miten selvitä, kun mies kehuu salarakastaan

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja miksi hän niin tekee?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
mutta kiinnostaisi oikeasti tietää, miten perustelet itsellesi oloasi tämän miehen kanssa? Mikä syy pitää sinua liitossa, mikä oikeus hänellä on käytökseensä? Älä sano, että rakkaus, se on liian falski vastaus. Mieti tarkemmin ja syvällisemmin omia motiivejasi.

En sano, että sinun pitäisi tänään lähteä. Mutta ala valmistella itseäsi ainakin ajatusten tasolla elämään ilman miestäsi. Laita rahaa piiloon minkä pystyt pahan päivän varalle, että sinulla on mahdollisuus lähteä kun tilanne on mahdoton. Arvosta itseäsi sen verran, että uskot ansaitsevasi kumppaniltasi täyden rakkauden ja arvostuksen. En usko että tulet koskaan olemaan tuon miehen kanssa täysin onnellinen.

Opettele rakastamaan itseäsi, niin huomaat, ettet miehesi kaltaista kumppania edes tarvitse.[/quote]

Voi itku näitä puheita.. ala..tee jotain...arvosta itseäsi?.usko itseesi ja opettele..olemaan jotain? Ei voi kuin ihmetellä, onko ihmisillä kadonnut todellisuudenpohja. Kuinka kykenee ihminen, joka ei tiedosta itsessään mitään hyvää ja häntä ei kunnioiteta oma itsenään eikä hän sisimmässään tunne olevansa minkään arvoinen. Ei tuollaisia asioita kaupan hyllystä käydä ostamassa? ei noin yksiviivaista ajattelutapaa voi olla, että tänään alan itsestäni huolehtimaan ja huomenna kaikki on ok? Se voi olla vuosien henkinen taistelu päästä edes jonkinlaisen henkiseen tilaan itsensä kanssa. Joillain ihmisillä ei ole vähäistä empatian kykyä edes asettua toisen ihmisen asemaan. Jokainen ihminen on yksilö. Ja jokaisella on oma tehtävänsä tässä maailmassa ja jokainen omien kykyjensä mukaan varmasti yrittää edetä kulloinkin toimimallaan oikein tai luomimalla jotenkin. Niin vain sattuu jonkun kohdalla, että niitä ikäviä asioita tapahtuu, tulee yllättäviä käänteitä. Niiden asioiden kanssa painit ja yrität selvitä tai kaikki aika pysähtyy ja voi olla, että vuosikaudet vierivät? Taas siitäkin voi näistä selvitä tai sitten ei. Kuitenkin ihminen on sitkeä kestämään erilaisia paineita ja pystyy kokoamaan itsensä ja selviämään kaiken arjen kuvioista. Olen kuullut, että ei kenellekkään anneta sen enempää ?mitä ei jaksa kantaa? mitä ne merkitsevät jokaisen kohdalla.

Alkuperäinen kirjoittaja Helppohan se on toisen sanoa...:
Aina vain pahenee!! Ihan oikeasti, nyt lausun sinulle tämän palstan yhdet suosituimmat sanat: jätä se sika, tee aikuisen naisen kypsä ratkaisu!

Jess! Tää on hyvä! Kerrankin osui tämä neuvo ihan nappiin. Ja nyt olen ihan tosissani.

Ja olen samaa mieltä myös siitä, että miten voi antaa anteeksi, jollei anteeksi pyydetä. Jos mies kuvittelee olevansa niin suuri persoona, että kaikki hänen tekemisensä tulee ottaa vastaan ihaillen ja arvostaen, niin kuvitelkoon. Ihan ittekseen.

Alkuperäinen kirjoittaja älä alistu:
Kirjoituksesi on aika järkyttävä esimerkki naisen alistamisesta. Rakastatko todella miestäsi, vai oletko vain riippuvainen? Miehesi ei kyllä ole rakkautesi arvoinen. Ihminen joka toista rakastaa, ei tieten tahtoen rakastaan loukkaa, ei henkisellä eikä fyysisellä tasolla.

