miten selvitä, kun mies kehuu salarakastaan

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja miksi hän niin tekee?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja JÄRKKYÄ:
Juu, neuvoin srk pakeille, kun se tuntuu olevan ainoa paikka, josta saa edes jonkinmoista apua kohtuuhinnalla. Kunnat eivät tätä mahdollisuutta tarjoa, ei ainakaan järjellisellä odottamisella.En ole itse käynyt srk terapeutilla, mutta tuttu on. On ei-uskovainen ja sanoi, että jeesustelu ja muu kirkollinen puhe ei kuulunut siellä mitenkään. Vastassa oli ollut asiallinen ja työnsä osaava terapeutti.

Tietty yksityiseltä saa apua, mutta muistan kyllä, miten tiukassa rahat olivat kun olin vauvan kanssa kotona. Kertakäynti kun ei riitä mihinkään. Ja lähes satasen pistäminen joka kerralla tuntuu kyllä rahapussissa, eikä ap enää tarvitse riesakseen rahapulaa.

Voi tietysti jeesustella ja jälkiviisastella mutta voi kysyä onko järkeä tehdä lapsia noin tiukkaan taloustilanteeseen. Elämä yllättää kaikenlaisilla kustannuspiikeillä.

Minkä koulutuksen ne srk:n terapeutit on saaneet? Ne ei taida kirkosta eronneille luonnollisestikaan olla käytössä. Ei,kyllä itse kavahdan tuota srk-n toimintaa..

Jokainen ihminen jossain elämänsä vaiheessa pettää, valehtelee, on kateellinen, vihaa, kostaa, himoitsee, hakee välitöntä nautintoa ja tuhoaa toisia ihmisiä teoillaan. Maailma vain on kylmä, itsekkäiden ahneiden paratiisi.

Ja jokainen, joka kuvittelee olevansa empaattinen hyvä ihminen, on varmasti sitä joissain tilanteissa, mutta toisessa huomaakin olevansa kova ja kylmä. Ja niissä tilanteissa, joissa toivoisi vastavuoroisuutta, voitte olla varmoja, että sitä ei tule. Turha toivo.

Ihan älytön ketju. Mutta tulihan luettua. V*tutus ihmisten naivista ajattelusta. Heräkää todellisuuteen. Jokainen rakentaa oman elämänsä itse.

Ihan turha tulla nillittään tänne kaltoinkohtelusta, kun tilaisuuden tullen antaa potut pottuina. Se, että nyt on pieni lapsi, muutaman vuoden kuluttua se on jo iso ja tilanne on aivan toinen. Kosto on suloinen. Kosto kompensoi. Antakaa palaa vaan. Se mitä on opetettu meille oikeaksi on todellakin vain valhetta, jolla meitä yritetään hallita. Ja ne hölmöt, jotka tuossa lapsena opetetussa oikea/väärä kuvitelmassa elävät, ovat kaikkien maaiman narsistien sätkynukkeja, näyttelevät niille niiden tunteita ja toimivat niille niiden jatkeina, eivätkä lopulta elä omaa elämäänsä. Sitten kun on itse ihan paskana, voi vain katsoa vierestä kun muut porskuttaa. Toisaalta ehkä tuo rikkoutuminen on välttämätön, että näkisi kuinka kaltoin itseään kohtelee.

Siis: kukaan toinen ihminen ei voi meitä kohdella kaltoin. Sen teemme ihan itse antamalla muiden tehdä sellaista itsellemme ja vielä jäämällä siihen kitumaan.

blaah, lapset, lapset, ottakaa tämä lahjana.

"Siis: kukaan toinen ihminen ei voi meitä kohdella kaltoin. Sen teemme ihan itse antamalla muiden tehdä sellaista itsellemme ja vielä jäämällä siihen kitumaan."

Olet kasvanut aikuiseksi ja huomannut, että ihminen on itse vastuussa itsestään ja valinnoistaa. :)

Jos toinen kehuu jostain entisestä tai mistä hyvänsä sivusuhteesta,kannattaa miettiä tarkkaan,kannattaako tällaisen kanssa elämäänsä haaskata.Minä ainakaan en kuuntelisi yhtäkään sanaa entisen kehumista.To be or not to be?

Siinäpä on kaksi manipuloivaa ja vastuutonta ihmistä löytänyt toisensa, kun tämän Ap:n mies ja se pienen lapsen äiti, jonka hän ihanuudekseen ja ihanteekseen löysi. Ansaitsevat toisensa, mutta sinä, AP,
ota lapsi kainaloon ja lähde, sillä selviät elämästä paljon paremmin ilman vastuutonta miestä.

Sinun ei todellakaa kannata yrittää selvitä tai mielistellä typerystä, jolta puuttuu alkeelllisinkin tunneäly.

ap, minkä vuoksi et voisi myöntää tappiotasi, ehkä se toinen nainen on kuitenkin parempi kuin sinä? Aina löytyy joku parempi.

Voit lohduttautua ajatuksella, että se toinen nainen kokee saman kohtalon kuin sinä.. tai exmiehesi. Tulevat tod. näk. jätetyksi ja petetyksi samaan tapaan kuin mitä itse ovat tehneet. Karman laki tuntuu toteutuvan näissä jutuissa. Ahneudella ei ole rajoja.

Jos Ap ihan selkeesti tietää itsekin sen, että mies on sika ja hänen pitäis lähteä, niin miksi hän narisee ja voivottelee täällä sen sijaan että oikeasti tekisi asialle jotain? En tajua.

Yhteistyössä