Miten suhtaudutte miehenne uuteen naiseen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja nanna
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ja sulle SEIPÄÄNNIELLYTVAIMIKÄLIEOLITKAAN,lue ihmeessä säkin tekstini sit kun olet ottanut sen seipään pois per#"%¤/si,voi olla että aukeaa ihan uudella tavalla.Ja pese ihmeessä se kamala ruskea väri kielestäsi!Jospa olisi SITTEN parempi elellä taas?

Muistetaan nyt micosaakin vielä:vai että vihanpitoon???Jos oikeasti kuvittelit että mun eka kommentissani oli minkäälaista vihanpitoa,mitäs pidät jälkimmäisistä kommenteista?NYT näissä on sitä sun ns vihanpitoas!Ja minkähän takia?Kun yksinkertaiset tampiot vääntää toisen sanomiset täysin persposkelleen,pistä vähän vi#&%#taan.Ja kas kummaa,aina löytyy sanahelinän viljelijöille PEESAAJIA;koskakohan nämä PEESAAJAT oppivat itse kertomaan ihan ikioman mielipiteensä?Siis pakko on toisten aina olla jonkun puolella,jotakin vastaan?"Mitä mieltä olet sosiaaliturvasta -05 suomessa...? ????? "PEESAAN!!!" Järki hoooooiii...
"Voi kun sinä kuulantyöntäjä olet sitten niiiin ihana ja kiltti ja hyvä ihminen,et pahaa ajatusta kärpäsestäkään sanoisi...Ruusuja sinulle..."
Monikohan teistä PEESAAJISTA taas tajusi että juuuuliahan ei muuta tehnyt kuin kohdisti vihamielisyytensä suoraan allekirjoittaneeseen?Milläköhän tavalla se oli suvaittavampaa kuin mun kommentti hänelle?Kysyn vaan..Vaikkei itse asiassa teidän mielipiteet kiinnostakaan.Kertoa ne saatte kuten me kaikki,mut perustelkaa edes täl kertaa älkääkö perk#%¤e PEESAILKO!Ihme apinoita taas täällä!ONNEKSI täysiälyisiäkin yksilöitä löytyy vielä.Siis ei-PEESAAJIA.SLURPS!

Kylläpä otti joillakin taas pulttia??!!Pysykää please aiheessa älkääkä keskenänne tapelko AIKUISET(?) ihmiset!
Annekin siirtyny sit uusperheistä tänne puolelle rettelöimään.. :laugh:

\
Alkuperäinen kirjoittaja 02.07.2005 klo 14:00 Micosa kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 09.06.2005 klo 11:14 julia kirjoitti:
Kuuleppa julia,kyllä sillä vain on merkitystä kuka jättää kenetkin.Etkös sitä näistä teksteistä jo huomaa???En viitsisi edes selittää jollet itse tajua,mutta sanotaan nyt et nainen jonka mies on jättänyt toisen takia,on takuulla niin vihaa/kiukkua täynnä(ja oikeutetusti),ettei varmaankaan halua uuden naisen olevan missään tekemisissä lastensa kanssa.ENNEKUIN viha menee ohi,se on ihan eri tilanne.

Olen se jätetty osapuoli ja sinä et tiedä tunteistani mitään.Väität että kaikki ovat takuulla vihaisia ja kiukkuisia jäädessään jätetyiksi.Niinkuin kirjoitat tuossa.
Minä olin H.E.L.V.E.T.I.N helpottunut siksi ei minulla riittänyt energiaa eikä aikaa turhaan vihanpitoon.
Olen ollut alusta asti uuden naisen kanssa väleissä ja aion edelleenkin olla.Jos itse olet katkera ole,mutta älä väitä kaikkien muiden olevan,kun et ihmisiä tunne.

Vihanpito?
Ehkä kyse onkin vain siitä että joku asia suututtaa tai ärsyrttää eikä toisen maailmankuvaa ymmärrä, ei vaikka sitä miten päin yrittäisi vääntää itselleen ... ja joutuu olemaan sitten tekemisissä tämän ihmisen takia omien lastensa takia, ja lapset tapaa tätä ihmistä, siis esim. sitä naista tai miestä, jonka takia on tullut jätetyksi.
Puoliso pettää vuosikausia tai vaikka vaan kerran, lähtee toisen matkaan ja sitten sille pitäisi antaa omat lapset että pääsevät "kotileikkiä leikkimään"..

