anoppiin koska hän on antelias ja tekee sinun pillin mukaan? ehkä anoppi kuuluu näihin jotka yrittävät miellyttää kaikkia. ehkä miehesi tietää tämän ja on pahoillaan äitisi puolesta.
Alkuperäinen kirjoittaja Turkilmas:Niin siis miehen vanhemmat elävät avioliitossa, heillä on kohtalaisen paljon omaisuutta, ei velkaa ja etenkin anopilla hyvät tulot. Käyttää rahaa itseensä, käy matkoilla jne.jne. Ja me ei olla yhtä ainuttaa kertaa pyydetty häneltä mitään. Kaksi kertaa olen häneltä lainannut rahaa ja molemmilla kerroilla maksanut mahdollisimman nopeasti takaisin.