Miten saan taottua järkeä miehen kalloon vai onko vika sittenkin minussa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Turkilmas
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Oon pitkälle miehesi kanssa samaa mieltä. Ostatte haluamasi uudet kalusteet pikkuhiljaa, kun löydätte sopivan hintaiset ja näköiset. Kaikkea ei tarvitse saada kerralla ja heti mulle kaikki nyt -periaatteella. Nykynaisille tekisi hyvää vähän nähdä vaivaa halujensa eteen.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Oon pitkälle miehesi kanssa samaa mieltä. Ostatte haluamasi uudet kalusteet pikkuhiljaa, kun löydätte sopivan hintaiset ja näköiset. Kaikkea ei tarvitse saada kerralla ja heti mulle kaikki nyt -periaatteella. Nykynaisille tekisi hyvää vähän nähdä vaivaa halujensa eteen.

:D :D . Joo, ehkä mun tekstistä saa sellaisen mielikuvan että mä olen "heti mulle kaikki nyt- tyyppi, mutta se on kyllä niin kaukana musta kuin vain olla ja voi :D.

Ja tuossa listassa oli "turhia" tosiaan tuo kuivausrumpu, sohvapöytä, tv-taso ja miehen haluama telkkari. Kuitenkin ainoastaan telkkari on sellainen joka meillä on jo ennestään, muita meillä ei edes ole ollut tähän mennessä.

Alkuperäinen kirjoittaja Turkilmas:
Mutta ottaisitteko te anopin tarjoaman rahan vastaan? Kyseessä on siis sen verran reilu summa, että sillä saa ostetuksi noista isoimman osan. Tosiaan omaa rahaa menisi varmaan maksimissaan 1000?, tuskin sitäkään.

Anoppi perusteli asian sillä, että hän haluaa nyt jakaa rahojaan, eikä vasta sitten kun hänestä joskus aika ottaa. Anoppi on ihana ja kiltti, eikä ole mitään riitoja tai muuta taustalla. Mies vaan ei haluaisi ottaa tuota rahaa vastaan, varmaankin siksi että ollaan totuttu tulemaan toimeen omillamme, eikä olla oltu taloudellisesti muista riippuvaisia.

Mun mielestä on vaan todella hölmöä valittaa noista hankinnoista ja niiden kalleudesta ja samaan aikaan haluta kieltäytyä lahjoitettavasta summasta.

Järkevää on ottaa se raha nyt eikä perinnöjaossa kun siitä joutuu maksamaan veroakin.

Meillekin tuli miehen kanssa tuollainen innostus, kun tähän uuteen, siis vanhaan taloon, mutta meille uuteen kotiin muutettiin, että halutaan vaihtaa kaikki läppäriä myöten kun kerran lainaa otetaan, mutta nyt olemme ihan tyytyväisiä, kun pistettiin jäitä hattuun ja ostettiin vain tarpeellinen, ei ole niin isoa lainaa lyhennettäväksi ja ostellaan sitten pikkuhiljaa mitä tarvitaan.

Teidän kannattaisi minusta ostaa kaikki puuttuva, ideologianne mukaan käytettynä ja tuunattuna jos se kerran on mahdollista, ja ostella sitten pikkuhiljaa muuta. Voittehan ottaa anopin lahjoituksen vastaan ja laittaa sen tilille, ja nostella sieltä sitten tarpeen mukaan rahoja, kasvavat korkoakin sen aikaa kun niitä ei käytetä.

Alkuperäinen kirjoittaja Hankey:
Sano miehelle, että se on tyhmä kun ei halua rahaa vanhemmiltaan nyt kun sitä saa verottomana. Jos vanhemmat säästävät kaikki ja saatte ne perintönä, maksatte myös veroa. ;)

No näin anoppikin perusteli asiansa. Ja myös sillä, että nyt meillä (ja miehen veljien perheillä) rahoille on jotain tarvettakin, mutta tuskin enää sitten kun hänestä aika joskus ottaa. Kun siis silloin on todennäköisesti jo asuntovelat maksettu jne.

Meillekin tuli miehen kanssa tuollainen innostus, kun tähän uuteen, siis vanhaan taloon, mutta meille uuteen kotiin muutettiin, että halutaan vaihtaa kaikki läppäriä myöten kun kerran lainaa otetaan, mutta nyt olemme ihan tyytyväisiä, kun pistettiin jäitä hattuun ja ostettiin vain tarpeellinen, ei ole niin isoa lainaa lyhennettäväksi ja ostellaan sitten pikkuhiljaa mitä tarvitaan.

