miten sitä viitsisi ehtiä liikkua enempi?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja löpsö
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

löpsö

Vieras
Miten te kuntoilevat lapselliset ihmiset ehditte harrastaa liikuntaa? Mulla oli heti synnytyksen jälkeen kova hinku salille, jumppaan ja lenkille. Kyllähän sitä ajatuksen tasolla pitäisi löytyä aikaa liikuntaan, mutta käytäntö on sitten vähän eri. Meillä mies on paljon töissä ja olen enimmäkseen kaksin lapsen kanssa. Kyllähän mies on vapaallakin, mutta ne vapaahetket ja päivät tulee jotenkin niin ripotellen ja suunnittelemattomasti, että jotenkin se oma lähteminen on vaan sitten hukkunut kotitöiden ja muiden hommien alle, vaikka mies olisikn kotona. Mummolaan lapsen voisi viedä hoitoon, mutta en jotenkin viitsi jokapäivä lenkin tai jumpan takia viedä, tuntuu että jotenkin pitäisi olla vähän painavempia syitä. Ja sitten tuntuu että jos kerran viikossa pääsee liikkumaan, niin eihän se hyödytä mitään. Raskauskilot karisi mulla heti ilman liikuntaakin, mutta muuten olis kiva saada vähän kuntoa kohotettua ja lihaksia ja kiinteyttä takaisin.

Tuntuu että liikunnan harrastamisen eteen pitäisi nähdä niin kovasti vaivaa, että motivaatio ja liikunnan into siinä ehtii jo kadota.

Mulla mies on töissä ja treenaa lähes päivittäin, joten on paljon kaksistaan kotona lapsen kanssa. Kävin ennen salilla jokaisessa välissä, kun vain ehdin, mutta nyt se ei millään ole mahdollista.

Kuntoilen kotona lapsen päiväuniaikaan. Jumppapallo, jumppadvd:t, jos rahaa olisi ostaisin juoksumaton jne.

Tuota minäkin suunnittelin silloin joskus, mutta sitten sainkin sellaisen vauvan, joka nukkui 20 - 30 min kerrallaan... siinä ei ehtinyt edes alkulämmittelyjä kunnolla tehdä. Nyt kun lapsi on jo vähän isompi, niin nukkuu yhdet 60 - 90 min päikkärit, mutta se aika menee mulla kyllä enimmäkseen ruoan tekemiseen, syömiseen, keittiön siivoamiseen ja muihin pakollisiin kotitöihin joita ei voi tehdä kun lapsi on hereillä.

Tietysti vois käydä juoksulenkillä rattaiden kanssa, mutta jotenkin en ole kehdannut. En ole nähnyt kenenkään juoksevan rattaiden kanssa. Olisko se jotenkin erikoista?

Tuota minäkin suunnittelin silloin joskus, mutta sitten sainkin sellaisen vauvan, joka nukkui 20 - 30 min kerrallaan... siinä ei ehtinyt edes alkulämmittelyjä kunnolla tehdä. Nyt kun lapsi on jo vähän isompi, niin nukkuu yhdet 60 - 90 min päikkärit, mutta se aika menee mulla kyllä enimmäkseen ruoan tekemiseen, syömiseen, keittiön siivoamiseen ja muihin pakollisiin kotitöihin joita ei voi tehdä kun lapsi on hereillä.

Tietysti vois käydä juoksulenkillä rattaiden kanssa, mutta jotenkin en ole kehdannut. En ole nähnyt kenenkään juoksevan rattaiden kanssa. Olisko se jotenkin erikoista?

Mun isoveljeni kertoi juokseensa rattaiden kanssa. Muista vain ensin tarkistaa soveltuuko rattaat juoksuun! Meidän rattaat ei sovellu, joten se on poissa laskuista. Entäs jos otat lapsen mukaan jumppatuokioihin? Tai jumppaat heti illalla kun lapsi on nukahtanut?

Ehtii sitä, jos haluaa:). Me miehen kanssa molemmat töissä, minä yrittäjänä vain 20h/vko. Kolme alle 4v lasta. Minä ratsastan 4xvko. Lenkillä käyn joka päivä kaikki muksut tuplissa. Kyllä tuossa kävellenkin kuntoilua saa, kun noita lykkii soratiellä.

Yhteistyössä