O
ongelmatar
Vieras
Alkuperäinen kirjoittaja JÄRKKYÄ:Juu, neuvoin srk pakeille, kun se tuntuu olevan ainoa paikka, josta saa edes jonkinmoista apua kohtuuhinnalla. Kunnat eivät tätä mahdollisuutta tarjoa, ei ainakaan järjellisellä odottamisella.En ole itse käynyt srk terapeutilla, mutta tuttu on. On ei-uskovainen ja sanoi, että jeesustelu ja muu kirkollinen puhe ei kuulunut siellä mitenkään. Vastassa oli ollut asiallinen ja työnsä osaava terapeutti.
Tietty yksityiseltä saa apua, mutta muistan kyllä, miten tiukassa rahat olivat kun olin vauvan kanssa kotona. Kertakäynti kun ei riitä mihinkään. Ja lähes satasen pistäminen joka kerralla tuntuu kyllä rahapussissa, eikä ap enää tarvitse riesakseen rahapulaa.
Voi tietysti jeesustella ja jälkiviisastella mutta voi kysyä onko järkeä tehdä lapsia noin tiukkaan taloustilanteeseen. Elämä yllättää kaikenlaisilla kustannuspiikeillä.
Minkä koulutuksen ne srk:n terapeutit on saaneet? Ne ei taida kirkosta eronneille luonnollisestikaan olla käytössä. Ei,kyllä itse kavahdan tuota srk-n toimintaa..