EI ole omakohtaista kokemusta, mietin vaan. Exäni jätti minut toisen takia, petti. Erotessa valehteli että ei ole toista, ja selitteli että ehkä me palataan kuitenkin yhteen, asumuserohan tässä vasta on ja plaaplaa :/ ja koko ajan sillä sitten olikin se toinen :o
ONNEKSI meillä ei ollut yhteisiä lapsia!!! ONNEKSI minun ei tarvitse antaa lapsiani tälle ihmiselle ja hänen horo****per****se huo****lleen. Tätä mieltä olen naisesta, joka alkaa seurustelemaan naimisissa olevan miehen kanssa. Olkoot se liitto missä tilassa tahansa, mutta voisi sanoa miehelle että eroa ensin, tai selvitä se avioliittosi ensin, tavataan sen jälkeen. Ja: ei, en aio olla olkapääsi, selvitä avioliittosi ensin ammatti-ihmisen kanssa vaikka..

Ja sama miehelle, joka alkaa tapailla naimisissa olevaa naista jne.

Ei rakkaus voi tulla ja viedä ihmistä ja järkeä mukanaan! "mä en voinut sille mitään" Silkkaa potaskaa! Jos ihmisen pitää kyetä säätelemään vihan ja suuttumuksen ja kiukun ja ärsytyksen tunteita, niin silloin ihminen on kykenevä säätelemään myös näitä ns. positiivisia tunteita!

\
Alkuperäinen kirjoittaja 08.07.2005 klo 20:46 hmmmm kirjoitti:
Vihanpito?
Ehkä kyse onkin vain siitä että joku asia suututtaa tai ärsyrttää eikä toisen maailmankuvaa ymmärrä, ei vaikka sitä miten päin yrittäisi vääntää itselleen ... ja joutuu olemaan sitten tekemisissä tämän ihmisen takia omien lastensa takia, ja lapset tapaa tätä ihmistä, siis esim. sitä naista tai miestä, jonka takia on tullut jätetyksi.
Puoliso pettää vuosikausia tai vaikka vaan kerran, lähtee toisen matkaan ja sitten sille pitäisi antaa omat lapset että pääsevät "kotileikkiä leikkimään"..

EI ole omakohtaista kokemusta, mietin vaan. Exäni jätti minut toisen takia, petti. Erotessa valehteli että ei ole toista, ja selitteli että ehkä me palataan kuitenkin yhteen, asumuserohan tässä vasta on ja plaaplaa :/ ja koko ajan sillä sitten olikin se toinen :o
ONNEKSI meillä ei ollut yhteisiä lapsia!!! ONNEKSI minun ei tarvitse antaa lapsiani tälle ihmiselle ja hänen horo****per****se huo****lleen. Tätä mieltä olen naisesta, joka alkaa seurustelemaan naimisissa olevan miehen kanssa. Olkoot se liitto missä tilassa tahansa, mutta voisi sanoa miehelle että eroa ensin, tai selvitä se avioliittosi ensin, tavataan sen jälkeen. Ja: ei, en aio olla olkapääsi, selvitä avioliittosi ensin ammatti-ihmisen kanssa vaikka..

Ja sama miehelle, joka alkaa tapailla naimisissa olevaa naista jne.

Ei rakkaus voi tulla ja viedä ihmistä ja järkeä mukanaan! "mä en voinut sille mitään" Silkkaa potaskaa! Jos ihmisen pitää kyetä säätelemään vihan ja suuttumuksen ja kiukun ja ärsytyksen tunteita, niin silloin ihminen on kykenevä säätelemään myös näitä ns. positiivisia tunteita!

Mä ymmärrän täysin sen, että jos eroprosessi ei ole vielä loppuunkäsitelty omassa päässä (vaikka kuinka paperilla olisikin piste), se aiheuttaa monenlaisia tunteita, eikä aina sieltä positiivisimmasta päästä.
Vihanpito vuosien jälkeen on jo sitten ihan eri asia.
Itse en kuitenkaan ymmärrä tuota niin monesti sanottua "leikkii kotia minun lapsillani". Kuinka moni sinkkuihminen oikeasti haluaa jonkun toisen lapset elämäänsä tosta noin vaan suhteen kylkiäisenä??? Kyllä se on vaan niin, että suurimmalle osalle ihmisistä tuottaa kovasti ponnisteluja ylipäänsä hyväksyä, että toisella on lapsia entisestä liitostaan, toiset eivät siihen edes pysty!!!
Ne omat kullannuput kun on kullannuppuja vain itselle, muille ne on vieraita lapsia.
Ja mitä tulee tuohon naimisissa olevan kanssa seurustelemiseen, en itse toki hyväksy sellaista, mutta kyllä se on se naimisissa oleva jota vala velvoittaa, ei suinkaan se joka ei ole sanonut papille "Tahdon!" Joten pois turha huorittelu.
Aika skeptistä puhetta rakkaudesta.
Jos kerran rakkaus on tunne jota voi hallita samalla tavalla kuin mitä tahansa tunnetta, miksi niin moni suhde alkaa ja päättyy?

