miten sais miehen osallistumaan kotitöihin?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kypsyttää
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kypsyttää

Vieras
hoidan kotona lastamme ja miehen mielestä mun kuuluis siksi hoitaa lapsen hoidon lisäksi siivous, ruuanlaitto yms. itse vie kyllä roskat, käy pyydettäessä kaupassa,sekä hoitaa auton huollot ja muut ns.miesten hommat joita en osaa.mun aika ei kerta kaikkiaan riitä,että saisin kunnolla siivottua, pestyä ikkunat, siivottua kaappeja.oon kohta ihan poikki, jos ois rahaa, palkkaisin siivoojan.

Jotkut miehet ei vaan yksinkertaisesti ymmärrä, että hekin voisivat osallistua jotenkin kotihommiin eivätkä käsitä ensinkään, että pyykinpesu, tiskaaminen jne. vaativat aikaa, kun konehan ne hommat hoitaa. Mutta varmaan teillä olisi kunnon keskustelun paikka, että mitä toivot/odotat miehen kotona hoitavan ja mitä hän puolestaan haluaa hoitaa ja tehdä.

Itse olin aikoinaan kaksi vuotta kotiäitinä ja hoidin kaikki hommat hopeiden kiillotuksesta ruohonleikkuuseen... silloinen mieheni ei tehnyt mitään kotona! Nykyinen mieheni onneksi osaa ja haluaa esim. laittaa ruuat ja siivota. Minä puolestani haluan hoitaa pyykkihommat ja silityksen.

Se on ihan totta, että toiset miehet ei vaan tajua, että heidänkin velvollisuutensa olisi tehdä kotona jotain. Meillä toimii niin, että se siivoaa/tiskaa/pesee pyykit jne, jota ennemmin alkaa häiritsemään sotku. Useimmiten se olen kyllä minä, mutta jos olen kaupungilla, ja soitan, että sisko tulee kylään, niin kun pääsen kotiin, niin varmasti on mies siivonnut =) Meillä kyllä on aika siivotonta välillä, ja onneksi se ei kumpaakaan haittaa.

Suosittelen kyllä nostamaan kissan pydälle. Jatkuva nalkuttaminen on rasittavaa molemmin puolin, asiaan tarvis saada muutosta heti. Jos jätät vaan siivoamatta, sanooko miehesi, että sun piptäis siivota? voithan sitten sanoa, ettet jaksa, kun olet koko päivän laittanut ruokaa ja hoitanut lasta, siivoa sinä, jos jaksat. Toiset miehet vaan ei muutu koskaan, toivotaan, että miehesi tajuaa tämän asian.

eipä se kyllä yleensä komentele tekemään mitään, mutta jos vaikka sanon sille että tiskais joskus, meil ei ole tiskikonetta, niin se ostaa kaupasta hitonmoisen säkin kertakäyttöastioita,jos en pese sen vaatteita, niin pitää päällään samoja vaikka miten kauan,,että näin meillä...

Hommaat imurin jossa Pirusti kromia ja ratti, ja enemmän tehoja kuin naapurin isännällä :whistle:

.. eli et mitenkään, geneettinen mahdottomuus, miehen käsi hylkii moppia, tiskirättiä tms :| sen sijaan kaukosäädin asettuu varsin luontevasti miehen käteen ja sen toisen voikin työntää housuihin (joko emännän tai omiin)

Et millään jos se ei itse tahdo.

Meillä sama homma. Koska olen kotona ja hän töissä, niin kotihommat kuuluu tietenkin minulle.
Enpä kyllä urputakkaan vastaan, olisi melko köyhää jos toinen ei kävisi töissä. Mieluusti pesen kalsarit ja teen ruokaa.

Jos olisin töissä, niin aikoisi tehdä kotihommat puoliksi.

Alkuperäinen kirjoittaja BreeV:
Hommaat imurin jossa Pirusti kromia ja ratti, ja enemmän tehoja kuin naapurin isännällä :whistle:

.. eli et mitenkään, geneettinen mahdottomuus, miehen käsi hylkii moppia, tiskirättiä tms :| sen sijaan kaukosäädin asettuu varsin luontevasti miehen käteen ja sen toisen voikin työntää housuihin (joko emännän tai omiin)
Juuri näin :D Tähän sopinee vanha vitsi siitä, miksi morsian pukeutuu valkoiseen ja sulhanen mustaan. Koska kaikki kodinkoneet on yleensä valkoisia ja viihde-elektroniikka mustaa.