Teidän kannattaisi minusta ostaa kaikki puuttuva, ideologianne mukaan käytettynä ja tuunattuna jos se kerran on mahdollista, ja ostella sitten pikkuhiljaa muuta. Voittehan ottaa anopin lahjoituksen vastaan ja laittaa sen tilille, ja nostella sieltä sitten tarpeen mukaan rahoja, kasvavat korkoakin sen aikaa kun niitä ei käytetä.

Meille tulee tosiaan kaikki vanhatkin kalusteet uuteen kotiin, mutta nyt on tilaa enemmän ja mm. kuopuksen huone jota siis ei ole ennen ollut. Eli ei ole tarvetta uudistaa kuin tuo vanha sohvakalusto ja sekin siksi että sitä tuskin puhtaaksi saa.

Anopin nimenomainen toive on, että ostetaan kunnon sohva ja kunnon telkkari. Ne ensisijaisesti ja hän toivoi että ostetaan ne hintaa miettimättä. Nuo kuopuksen huoneen kalusteet onkin hyvä ostaa käytettyinä, ihan jo siksi että poika on tällä hetkellä sangen tehokas tuhoamaan kaiken ympäriltään :D. Koulupöydänkin vois saada hyvän kun tuunais vaan. Samoin sohvapöytä ja telkkaritaso.

Pesukone on pakko hommata, sillä meidän vanha (käytettynä ostettu) pesukone vetelee viimeisiään. Sekin menee silti vielä mun pikkuveljelle. Ja ajattelin että pesutorni vois olla halvempi kuin pesukone ja kuivausrumpu erikseen ostettuna.

Enkä usko että anoppi suostuu siihen että laitetaan tilille rahat. Hän kun yleensä ajattelee niin että sitten raha menee elämiseen. Siksi hän ostaa mm. mulle lahjakortin lahjaksi kun tietää että menen suunnilleen ruokakauppaan rahan kanssa :D

No joo, kyllähän niitä voisi pikku hiljaa ostella, ehtii katsomaan sopivia ja mahdollisia tarjouksiakin. Sen sijaan taas se on minustakin hölmöä, ettei miehesi halua äidiltään ottaa sitä rahaa, jos kerran saman summan saavat myös miehen sisarukset. Eli ottais nyt vaan sen rahan vastaan, mieluummin tosiaan noin kun niin, että siitä summasta joutuu sitten aikanaan maksamaan perintöveroa.

Paljonko teillä nyt kaiken kaikkiaan siihen rakentamiseen meni, jos saa kysyä? (poislukien tontti)

Pesukone ja kuivausrumpu menevät helposti päällekäin ja sopivat muutenkin yhteen kun ne ostetaan yhtäaikaa.

Jos anoppi tahtoo teille sohvan ostaa ja telkkarin, teette rumasti jos kieltäydytte. Siitä vaan katsomaan Askon, Iskun ym nettisivuja. Voimme olla makutuomareina B)

muoks. pesutornin kotiintuonti ja asennus on "ilmainen" siihen nähden minkä verran tavallisella ihmisellä menee aikaa siihen hommaan. Olen kokenut molemmat konstit.

Alkuperäinen kirjoittaja Hankey:
Mitä jos ostatte vaan sillä summalla uutta, minkä anoppi antaa lahjaksi?

Ja suosittelen yhä sitä kuivausrumpua!

Mä en sit taas ainakaan tällä hetkellä todellakaan haluaisi kuivausrumpua...onko sulla joku pakkomielle asiasta kuivausrumpua ilman ei yksinkertaisesti voi tulla toimeen?

Alkuperäinen kirjoittaja Taevahan Tosi:
Eiks teillä ollu aika uudehkot sohvat? :D Ja juu mäkin lähtisin siihen et ostaa pikku hiljaa nuo mitä tarttee eikä pistä kaikkea kerralla uusiks.

Ei :D. Siis ei ne oo meillä ollut kuin joku 3 vuotta, mutta on ostettu kierrätyskeskuksesta.

.onko sulla joku pakkomielle asiasta kuivausrumpua ilman ei yksinkertaisesti voi tulla toimeen?