Onko lapsi este ajatella omaa itseäsi? Ajattele lapsen kannalta, miltä lapsesta tuntuu kun huomaa suhteenne vääristyneen luonteen. Oppiiko hän lähimmäistään rakastavaksi, empaattiseksi ja luotettavaksi ihmiseksi. Onko lapsi onnellellinen eläessään tulehtuneessa ilmapiirissä?
.

Ainahan näillä palstoilla neuvotaan kuinka lapsia omaavien parien tulisi olla yhdessä hammasta purren!

vaan olen käyttäytynyt asiallisesti miehen nähden. Hän ei voi sietää, että edes puhun tästä asiasta. Hän jopa uhkailee, että jos vähääkään syyttelen häntä, liittomme päättyy. Miehen mielestä syy suhteeseen on minun huono käytös, en jaksanut huomioida häntä tarpeeksi ystävällisesti, jota hän kovasti kaipaisi. Tämä nainen on sitä hänelle antanut.

Toki voin yrittää sellainen olla, mutta minua ahdistaa kovasti, ettei hänellä ole omantunnontuskia yhtään tästä suhteesta. Hän kokee olleensa oikeutettu hakemaan lohtua. Miten voin olla vakuuttunut jatkossa, jos en jaksa miellyttää miestä. Miksi hän ei näe asiaa minun kannaltani? Olen aivan puhki, en saa öitä vauvan enkä tämän asian takia nukuttua. Ja miten jaksan olla ihanainen??

Alkuperäinen kirjoittaja että miehellä on otsaa:
Mä en meinaa millään toipua tuosta pettämisestä. Enkä etenkään siitä, että mies vain kehuu tätä naista vieläkin"

Ei sinun tarvitsekaan toipua petoksesta mutta, oletko ikinä purkanut vihaasi miehellesi? oletko ikinä HUUTANUT sille koko asiasta miten sinuun sattuu?????
että tyypillä on vielä otsaa kehua SINULLE siitä naisesta!

sano sille että saa pitää turpansa kiinni jatkossa tästä naisesta tai saa lähteä kalppia sinne suuntaan ja pysyä siellä lopullisesti!

jos joku kehuu toista usein merkitsee " = en voi unohtaa häntä! tai olen niin ihastunut VIELä!

Alkuperäinen kirjoittaja lohduton äiti:
vaan olen käyttäytynyt asiallisesti miehen nähden. Hän ei voi sietää, että edes puhun tästä asiasta. Hän jopa uhkailee, että jos vähääkään syyttelen häntä, liittomme päättyy. Miehen mielestä syy suhteeseen on minun huono käytös, en jaksanut huomioida häntä tarpeeksi ystävällisesti, jota hän kovasti kaipaisi. Tämä nainen on sitä hänelle antanut.

Toki voin yrittää sellainen olla, mutta minua ahdistaa kovasti, ettei hänellä ole omantunnontuskia yhtään tästä suhteesta. Hän kokee olleensa oikeutettu hakemaan lohtua. Miten voin olla vakuuttunut jatkossa, jos en jaksa miellyttää miestä. Miksi hän ei näe asiaa minun kannaltani? Olen aivan puhki, en saa öitä vauvan enkä tämän asian takia nukuttua. Ja miten jaksan olla ihanainen??

Alkuperäinen kirjoittaja että miehellä on otsaa:
Mä en meinaa millään toipua tuosta pettämisestä. Enkä etenkään siitä, että mies vain kehuu tätä naista vieläkin"

Ei sinun tarvitsekaan toipua petoksesta mutta, oletko ikinä purkanut vihaasi miehellesi? oletko ikinä HUUTANUT sille koko asiasta miten sinuun sattuu?????
että tyypillä on vielä otsaa kehua SINULLE siitä naisesta!

sano sille että saa pitää turpansa kiinni jatkossa tästä naisesta tai saa lähteä kalppia sinne suuntaan ja pysyä siellä lopullisesti!

jos joku kehuu toista usein merkitsee " = en voi unohtaa häntä! tai olen niin ihastunut VIELä!

