miten selvitä erosta...!?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja elli---
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

elli---

Vieras
apua siis, oon 3v harkinnan jälkeen edistynyt senverran että tehnyt päätöksen erota ja sanonut sen ääneen.... MITÄ NYT sit? Miten toimia,mitä jos mies alkaa hankalaksi!? Välitän hänestä ja tuntuu kauhealta kun on paha mieli toisella (niin on kyllä mullakin), mutta olen varotellut tästä jo vuosia että ellei asiat muutu (se ettei kohtele ei biologista lasta samoin kun 2 omaa(aluksi 2vuotta kohteli todella mahtavasti) ja ellei mun kontrollointi ja turhat epäilyt lopu,niin jonain päivänä tulee mitta täyteen monen monen yrityksen jälkeen ja nyt on tullut... (kirjoitin tänne aiemminkin mutten tiä missä se viesti menee...)

Kysynkin siis avioerosta,tai asumusero??? että mitä kannattaa tehdä, lapset pieniä (9,4 ja 3v) ja toivoisin et heidän elämä sujuiis mahd samoin ku nyt lähiajat (että minä olen aamusta puoleenpvään,sitten mies,sitten minä illan ja yön,töitä tehään siis vuoronperään)..

Kumpi teistä muutta ois yhteisestä kodista? Ottakaa yhteys ainakin lastenvalvojaan ja varatkaa aika. Siellä voi sopia elatusmaksuista ja ehkä tapaamisistakin. Tuo nyk. kaava ei ehkä toimi enää, jos asutte erillänne.

mä jäisin tähän kotiin ja mies muuttais (jos suostuu!). ja muuttais aika lähelle varmaan että siinämieles luulis toimivan? jos hän hakis lapsia ruoanjälk ja palauttais iltapvällä/illalla.... entiä. ja vloput vuoronperään.. on niin sekava ja kauhea olo ettei mitään rajaa..

ei erosta ole mitään poppakonsteja selviämiseen. ajan kanssa asiat helpottuu ja mitä nopeammin olet päässyt omiin oloihin parisuhteen kodista niin sitä nopeammin alkaa parantua. vaikkakin itse yli pääseminen on monasti suht pitkä prosessi, varsinkin jos erossa ei olla puhuttu asioita selviksi tai tuntuu että olisi vielä halunnut yrittää.

Alkuperäinen kirjoittaja uusperheen äiti;24346984:
Kyllä aikuinen ihminen selviää ajan kanssa varsinkin hän joka sitä enemmän haluaa. Lapsi ei ehkä selviä siitä koskaan.

höpö höpö, kyllä lapsi selviää paremmin kuin itse aikuinen, aika harva lapsi on katkeroitunut erosta, jollei itse aikuiset ole sotkenut eroa niin pahasti että siinä on jotain mistä todellakin katkeroitua.

kyllä uskon lapsien selviävän jos asiat hoidetaan nätisti. olemme tähänkin asti (varmaan viimisen vuoden) hoitaneet lapsia vuoronperään....... esikoisella taasen ollut ikävämpää kun selvästi saanut eri huomion ja kohtelun kun pienemmät (tässä isoin syy eroon). lapset menee mulla kaiken edelle..

täytyy sanoa että aivan järkky tilanne ja ihan oksettaa kun niin ahdistaa. aivan kauhea katsoa toisen pahaa mieltä, helppo olis vaan sanoa et jatketaan vanhassa mutta tiän että asiat ei muuttuisi enää. eikä tunteet =(

Yhteistyössä