\
Alkuperäinen kirjoittaja 08.07.2005 klo 15:48 Kiimura kirjoitti:
Kylläpä otti joillakin taas pulttia??!!Pysykää please aiheessa älkääkä keskenänne tapelko AIKUISET(?) ihmiset!
Annekin siirtyny sit uusperheistä tänne puolelle rettelöimään.. :laugh:

Vai aiheessa?! Liittyikö tämä oma kommenttisi jotenkin aiheeseen?!?
:o

\
Alkuperäinen kirjoittaja 07.07.2005 klo 17:04 minä se olen kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 03.06.2005 klo 15:27 Nanna kirjoitti:
Miten olette suhtautuneet ex-miehienne uusiin naisiin?Mites lapset ovat suhtautuneet?Minulla ei ole entistäni kohtaan mitään tunteita, mutta lastani en haluaisi jakaa uusien naisten kanssa... :kieh:

Minä olen eronneen miehen "uusi nainen". Olen tekemisissä hänen lastensa kanssa joka kerta, kun he tulevat tapaamaan isäänsä. En ole astumassa äidin varpaille, en leiki äitiä mieheni lapsille. En leiki kotileikkiä mieheni lapsilla. Minulla on omia lapsia, olen ollut myös yh, ja ne riittävät minulle.
Myös minun lapseni ovat viettäneet aikaa oman isänsä uuden naisen kanssa, eikä se minua ole häirinnyt!!

En pidä siitä, että minusta käytetään nimitystä äitipuoli. Se on kuitenkin lyhyin ja yksinkertaisin ja kuvaavin nimitys, ja miehen lapset käyttävät tätä nimitystä minusta kavereilleen. Muutoin minua kutsutaan etunimeltä.
Lasten äiti on kuitenkin sitä mieltä etteivät hänen lapsensa saa olla missään tekemisissä minun kanssani! Eivät ainakaan "äiti-jaksojen" aikana.
Asetelma on omituinen: joka toinen vkl ja lomilla lapset tulevat minun kotiini, ovat minun kanssani myös, mutta muuna aikana he eivät saa edes tuntea minua!!
Olisi kiva, jos miehen lapset saisivat edes tervehtiä kun vastaan tulevat! Olisi kiva, jos he saisivat tervehtiä myös pientä sisartaan - vaikka vain isä on sama, lapset tykkäävät kovasti toisistaan, leikkivät keskenään ja isommat huolehtivat hurjasti pienestä sisarestaan!

Lopputulos on se, että lapset eivät kerro äidilleen yhtään mitään. Lapset jopa valehtelevat äidilleen.
Tätäkö sinäkin haluat omilta lapsilstasi???

Anna lapsillesi tilaa, anna heille lupa tykätä niistä ihmisistä joista he itse tykkäävät, salli heille myös ne ihmissuhteet joista sinä et välitä - ja saat sen kaiken itsellesi moninkertaisesti takaisin!

On tietty rankkaa että pitää olla aina vaan tekemisissä ihmisen kanssa jota inhoaa ja siinä on vielä "uusia" ihmisiä mukana sähläämässä.. mutta sama on toisellakin puolella: on oltava tekemisissä ihmisen kanssa, jonka ajattelutapaa ei tajua, jonka lapset tulevat kotiin mutta joitten kanssa ei saisi olla missään tekemisissä ja silti heitä pitäisi kohdella hyvin ja tasa-arvoisesti muiden lasten kanssa...
:headwall:

kuin myös meiillä yx miehen ex;lapsi(joita 4kpl)ei sano siskolle moi ku tulee eli on ku mykkä paska eikä myös moikkaa mulle jos jossain nähää vaikka on 4 vuotta nähnyt mutkin joka toinen viik.loppu ja poika nyt 6v

Eihän minun tarvitse uudesta naisesta tykätä,mut en estä lapsia menemästä/tykkäämästä siitä. Ollaan exän kans hyvissä väleissä. Senkin on pitäny hyväksyä minun uusi mieheni,joka on lasten kanssa tottakai paljon tekemisissä. Joten minäkin hyväksyn sen , että hänen uusi naisensa on lasten kanssa. Eihän siitä kuitenkaan mitään uutta äitiä ole tulossa. Niin kauan kun minusta tuntuu, että lapsilla on siellä hyvä olla,niin en estele mitenkään.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 08.07.2005 klo 15:09 anne-68 kirjoitti:
Ja sulle SEIPÄÄNNIELLYTVAIMIKÄLIEOLITKAAN,lue ihmeessä säkin tekstini sit kun olet ottanut sen seipään pois per#"%¤/si,voi olla että aukeaa ihan uudella tavalla.Ja pese ihmeessä se kamala ruskea väri kielestäsi!Jospa olisi SITTEN parempi elellä taas?

