Miten se on joidenki niin vaikea käsittää että kaikilla ei ole yhtä helppoa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Minttu"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

"Minttu"

Vieras
Mä taas pahoitin mieleni.
Itselläni on tasan yks ihminen joka voi auttaa minua jos päivällä tarvin joskus apua. Ja hänelle voin lapset viedä hetkeksi jos tarvevaatii. Pyydän viimeisessä hädässä tältä ihmiseltä apua joka kyllä auttaa mielellään. Mikä siinä on niin vaikeaa käsittää,että tämä on oikeesti ainut ihminen ketä mä voin ''vaivata'' päivällä jos apua tarvin.
Ja toisekseen mikä siinä on niin vaikeeta käsittää että joka paikaan vaan ei voi ottaa lapsija mukaan?!

Eräs sukulainen on taas ottanu tavaksi nokittaan asiasta. Valitettavasti miehenikin on käytävä töissä ja ei voi aina silloin olla pois kun MINÄ niin vaadin.

Jos se tosiaan on se ainut ihminen, niin suosittelen että alat etsiskellä MLL hoitajatyttöjä tai muita naapurin likkoja jotka voisivat silloin tällöin olla hoitoapuna. Meillä ei ole ketään sukulaista joka hoitaisi, mutta joskus sitä hoitoapua tarvitsee ja silloin sitä voi saada rahallakin. Reaktiostasi päätellen voi olla että hän tylytti sinua siitä että käytät liian usein tuota hoitoapua ja ehkä asia onkin niin?`

Jos sinun auttamisesi on liian rankkaa tuolle toiselle ihmiselle niin yritä miettiä muita vaihtoehtoja. Ihan varmasti niitä löytyy, kun käytät mielikuvitusta sen suhteen mistä kaikkialta voisit apua saada.

Onks täällä alkamassa Mintun "kyllä minä niin mieleni pahoitin"-sarja? Menikö multa joku jakso jo ohi, kun vasta eilen sut bongasin? Tuleeko tää nyt tästä lähtien päivittäin vai arkisin vaan?

[QUOTE="Minttu";29206595]Mä taas pahoitin mieleni.
Itselläni on tasan yks ihminen joka voi auttaa minua jos päivällä tarvin joskus apua. Ja hänelle voin lapset viedä hetkeksi jos tarvevaatii. Pyydän viimeisessä hädässä tältä ihmiseltä apua joka kyllä auttaa mielellään. Mikä siinä on niin vaikeaa käsittää,että tämä on oikeesti ainut ihminen ketä mä voin ''vaivata'' päivällä jos apua tarvin.
Ja toisekseen mikä siinä on niin vaikeeta käsittää että joka paikaan vaan ei voi ottaa lapsija mukaan?!

Eräs sukulainen on taas ottanu tavaksi nokittaan asiasta. Valitettavasti miehenikin on käytävä töissä ja ei voi aina silloin olla pois kun MINÄ niin vaadin.[/QUOTE]

Siis älä nyt käsitä minua väärin ja en halua loukata mutta kun aina puhutaan että lapsia ei voi aina ottaa jokapaikkaan mukaan niin kerro minulle mikä se paikka on kun en ole sellaista paikkaa vielä löytänyt.

[QUOTE="niinpä";29206742]Onks täällä alkamassa Mintun "kyllä minä niin mieleni pahoitin"-sarja? Menikö multa joku jakso jo ohi, kun vasta eilen sut bongasin? Tuleeko tää nyt tästä lähtien päivittäin vai arkisin vaan?[/QUOTE]

No en ole kyllä sama ihminen.

[QUOTE="vieras";29206830]Siis älä nyt käsitä minua väärin ja en halua loukata mutta kun aina puhutaan että lapsia ei voi aina ottaa jokapaikkaan mukaan niin kerro minulle mikä se paikka on kun en ole sellaista paikkaa vielä löytänyt.[/QUOTE]

Lapsia ei varmaan kannata ottaa mukaan esim työhaastatteluun.