Ilman kuivausrumpua tulee toimeen, mutta se helpottaa elämää uskomattoman paljon. Harmittaa, miksi niin kauan sinnittelin ilman tiskikonetta ja ilman kuivausrumpua.

voi sitä pakkomielteeksikin sanoa, toivoisin ap:n arkeen vähän helpotusta =)

ja kylläkin tässä tilanteessa miehesi asia. En ruotisi asiaa täällä kun olet omalla kasvoillasi täällä jne. Kaikkea hyvää teille ja onnea uuteen kotiin!

Mietinkin pitkään että voinko asiasta tänne kirjoittaa. Mutta kasvojani ei ole profiilissa, en kerro summaa tai muutenkaan mitään tarkkoja tietoja appivanhemmistani (enkä miehestäni) ja olen kirjoittanut anopista pelkästään hyvää. En siis usko että tämä ketjuni voisi vahingoittaa heistä ketään.

Alkuperäinen kirjoittaja h:
Paljonko teillä nyt kaiken kaikkiaan siihen rakentamiseen meni, jos saa kysyä? (poislukien tontti)

En osaa tarkalleen sanoa. Varmaan joku 160-170 000?

Juu, toi oli ihan riittävän tarkasti. :D Kiitos.
Mutta tehkää miehen kanssa kompromissi, ostatte osan niistä tavaroista (kuten sohvat + telkkarin, jos anoppi kerran haluaa ne maksaa) ja muita sit kattelette pikku hiljaa, vaikka kätetynäkin. Se pesukone ei kyllä omasta mielestäni ole mikään turhake, meillä ei tosin ole tarvittu kuivausrumpua, kun koneen linko on sen verran hyvä. Tai siis meillä ainakin 1400 kierroksen linko ollut riittävä.

Eiks teillä ollu aika uudehkot sohvat? :D Ja juu mäkin lähtisin siihen et ostaa pikku hiljaa nuo mitä tarttee eikä pistä kaikkea kerralla uusiks.

Ei :D. Siis ei ne oo meillä ollut kuin joku 3 vuotta, mutta on ostettu kierrätyskeskuksesta.

Mä vaan muistelin et oli joskus kuva ihanista sohvista täällä, en vaan musitanu et siitä olis jo noin paljon aikaa :snotty:

Mä vaan muistelin et oli joskus kuva ihanista sohvista täällä :snotty:

Ne on kyllä ihanat. Mutta meidän oli tosiaan pakko ottaa ne nojatuolit tänne tönöön (sohva on säilössä) ja ne on nyt aivan karmeassa kunnossa. Täällä kun ei mikään pysy siistinä. Ja mies inhosi alusta asti tuota kalusteryhmää. Ei olis ikinä edes suostunut ostamaan niitä ellen mä olisi pyytänyt niitä synttärilahjaksi :D.

Pitäisköhän niitä koittaa vielä elvyttää tai laittaa irtopääliset päälle... toisaalta sitten siskoni jää ilman sohvaa. Pitää nyt oikeesti vähän jarruttaa ja pohtia.

Ne on kyllä ihanat. Mutta meidän oli tosiaan pakko ottaa ne nojatuolit tänne tönöön (sohva on säilössä) ja ne on nyt aivan karmeassa kunnossa. Täällä kun ei mikään pysy siistinä. Ja mies inhosi alusta asti tuota kalusteryhmää. Ei olis ikinä edes suostunut ostamaan niitä ellen mä olisi pyytänyt niitä synttärilahjaksi :D.

Pitäisköhän niitä koittaa vielä elvyttää tai laittaa irtopääliset päälle... toisaalta sitten siskoni jää ilman sohvaa. Pitää nyt oikeesti vähän jarruttaa ja pohtia.

No jos sille sohvalle uusi omistaja kerran löytyy niin eihän se sillon teidän ajatus maailman vastainen ole kun sehän jatkaa sitten viel elämäänsä eikä mene hukkaan.

Molempien katsantokannoissa on varmaan viilaamisen varaa. Hankitte nyt ne pakolliset jutut, mitkä välttämättä tarvitsette ja sitten katselette, mitä on vielä tarpeen jonkin ajan päästä. Uuden television jos hankitte, niin laittakaa se seinälle, ei tarvitse erillistä tasoa sitä varten.

Yhteistyössä