Mä kasvatan kotonani yhtä tulevaa aviomiestä ja se kyllä osaa tehdä kaikkia kotitöitä, mutta sille pitää sanoa suoraan, mitä haluaa sen tekevän. Vihjaileminen on täysin turhaa, koska junnu on putkiaivo kuten suuri osa sukupuolensa edustajista.

Ap:lle: otat asian puheeksi ja sovitte, mitä teistä kumpikin tekee ja milloin.

Laajan ja empiirisen tutkimustyöni (oma mies ja naapurien kertomukset) tuloksena olen päätynyt siihen, että ainoa millä miehen saa tekemään kotitöitä on jättää se ;) . Jollain laillahan sen on oma huushollinsa sitten hoidettava.

Meillä on ainakin paljon siistimpää ja mukavampaa kun mies on poissa kotoa, saa itsekin virtaa puuhiinsa kun ei ole sohvaperunaa kake kädessä ärsyttämässä!

Ja mitä tästä sitten opimme? Emme niin yhtään mitään :whistle: .

ei auta vaik ois kultanen imuri,kun se ääni on kuulemma niin kamala,pakenee tupakille kun imuroin..silloin kun asuimme vielä erillään niin siivosi oman asuntonsa,mut vähitellen on lopettanu kaiken yhteisessä kodissamme.

Alkuperäinen kirjoittaja kypsyttää:
ei auta vaik ois kultanen imuri,kun se ääni on kuulemma niin kamala,pakenee tupakille kun imuroin..silloin kun asuimme vielä erillään niin siivosi oman asuntonsa,mut vähitellen on lopettanu kaiken yhteisessä kodissamme.
Lakkaa sitten tekemästä itse. Mä olen aikoinaan tehnyt parisuhteessa muutaman tempun....

1. Silloinen avokkini arvosteli ruuanlaittotaitoani ja kehaisi joka kerta, miten hänen äitinsä tekee NIIN PALJON PAREMPAA ruokaa. Yks kerta sitten vidduunnuin oikein kunnolla, katoin pöydän kahdelle kaikkine astioineen, aterimineen ja viinipulloineen, laitoin toiselle lautaselle lapun, jossa oli avokin äidin puhelinnumero ja häivyin koko viikonlopuksi likkakaverini luokse.

2. Huomautin pari kertaa lattialle pudonneista likaisista urheilusukista. Sen jälkeen laitoin sukat roskikseen ja kippasin päälle vanhaksi menneet sapuskat jääkaapista.

3. Tiskiallas ei sovitusta huolimatta tyhjentynyt. Laitoin ruokaa ja kaivoin altaasta lautasen, jossa aiemmin eloperäinen jäämistö oli heräämässä henkiin ja laitoin sen miehen lautaseksi.

Huonoja neuvoja joo, ei paljon tarvitse arvata, miksi olen yh :D

Miksi vaatisit miestä tekemään kotitöitä työpäivän jälkeen???
En ymmärrä. :/
Ukkos kuitenkin tuo rahan taloon. Mieti miten kusessa olisit ilman niitä rahoja.

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Alkuperäinen kirjoittaja kypsyttää:
Lakkaa sitten tekemästä itse. Mä olen aikoinaan tehnyt parisuhteessa muutaman tempun....

1. Silloinen avokkini arvosteli ruuanlaittotaitoani ja kehaisi joka kerta, miten hänen äitinsä tekee NIIN PALJON PAREMPAA ruokaa. Yks kerta sitten vidduunnuin oikein kunnolla, katoin pöydän kahdelle kaikkine astioineen, aterimineen ja viinipulloineen, laitoin toiselle lautaselle lapun, jossa oli avokin äidin puhelinnumero ja häivyin koko viikonlopuksi likkakaverini luokse.

2. Huomautin pari kertaa lattialle pudonneista likaisista urheilusukista. Sen jälkeen laitoin sukat roskikseen ja kippasin päälle vanhaksi menneet sapuskat jääkaapista.

3. Tiskiallas ei sovitusta huolimatta tyhjentynyt. Laitoin ruokaa ja kaivoin altaasta lautasen, jossa aiemmin eloperäinen jäämistö oli heräämässä henkiin ja laitoin sen miehen lautaseksi.

Huonoja neuvoja joo, ei paljon tarvitse arvata, miksi olen yh :D

:D

Yhteistyössä