Miksi et voisi huutaa, mikä estää sinua!!! yrität miellyttää miestäsi? Mies manipuloi oman mielensä mukaisesti. Kuka sua puolustaa, jos et nyt ota itseäsi niskasta kiinni. Kysy mieheltäsi, miksi hän ei kykene tai halua sinua miellyttää? Tämä on yhtä kissanvääntöä. Miehesi uhkailee ja sinä alistut siihen. Etkö voi sanoa, että menee sen naisen ihanaisen luokse. Mistä kiikastaa, kun miehesi on sinun luonasi. Ei sun mies näe eikä halua nähdä asiaa sinun kannalta. Joudut elämään tuollaisessa ja miettimään jatkuvasti, kuin ihanainen on se nainen, jolla on valttikortit taskussa? Joskus on niin, että tulee viimeinen piste. Ehkä tässä sinulta odotetaan, että tekisit edes jotain? Olisin aikoja sitten, jos mies tuollainen paskaläjä.. huutanut, kiljunut,haukkunut, raivonnut, hakannut...ja kaikkea muutakin..ja elä luule, etteikö ole kokemusta omasta elämästä. Miehelläni oli suhde nuoreen kauniiseen naiseen? Mies tuli jotenkin järkiinsä, kun oikeasti mietti, ei hän tuntenut sitä naista kunnolla. Minun kanssa mies oli elänyt ja tiesi millainen olin. Olin ihan samanlainen kuin sinä, kuin nurkkaan ahdistettu lapsi? mutta siitä vain sisuni nousi ja kaiken raivon kun päästin valloilleni. Nykyään mieheni palvoo minua, on niin mustasukkainen. Minun ei tarvitse kun sormiani napsauttaa mies tekee kaiken mitä pyydän. En halunnut loukata tunteitasi. Mutta joskus kannattaa ottaa naarastiikeri sisu esille. Eikä meidän tarina tähän pääty, olisi niin paljon kerrottavaa muutakin ja voin kiittää miestäni siitä, että sain niin kovan tärräyksen. Ei mieheni tiedä kaikkea mitä olen tehnyt. Jos se joskus paljastuu miehelleni, enkä tiedä mitä silloin tapahtuu? Minä ainakin olen sinut itseni kanssa.

Sama neuvo täältäkin: eli räjähdä ja kunnolla ja anna kaiken tulla ulos ja aja samalla se äijä sen täydellisen kakkosensa luo. Tuo homma syö sua koko ajan ja lopulta olet ihan raunio jos noin jatkat.

Miehesi on luonnehäiriöinen, älä anna hänen pilata elämääsi. Sillä niinhän siinä lopulta käy jos nyt jäät ja nielet kaiken paskan mitä se sulle syöttää. Ovimattoja saa Anttilasta aika halvalla, älä sinä suostu itse sellaiseksi.

Ota itseäsi niskasta kiinni Nainen!

Nyt ap. Hae itsellesi apua! Sinä tarvitset keskusteluapua nähdäksesi oman elämäsi ja itsesi siinä. Ota yhteys vaikka seurakunnan perheasiainkeskuskukseen tms ja kerro, että sinulla on pieni lapsi, olet jaksamisesi ääärirajoilla ja parisuhteessasi on pettämistä. Sano suoraan, että "minä tarvitsen nyt apua". Saat kyllä ajan terapeutilta.

Tilanteesi on oikeasti hankala, olet suhteessa, jossa sinua ei hyväksytä sellaisena kuin olet, sinun arvosi on kuin sohvalla johon lösähdetään työpäivän jälkeen lepäämään. Pettäminen on AINA valinta ja syy on aina pettäjän. Tilannetta purettaessa voi toki, ja pitääkin, nähdä myös oma osuutensa parisuhteen toiminnassa. Mutta ei koskaan pettämisessä. Jos toinen osapuoli voi huonosti ja perustelee sillä pettämistään, hän toimii väärin. Oma huono olo tulisi kerto ja jakaa ja miettiä miten parisuhdetta voidaan korjata. Pettäminen ei koskaan ole ratkaisu.