• Tykkää
Reactions: Cassyput
[QUOTE="vieras";29206706]Jos se tosiaan on se ainut ihminen, niin suosittelen että alat etsiskellä MLL hoitajatyttöjä tai muita naapurin likkoja jotka voisivat silloin tällöin olla hoitoapuna. Meillä ei ole ketään sukulaista joka hoitaisi, mutta joskus sitä hoitoapua tarvitsee ja silloin sitä voi saada rahallakin. Reaktiostasi päätellen voi olla että hän tylytti sinua siitä että käytät liian usein tuota hoitoapua ja ehkä asia onkin niin?`

Jos sinun auttamisesi on liian rankkaa tuolle toiselle ihmiselle niin yritä miettiä muita vaihtoehtoja. Ihan varmasti niitä löytyy, kun käytät mielikuvitusta sen suhteen mistä kaikkialta voisit apua saada.[/QUOTE]

No tätä ihmistä joka aina jaksaa valittaa tästä asiasta niin tämä avun tarjoaja on tauttanu joka viikko. Monesti joka päivä ja käyny tiskaamassakin heillä ja pyykkäämässä. Meillä ei tarvi tehdä muutako istuskella lasten kans. En tiedä mistä tämä närkästys johtuu.
Itselläni vaan on sellaisija lääkärikäyntejä ollu nyt että ne on ollu pakko hoitaa. Labraan olen ottanu nui ihpanat mukaan.
Täällä ei toimi mll.llän hoitopalvelu. Ja ystävät joille voisin viedä ni ovat PÄIVÄLLÄ töissä. Loput niin kaukana ettei ole satoja kilommetrejä järkevä kenenkään ajella.

[QUOTE="vieras";29206830]Siis älä nyt käsitä minua väärin ja en halua loukata mutta kun aina puhutaan että lapsia ei voi aina ottaa jokapaikkaan mukaan niin kerro minulle mikä se paikka on kun en ole sellaista paikkaa vielä löytänyt.[/QUOTE]

No esim meidän poikija ei voi ottaa mukaan esim gynelle. Ne ei todellakaan odota ja istu aulassa odottamassa. Ja sinne huoneeseenkaan ei nyt mitenkään fiksua niitä ole roudata jos äiti on takapuolipaljaana pöydällä.
Ja jos minulle lääkärikäynnillä tehdään jotain tutkimuksija ni en voi samalla vahtia poikija.

[QUOTE="vieras";29206857]Jos olet menossa työhaastatteluun niin sinulla jo varmaan se hoitopaikkakin tai varahoitaja systeemi käytössä (mll , varamummot , ym..)
Vai komeroonko ajattelit lapsen laittaa kun töihin menet?[/QUOTE]

No minulla oli työhaastattelussa pojat aikoinaan mukana. Ja töitä sain. Liekkö säälistä. Nyt en ole töissä.

[QUOTE="Minttu";29206856]No tätä ihmistä joka aina jaksaa valittaa tästä asiasta niin tämä avun tarjoaja on tauttanu joka viikko. Monesti joka päivä ja käyny tiskaamassakin heillä ja pyykkäämässä. Meillä ei tarvi tehdä muutako istuskella lasten kans. En tiedä mistä tämä närkästys johtuu.
Itselläni vaan on sellaisija lääkärikäyntejä ollu nyt että ne on ollu pakko hoitaa. Labraan olen ottanu nui ihpanat mukaan.
Täällä ei toimi mll.llän hoitopalvelu. Ja ystävät joille voisin viedä ni ovat PÄIVÄLLÄ töissä. Loput niin kaukana ettei ole satoja kilommetrejä järkevä kenenkään ajella.[/QUOTE]

Kyllä minä olen lapset mukanani raahannut lääkäriinkin, jos on gyne tutkimuksia on lapset olleet istumassa aulassa sen aulassa (yleensä leikkipaikka) jossa ilmottautumisluukun täti toisella silmällä katsoo niiden perään ;)
Eihän ne koskaan sitä mainosta mutta jos lapsenhoitajasta jää lääkärikäynti kiinni niin näin vaan on minulle sanottu että voin tulla :)
Jos lapsi vielä vauva turvakaukalossa ei hän siitä tilanteesta tajua mitään joten voi ottaa huoneeseen.

