Miten seuraava synnytys pahojen repeämien jälkeen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Minttu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Minttu

Vieras
Kuinka teillä on mennyt seuraava synnytys, jotka olette saaneet edellisessä synnytyksessä vähintään 3. asteen repeämät? Onko arpikudos revennyt tms.? Itselleni tuli ensimmäisessä synnytyksessä 3.-4. asteen repeämät ja nyt odotan toista lasta. Vaikka minulle on vakuuteltu, ettei alatiesynnytykselle ole estettä, asia mietityttää minua kovasti. En haluaisi vaippahousuksi kolmekymppisenä. :(

EN tiiä,itseäni pelottaa sama asia... Sain ensimmäiseni 1.2.09 ja tuli juurikin 2 ja 3 asteen repeämiä ja tikkejä niin paljon ettei määrää suostuneet kertomaan. Tämän tulevan masukin la olisi toukokuussa.

Mulle tuli 3. asteen repeämä sulkijalihaksen suuntaan ekassa synnytyksessä (imukuppi). Toinen synnytys meni todella hyvin, tuli vain pieni repeämä. Olin onnellinen, että sain synnyttää alateitse, sillä alunperin suunniteltiin sektiota tuon repeämän takia. Nyt kolmatta odotan, eikä repeämiset pelota. Mulla tuo 3.asteen repeämä parani hyvin, ei tarvittu korjausleikausta.

Ekassa tehtiin eppari ja tuli pahoja repeämiäkin vielä. Toka meni nopeestit ja hyvin. Ei epparia, muutama pieni repeämä ja tikit. Paranin paljon nopeammin ja helpommin kun ekasta.

Ekasta kolmannen asteen repeämät ja toinen tuli sektiolla omasta tahosta. En todellakaan voinu kuvitella että riskeeraisin pidätyskyvyn loppuelämäksi! Lääkäri kuitenki myönsi että riskit alatiesynnytyksessä olisi..

Yhteistyössä