Mikäli miehesi sanoo, että suhteennne katkeaa jos haluat asiasta puhua, niin se kertoo miehestäsi valitettavasti sen, että hän ei kadu, tunne syyllisyyttä eikä kykene ja pysty näkemään asiaa sinun kannaltasi millään tavalla. Sinä et ansaitse sitä!!!!

Älä anna kenenkään kohdella itseäsi ja lastasi sillä tavalla!

Mitens se onkin lähes aina pettäjillä selityksenä, että kotona häntä ei kohdella niin kuin hän toivoisi (hänellä itsellään ei tietenkään ole parantamisen varaa...)? Miten seksi vieraan naisen/miehen kanssa auttaa parisuhdeongelmissa? Miksei hän hanki vaikka hyviä ystäviä tai harrastuksia tai ehdota pariterapiaa? Syyllisyyttä hän ei todellakaan aio itse kantaa, vaan koettaa kepillä jäätä, että nielisikö vastapuoli edes joitain syytöksiä. Sen on sanottu olevan vallankäyttöä, että suhteen yllä on pettämisen uhka. Toisen on siis oltava alituiseen varpaillaan, ettei taas petettäisi (tai vaikka vain vertailtaisi ääneen "kumppaniehdokkaita"). Nyt miettimään, missä ne rajat sinun kohdallasi kulkevatkaan. Hyviä neuvoja olet ainakin saanut, joten ei ole paljon lisättävää.

Ollakseen toimiva parisuhteessa pitää olla tilaa kummankin tunteille ja tarpeille.

Teillä niin ei ole. Selkeästi saatte jotain hetkellistä tyydytystä toistenne kiusaamisesta, mutta oikeaa parisuhdetta teillä ei ole.

Sinun ap ei pidä odottaa sitä, että joku toinen arvostaa sinua ja joku toinen pelastaa sinut ja joku toinen korjaa elämäsi.

Se on sinun tehtäväsi.

"Jos et pidä kengänkuvista naamallasi, lakkaa makaamasta lattialla." Tommy Hellsten

Alkuperäinen kirjoittaja JÄRKKYÄ:
Nyt ap. Hae itsellesi apua! Sinä tarvitset keskusteluapua nähdäksesi oman elämäsi ja itsesi siinä. Ota yhteys vaikka seurakunnan perheasiainkeskuskukseen tms ja kerro, että sinulla on pieni lapsi, olet jaksamisesi ääärirajoilla ja parisuhteessasi on pettämistä. Sano suoraan, että "minä tarvitsen nyt apua". Saat kyllä ajan terapeutilta.

Tilanteesi on oikeasti hankala, olet suhteessa, jossa sinua ei hyväksytä sellaisena kuin olet, sinun arvosi on kuin sohvalla johon lösähdetään työpäivän jälkeen lepäämään. Pettäminen on AINA valinta ja syy on aina pettäjän. Tilannetta purettaessa voi toki, ja pitääkin, nähdä myös oma osuutensa parisuhteen toiminnassa. Mutta ei koskaan pettämisessä. Jos toinen osapuoli voi huonosti ja perustelee sillä pettämistään, hän toimii väärin. Oma huono olo tulisi kerto ja jakaa ja miettiä miten parisuhdetta voidaan korjata. Pettäminen ei koskaan ole ratkaisu.

Mikäli miehesi sanoo, että suhteennne katkeaa jos haluat asiasta puhua, niin se kertoo miehestäsi valitettavasti sen, että hän ei kadu, tunne syyllisyyttä eikä kykene ja pysty näkemään asiaa sinun kannaltasi millään tavalla. Sinä et ansaitse sitä!!!!

Älä anna kenenkään kohdella itseäsi ja lastasi sillä tavalla!