[QUOTE="Minttu";29206839]No en ole kyllä sama ihminen.[/QUOTE]

Ok! Kun tuossa oli tuo "taas" niin erehdyin. Ja olihan sillä eilisellä toki pistekin tuon nimen perässä ja harmaistahan ei voi tietää vaikka olisi pilkulleen sama nimi.

Anyway.
Minusta ihmisen pitää itse vastata itsestään eli jos läheisesi ottaa aina lapses hoitoon ja vakuuttaa, että homma on ok, niin ei siinä muilla oo urputtamista, MUTTA

meillä on se tilanne, että mummo ei osaa sanoa ei, tekee raskasta työtä ja on väsynyt, lapsenlapsia on jo kolmella lapsellaan, yhdet näistä siis meidän mukulat. Me on huomattu, että ei oikeesti jaksa eikä oikeesti halua useinkaan hoitoon noita. Tämä on aivan selvää, kun katsoo ihmistä, viestii siitä kaikin tavoin, paitsi sanallisesti. Mutta serkkujen vanhemmat jatkuvasti itse soittelevat ja kyselevät hoitoavun perään jopa viikottain eli siinä ne 2 vapaapäivää menevätkin. Eivätkä muka ole huomaavinaankaan, että mummo ei jaksa. Minun mielestä se on paskamaista ja jos joskus puheeksi tulee, niin varmaan huomautan ystävällisesti, että eivät ole ihan rehellisiä vedotessaan mummon myöntyväisyyteen.
Että mieti vaan onko omalla kohdallasi tämä tilanne ja jos ei ole, niin noudata sitten tuota ekaa neuvoa eli toisesta korvasta ulos.

[QUOTE="Minttu";29206864]No esim meidän poikija ei voi ottaa mukaan esim gynelle. Ne ei todellakaan odota ja istu aulassa odottamassa. Ja sinne huoneeseenkaan ei nyt mitenkään fiksua niitä ole roudata jos äiti on takapuolipaljaana pöydällä.
Ja jos minulle lääkärikäynnillä tehdään jotain tutkimuksija ni en voi samalla vahtia poikija.[/QUOTE]

Onneksi minulla on ollut helpot `rauhalliset` lapset toinen kehitysvammainen adhd ja toinen ääniyiherkkä adhd :)
Ja silti on pysyneet matkassa mukana ja hyvin on sujunut.
Järjestelykysymys ;)
ET ole harkinnt perhetyöntekijää?
Saahan sellaisenkin palkattua kotiin :)

[QUOTE="vieras";29206896]Onneksi minulla on ollut helpot `rauhalliset` lapset toinen kehitysvammainen adhd ja toinen ääniyiherkkä adhd :)
Ja silti on pysyneet matkassa mukana ja hyvin on sujunut.
Järjestelykysymys ;)
ET ole harkinnt perhetyöntekijää?
Saahan sellaisenkin palkattua kotiin :)[/QUOTE]

Meillä sitä ei ole tarjolla kuin kriisiperheille. Ja meitä ei sellaiseksi lueta.
Vaikka meidän lapset on tavallisen vilkkaita tapauksia ilman mitään diagnooseja ni en mä niitä ota mukaan gynelle ja tiettyihin toimenpiteisiin. Parturi on kans toinen mutta sinne pääsen silloin ku ukko on kotona.