En neuvoisi välttämättä srk:sta hakeen apua. Hehän neuvoo että ei saa erota, kuuluu olla yhdessä kun pappi on aamenen sanonut, miehet on miehiä jne. naisen kuuluu ymmärtää miestä ja antaa anteeksi kaikki ja läpätilää..... srk on aika sovinistinen "keksintö"!

kunnon yksityiselle psykiatrille!

Minä en osannut tarpeeksi tukea "pahasta olosta" kärsivää miestäni enkä hänen juoppouttaan. Niinpä hän haki seuraa ja minullaeseuraajaa baareista, ja löytyihän niitä. Olivat tosi tärkeitä naisia hänelle - ei ihmisinä mutta siinä, miten suhtautuivat häneen. Siis pitivät seuraa ja tukivat hänen keskikaljankiskontaansa.

Mies sitten kuukausien kuluttua huomasi, ettei minua parempaa sittenkään löydy, ja lopetti vähitellen hölmöilynsä.

Jaa. Peli on jo menetetty. Jos hänen toimintamallinsa on tämä vaikeuksien ilmaannuttua, niin minun puolesta olkoon. Tämä suhde on nähty, saa kuopata.

Juu, neuvoin srk pakeille, kun se tuntuu olevan ainoa paikka, josta saa edes jonkinmoista apua kohtuuhinnalla. Kunnat eivät tätä mahdollisuutta tarjoa, ei ainakaan järjellisellä odottamisella.En ole itse käynyt srk terapeutilla, mutta tuttu on. On ei-uskovainen ja sanoi, että jeesustelu ja muu kirkollinen puhe ei kuulunut siellä mitenkään. Vastassa oli ollut asiallinen ja työnsä osaava terapeutti.

Tietty yksityiseltä saa apua, mutta muistan kyllä, miten tiukassa rahat olivat kun olin vauvan kanssa kotona. Kertakäynti kun ei riitä mihinkään. Ja lähes satasen pistäminen joka kerralla tuntuu kyllä rahapussissa, eikä ap enää tarvitse riesakseen rahapulaa.

Alkuperäinen kirjoittaja vice versa:
Entä jos sinä kertoisit miehellesi, että olet hankkinut useita yhden yön suhteita ja jäit koukkuun todella isokaluisen mustan miehen seksiin etkä ole meinannut millään kyetä lopettamaan seksisuhdetta hänen kanssaan? Entä jos kehuisit tätä mustaa miestä kalun koosta, rakastelutaidoista, seksuaalisesta kestävyydestä, himokkuudesta ja siitä, että hän on kaikin puolin niin komea, mukava ja ihana mies? Tajuaisiko miehesi tällaisen esimerkin avulla, että miltä sinusta tuntuu?

tällaisesta ihan hirveästi. Hän kokisi sen vittuiluna häntä kohtaan. Hän on ollut vain olosuhteiden uhri, koska vaimo on ollut hänelle ilkeä. Hän ei olisi sitä halunnut tehdä, mutta oli pakko, koska tuntui niin pahalta.
Eniten minua vaivaa se, kun mies sanoi, että ovat olleet tosi ihastuneita toisiinsa. Miten he voivat nyt unohtaa toisensa, eivätkä turvaudu toisiinsa ikävien hetkien tullen? Mies kertoi, että on pahoillaan siitä, että on haukkunut tälle naiselle minua tosi ilkeästi. Meidän yhteisiä tuttavia on ollut heidän mukanaan ruokailemassa, kahvilla jne...eli olivat kuin pariskunta seurustellessaan. Se tuntuu myös minusta tosi pahalta. Myös näille tuttavillemme mies on puhunut minusta rumasti ja he ovat uskoneet. Olen osalle näistä saanut sanottua todellisuuden minun kannaltani.

Miten ihmeessä pystyn jatkamaan suhdettamme ja olemaan miehelle sellainen, että hän kokee minut riittävän hyväksi. En ehkä ole kaunotar, mutta ihan ok:n näköinen ja en koe olevani mikään paha ihminen, pikemmiten päinvastoin. Mies sanoo, että kaikki on hyvin niin kauan, kun en huuda, ilkeile ym ym ja elämme elämämme onnellisen yhdessä loppuun asti. Sitä hän usein sanoo, ja näyttää siltä että sitä tarkoittaa ja toivoo.

Alkuperäinen kirjoittaja varjossa:
tällaisesta ihan hirveästi. Hän kokisi sen vittuiluna häntä kohtaan. Hän on ollut vain olosuhteiden uhri, koska vaimo on ollut hänelle ilkeä. Hän ei olisi sitä halunnut tehdä, mutta oli pakko, koska tuntui niin pahalta.
Eniten minua vaivaa se, kun mies sanoi, että ovat olleet tosi ihastuneita toisiinsa. Miten he voivat nyt unohtaa toisensa, eivätkä turvaudu toisiinsa ikävien hetkien tullen? Mies kertoi, että on pahoillaan siitä, että on haukkunut tälle naiselle minua tosi ilkeästi. Meidän yhteisiä tuttavia on ollut heidän mukanaan ruokailemassa, kahvilla jne...eli olivat kuin pariskunta seurustellessaan. Se tuntuu myös minusta tosi pahalta. Myös näille tuttavillemme mies on puhunut minusta rumasti ja he ovat uskoneet. Olen osalle näistä saanut sanottua todellisuuden minun kannaltani.

Miten ihmeessä pystyn jatkamaan suhdettamme ja olemaan miehelle sellainen, että hän kokee minut riittävän hyväksi. En ehkä ole kaunotar, mutta ihan ok:n näköinen ja en koe olevani mikään paha ihminen, pikemmiten päinvastoin. Mies sanoo, että kaikki on hyvin niin kauan, kun en huuda, ilkeile ym ym ja elämme elämämme onnellisen yhdessä loppuun asti. Sitä hän usein sanoo, ja näyttää siltä että sitä tarkoittaa ja toivoo.

Taidat oikein rakastaa tuota itsesäälissä pyöriskelyä? Lienet toivoton tapaus, joten en vaivaudu enää edes kommentoimaan.

Joo, eihän tuollaista ihmistä voi enää kunnioittaa, joka tuolla tavoin alistuu kaikkeen pa***an mitä päälle kaadetaan. Jos et nyt tee jotain, niin miehesi lähtee joka tapauksessa jossain vaiheessa sen toisen ja hänelle paremmin sopivan matkaan. Mieti itse, haluaisitko olla tuollaisen vässykän kanssa kuin itse olet? Jos et arvosta ja kunnioita itseäsi, niin miten muutkaan sinua arvostaisivat?

Kerää nyt lopulta ne itsetuntosi rippeet, jos niitä enää on jäljellä, ja lemppaa se mies ja ala elää omaa ainutlaatuista elämääsi. Tällä hetkellä olet likasanko, jonne miehesi kaataa kaiken pahan sisältään. Ja vielä ihmettelet, miksi hän pitää sitä toista naista haluttavampana, seksikäämpänä, älykkäämpänä ja mukavampana....

Miten ihmeessä pystyn jatkamaan suhdettamme ja olemaan miehelle sellainen, että hän kokee minut riittävän hyväksi.

Kysyisit mieluummin, että miten ihmeessä pystyt jatkamaan suhdettanne ja luottamaan siihen, että MIEHESI pystyy olemaan SINULLE sellainen, että voisit kokea hänet riittävän hyväksi. Miehesihän kohtelee sinua todella huonosti.

Luulen, että AP on provo. Ei kai kukaan voi olla noin tyhmä, että vain inttää tuota asiaa. Jos hän ei ole provoilija, niin siinä tapauksessa mies pystyy kohtelemaan naista kuin lattiarättiä ja todennäköisesti mies jossakin vaiheessa hakkaa naista. Ehkä naisen silmät avautuvat siinä vaiheessa, kun lapsi otetaan huostaan.