Jos sinua "Minttu" yhtään lohduttaa, niin minulla ei ole sitä yhtäkään ihmistä joka voisi katsoa lapsia...ei päivisin, iltaisin eikä myöskään öisin. Eikä ole sitä miestäkään, silloin kun vielä oli niin ei osallistunut ikinä lasten hoitoon...ei siis ikinä.

Ja tosiaan rahalla saa noita MLL:n hoitajia, sanoit ettei teillä ole sitä palvelua paikkakunnallanne, mutta ne parit kerrat kun olen sieltä hoitajaa ajoissakintiedustellut niin en ole saanut. Eikä kyllä kovin usein tai pitkäksi aikaa voisi edes ottaa, sen verran tyyriit ovat heidän palkkakulunsa minun lompakolleni.

Joudun itsekkin myös käymään monessa sellaisessa paikassa, myös lääkäreissä, joihin ei välttämättä olisi niin suotavaa ottaa lapsia mukaan...Mutta minkäs teet, mukana he ovat.

[QUOTE="niinpä";29206882]Ok! Kun tuossa oli tuo "taas" niin erehdyin. Ja olihan sillä eilisellä toki pistekin tuon nimen perässä ja harmaistahan ei voi tietää vaikka olisi pilkulleen sama nimi.

Anyway.
Minusta ihmisen pitää itse vastata itsestään eli jos läheisesi ottaa aina lapses hoitoon ja vakuuttaa, että homma on ok, niin ei siinä muilla oo urputtamista, MUTTA

meillä on se tilanne, että mummo ei osaa sanoa ei, tekee raskasta työtä ja on väsynyt, lapsenlapsia on jo kolmella lapsellaan, yhdet näistä siis meidän mukulat. Me on huomattu, että ei oikeesti jaksa eikä oikeesti halua useinkaan hoitoon noita. Tämä on aivan selvää, kun katsoo ihmistä, viestii siitä kaikin tavoin, paitsi sanallisesti. Mutta serkkujen vanhemmat jatkuvasti itse soittelevat ja kyselevät hoitoavun perään jopa viikottain eli siinä ne 2 vapaapäivää menevätkin. Eivätkä muka ole huomaavinaankaan, että mummo ei jaksa. Minun mielestä se on paskamaista ja jos joskus puheeksi tulee, niin varmaan huomautan ystävällisesti, että eivät ole ihan rehellisiä vedotessaan mummon myöntyväisyyteen.
Että mieti vaan onko omalla kohdallasi tämä tilanne ja jos ei ole, niin noudata sitten tuota ekaa neuvoa eli toisesta korvasta ulos.[/QUOTE]

Kyllä tuo ihminen osaa sanoa,kun ei sovi. Tiedän ne päivät jolloin hänellä on omia harrastusmenoja ja en edes kysy silloin. Mut muuten saattaa soittaa itsekkin että milloin sinulla on seuraava käynti ni tuot pojat tänne. Vien monesti ruoatki mennessä heille.

Alkuperäinen kirjoittaja no minä;29206925:
Jos sinua "Minttu" yhtään lohduttaa, niin minulla ei ole sitä yhtäkään ihmistä joka voisi katsoa lapsia...ei päivisin, iltaisin eikä myöskään öisin. Eikä ole sitä miestäkään, silloin kun vielä oli niin ei osallistunut ikinä lasten hoitoon...ei siis ikinä.

Ja tosiaan rahalla saa noita MLL:n hoitajia, sanoit ettei teillä ole sitä palvelua paikkakunnallanne, mutta ne parit kerrat kun olen sieltä hoitajaa ajoissakintiedustellut niin en ole saanut. Eikä kyllä kovin usein tai pitkäksi aikaa voisi edes ottaa, sen verran tyyriit ovat heidän palkkakulunsa minun lompakolleni.

Joudun itsekkin myös käymään monessa sellaisessa paikassa, myös lääkäreissä, joihin ei välttämättä olisi niin suotavaa ottaa lapsia mukaan...Mutta minkäs teet, mukana he ovat.