En viitsi omalta osaltani enää kirjoitella tähän ketjuun. Nainen ei tajua omaa parastaan, vaan roikkuu jämämiehessä, joka ei kelpaisi kenellekään täysjärkiselle naiselle. Pitäköön ihmishylkiönsä ja tunkeutukoon surkeuteensa. Jos ei järkevät neuvot kelpaa niin olkoon.

Alkuperäinen kirjoittaja Läheisriippuvaisuus on sairaus:
Joo, eihän tuollaista ihmistä voi enää kunnioittaa, joka tuolla tavoin alistuu kaikkeen pa***an mitä päälle kaadetaan. Jos et nyt tee jotain, niin miehesi lähtee joka tapauksessa jossain vaiheessa sen toisen ja hänelle paremmin sopivan matkaan. Mieti itse, haluaisitko olla tuollaisen vässykän kanssa kuin itse olet? Jos et arvosta ja kunnioita itseäsi, niin miten muutkaan sinua arvostaisivat?

Kerää nyt lopulta ne itsetuntosi rippeet, jos niitä enää on jäljellä, ja lemppaa se mies ja ala elää omaa ainutlaatuista elämääsi. Tällä hetkellä olet likasanko, jonne miehesi kaataa kaiken pahan sisältään. Ja vielä ihmettelet, miksi hän pitää sitä toista naista haluttavampana, seksikäämpänä, älykkäämpänä ja mukavampana....

Kyllä mä tajuan, että mua ollaan kohdeltu väärin, vaikka mies toista väittääkin. Hän on todella vahvasti kuitenklin sitä mieltä, että olen tosi ilkeä ihminen, joka ajattelee vain itseään itsekkäästi. Välillä tuntuu, että eihän tämä voi olla totta. Minä, maailman ilkein ihminen.Mies sanoo, että hän ei muuta toivo, kun tajuaisin hänen arvonsa, ja kohtelisin häntä ihmisen tavoin.
Ehkä olen tosi paha, ja häijy akka, jonka pitää olla yksin. Tuttavani kehuu miestäni tosi ylistävin sanoin, ja sanovat, etten tajua mitä olen menettämässä, jos eroan hänestä. (vaikka tietävät, että hänellä on ollut naisystävä)

Mies sanoo, että kaikki on hyvin niin kauan, kun en huuda, ilkeile ym ym ja elämme elämämme onnellisen yhdessä loppuun asti.

Minäkin olen aivan ihana ihminen, kunhan kaikki muut tekevät juuri niin kuin minä haluan...

Alkuperäinen kirjoittaja Utelias vain:
mutta kiinnostaisi oikeasti tietää, miten perustelet itsellesi oloasi tämän miehen kanssa? Mikä syy pitää sinua liitossa, mikä oikeus hänellä on käytökseensä? Älä sano, että rakkaus, se on liian falski vastaus. Mieti tarkemmin ja syvällisemmin omia motiivejasi.

Alkuperäinen kirjoittaja vastaisitko tuohon?:
Alkuperäinen kirjoittaja Utelias vain:

mulla ei ole voimavaroja tällä hetkellä. Lapsemme on vasta vajaa puoli vuotias, ja hän nukkuu aika rauhattomasti vieläkin. Olen kuin kävelevä zombi, hyvä että selviän päivästä päivään.
Asioiden järkevä näkeminen on tästä syystä myös vaikeaa, olen niin tavattoman väsynyt. Se, että mies tekee kotihommia tosi kovasti, koska näkee uupumukseni, on minulle tärkeää. Siitä häntä ei voi syyttää. Ehkä se on hänen tapansa osoittaa hyvyyttä minulle. Mietin myös sitä, että useammat miehet pettävät, pitääkö minun vain hyväksyä nykymaailma sellaisenaan kuin se on?
Aikaa tarvitsisin kyllä itsekseni asioiden puntarointiin, se on varmaa...

Kiitos vastauksesta, se selvitti paljon.
Tosi ikävää, jos väsymys ja miehen kohtuuttomat vaatimukset sinulle vievät voimasi ja ehkä kykysi nauttia ihanasta lapsestasi. Juuri tuo vauvaikä on niin ihanaa.

Mitäpä jos nyt todella ottaisit aikalisän tässä sinun ja miehen asiasssa siihen asti, että olet saanut univelkasi pois ja ajatuksesi kulkee kirkkaammin. Kompromissejä on tehtävä joka liitossa, mutta kohtuudella. Pettäminen voi olla liian vaikea paikka niellä vaikka sitä paljon tapahtuukin. Olisi mies edes pitänyt suunsa kiinni eikä alkanut kommentoimaan sinulle.

Taitaapa ukkosi olla henkisessä kehityksessä jälkeenjäänyt ja vielä melko narsisti!
Jos aina vaan syyttää toista ja ei näe itsessään mitään vikaa ja varsinkin kun perustelee tekemisiään toisen käyttäytymisen aiheuttamiksi...narsisti se on.
Lähde hyvä ihminen ja mieti rauhassa, kannattaako jatkaa yhdessä tuollaisen miehen kanssa.

Hän kokisi sen vittuiluna häntä kohtaan. Hän on ollut vain olosuhteiden uhri, koska vaimo on ollut hänelle ilkeä. Hän ei olisi sitä halunnut tehdä, mutta oli pakko, koska tuntui niin pahalta.
Eniten minua vaivaa se, kun mies sanoi, että ovat olleet tosi ihastuneita toisiinsa. Miten he voivat nyt unohtaa toisensa, eivätkä turvaudu toisiinsa ikävien hetkien tullen?

Mies kertoi, että on pahoillaan siitä, että on haukkunut tälle naiselle minua tosi ilkeästi. Meidän yhteisiä tuttavia on ollut heidän mukanaan ruokailemassa, kahvilla jne...eli olivat kuin pariskunta seurustellessaan. Se tuntuu myös minusta tosi pahalta. Myös näille tuttavillemme mies on puhunut minusta rumasti ja he ovat uskoneet. Olen osalle näistä saanut sanottua todellisuuden minun kannaltani.

Entäpä sinä, mikä sinä tässä kaikessa sitten olet, ellet olosuhteiden uhri? Miehesi on todellakin onnistunut kääntämään omat virheensä sinun syyksi, mikä on minusta aivan uskomatonta. Hän on pettänyt sinut aivan järkyttävällä tavalla ja sinä otat siitä syyt niskoillesi! Mitä helvettiä!??
Miehesi tunteista sinua, tätä toista naista kohtaan en osaa sanoa mutta hän kyllä vaikuttaa sellaiselta ihmiseltä, joka ei kykene oikeasti välittämään kuin omasta itsestään. Kaikki muut ihmiset ovat täällä vain häntä ja hänen hyvinvointiaan varten.

Kaiken tämän lisäksi mies on leikkinyt pariskuntaa tämän toisen naisen kanssa teidän yhteisille ystäville ja siinä sivussa haukkunut sinua. Kuule, se että miehesi sanoo olevansa tästä haukkumisesta pahoillaan on kuin yrittäisi korjata avomurtumaa laastarilla.
Kysyt, miten pystyt jatkamaan suhdettanne ja olemaan miehellesi sellainen, että hän kokisi sinut riittävän hyväksi. Mielestäni sinun pitäisi kysyä mieheltäsi miksi ihmeessä sinun pitäisi jatkaa suhdettanne sillä hän ei ole riittävän hyvä mies sinulle! Hän ei ansaitse sinua, sinä olet liian hyvä hänelle! Hänen mielestään kaikki olisi hyvin jos sinä vaan tekisit kaiken juuri niin kuin hän tahtoo. Huomaatko, sinun pitäisi muokata itsesi hänen mielen mukaan. Se ei ole normaalia. Normaali ihminen ei vaadi toiselta sellaista.

Tiedätkö, miehesi kohtelee sinua noin huonosti tasan niin kauan kun sinä annat sen tapahtua. Se loppuu siihen kun sinä lopetat sen. Lopeta se nyt!

Yhteistyössä