Harmillista :/
No mä osaan kyllä tätä vähäistäkin apua arvostaa.

No minulla ei ole ketään muuta kuin mieheni joka katsoisi lapsia. Mieheni joutuu sitten hakemaan töistä vapaata jos on noita menoja. Kaikki yritän järjestää päivän viimeisille ajoille jotta mieheltäni ei mene koko päivää. Käynnit noin 1-2viikon välein nuoremman lapsen kanssa kahdestaan(toiset ei saa olla mukana) eri terapioissa. Omat menoni hoidan sitten vaan pakolliset ja todella vain pakosta eli kerran vuoteen tai kaksi. Perheessä kaksi erityislasta.

[QUOTE="Minttu";29206909]Meillä sitä ei ole tarjolla kuin kriisiperheille. Ja meitä ei sellaiseksi lueta.
Vaikka meidän lapset on tavallisen vilkkaita tapauksia ilman mitään diagnooseja ni en mä niitä ota mukaan gynelle ja tiettyihin toimenpiteisiin. Parturi on kans toinen mutta sinne pääsen silloin ku ukko on kotona.[/QUOTE]

Sitten teillä varmaan toimii joku muu taho josta saa lastenvahteja, kuten väestöliitto tms.
Jos sinulla on varaa juosta parturissa on sinulla varmaankin varaa maksaa hoitajalle.
Halpojahan hoitajat ei missään ole mutta jos kokee että on pakko päästä ilman lapsia niin sitten ei auta kuin maksaa.
Joissakin srk on myös ilmaista varamummo toimintaa ja he tulevat virastoaikoina :)

[QUOTE="Minttu";29206926]Kyllä tuo ihminen osaa sanoa,kun ei sovi. Tiedän ne päivät jolloin hänellä on omia harrastusmenoja ja en edes kysy silloin. Mut muuten saattaa soittaa itsekkin että milloin sinulla on seuraava käynti ni tuot pojat tänne. Vien monesti ruoatki mennessä heille.[/QUOTE]

No sitten ei ole kellään mitään sanomista eikä sun tarvi täälläkään sitä selitellä, ihan ite päätät missä on mukavinta ja käytännöllisintä käydä ilman lapsia ja niin sitten teet kerran sulla on hoitajakin niille. Ei todellakaan ole mitään sääntöä, kuinka paljon joku saa lapsiaan hoidattaa samalla ihmisellä eikä sun tarvi ketään palkkailemaan ruveta, kun hoitaja kerran löytyy jo omasta takaa.
Sanot sukulaiselle, että: mitäs se sulle kuuluu! Ja jatkat elämääsi. Näin minä tekisin. Ylipäänsäkin on musta olennaisinta pitää omat jauhot puhtaina, silloin harvemmin kokee tarvetta muidenkaan asioihin sekaantua ja neuvoja jaella.

[QUOTE="vieras";29206944]Sitten teillä varmaan toimii joku muu taho josta saa lastenvahteja, kuten väestöliitto tms.
Jos sinulla on varaa juosta parturissa on sinulla varmaankin varaa maksaa hoitajalle.
Halpojahan hoitajat ei missään ole mutta jos kokee että on pakko päästä ilman lapsia niin sitten ei auta kuin maksaa.
Joissakin srk on myös ilmaista varamummo toimintaa ja he tulevat virastoaikoina :)[/QUOTE]

:D käyn parturissa kaksi kertaa vuodessa ja ne käynnit hoidan illalla.

[QUOTE="vieras";29206944]Sitten teillä varmaan toimii joku muu taho josta saa lastenvahteja, kuten väestöliitto tms.
Joissakin srk on myös ilmaista varamummo toimintaa ja he tulevat virastoaikoina :)[/QUOTE]

Miksi täällä ehdotellaan ties mitä tahoja lastenhoito-ongelman ratkaisuksi, kun mitään lastenhoito-ongelmaa ei edes ole...?!

Yhteistyössä