Heh heh. Kun ihminen on elämässään epäonnistunut ja siitä kaikille muille katkera, hän kuulostaa juuri tuollaiselta.

Parempaa loppuelämää. :flower:

Tanuska: hyvä kysmys: miksi niin moni liitto alkaa ja päättyy eroon. Niin, miksi?
Rakastuminen ja rakkaus on kaksi tavallaan eri asiaa. Rakkaus on pitkälti tahtolaji. Vihkikaavassakin kysytään: tahdotko rakastaa. Kun parisuhde muuttu arkipäiväiseksi, kun kumppani ärsyttää ja suututtaa tapoineen kaikkineen yms., on kyse tahtomisesta.

Tahdonko elää tämän ihmisen kanssa? Tahdonko rakastaa häntä , vaikka hänessä on tuo ärsyttävä piirre tai tapa, vaikka riitelemme. Tahdonko jatkaa, tahdonko rakastaa, vaikka meillä on pitkään ollut huonoa aikaa tässä suhteessa? Tahdonko tätä elämää, tätä arkea tuon ihmisen kanssa?
Jos vastus on kyllä, ja jos kyllä -vastus on molemmilta puolisoilta, silloin aletaan toimia ja tehdä jotain ihan todella jotta suhde korjaantuu ja viihtyy kumppaninsa seurassa; siinä elämässä mikä on tämän puolison kanssa.
Jos vastaus on ei, on parasta hakea toisenlaista vaihtoehtoa elämälleen, mutta minusta on väärin, minusta on äärimmäisen loukkaavaa siirtyä toiseen syliin; ottaa toinen siihen rinnalle, tai edes sen yhden kerran käydä vieraissa.

Pettämien loukkaa ja se on vihonviimeinen ja syvin keino loukata puolisoaan - myös silloin, kun periaatteessa rakkaus alkaa olla jo hiipumassa ja suhde on ollut kovilla ja rakoilee. !!

Rakkauden vastakohta ei ole viha, vaan välinpitämättömyys.

Ne ihmiset, jotka vihaavat exiään, eivät ole vielä päässeet irti heistä. HEillä on vielä tunteita exiään kohtaan.

Mutta minä en alunperin nyt puhunut vihasta ja vihanpidosta, vaan siitä, että toisen ihmisen tavat ärsyttävät, koska ovat niin omituisa, eikä niitä ymmärrä, koska sitä toista ihmistä ja hänen perimmäisiä tarkoitusperiä ei ymmärrä. Ei ole yhteistä kieltä, tai ei puhuta ollenkaan.
Normaalisti tämmöisen ihmisen kanssa ei olisikaan tekemisissä. Työkaverina hänen kanssaan hoidettaisi vain työasiat. Vapaa-ajalla hänelle sanotaan huomenta ja hei, eikä muuta. Mutta jos ja kun on lapsi aiemmasta liitosta, on pakko olla tekemisissä.

En puhu itsestäni oikeastaan, minulla ei ole exät kiusana, onneksi, enää. Ei ole enää onneksi tapaamisia tms., mutta aikoinaan kun oli, niiden sopiminen ja yhdeydenpito oli aina yhtä hankalaa ja monimutkaista, koska yhteistä kieltä ei ollut eikä toisen tapaa toimia ja ajatella ymmärretty. Siksihän sitä erottiinkin: toisen kanssa oli niin tolkuttoman mahdotonta elää.

Rakastumis-vaiheessa on niin onnen huumassa, ettei huomaa eikä haluakaan huomata niitä huonoja puolia toisessa ja siinä vaiheessa kun pitäisi alkaa rakastamaan, kun se suurin huuma on jo haihtunut, näkee että ai, tommonenko se onkin! Jotkut hyväksyvät tämän "uuden" ja "todellisen" ihmisen. Jotkut jatkavat yhdessäoloa ja tekevät yhteisiä lapsiakin tästä kaikesta huolimatta, mutta pidemmän päälle elämä käy mahdottomaksi. Silloin ollaan siitä virstanpylväällä, että jatkaako, ja miten, vai erotako.

Olen iloinen, että mieheni on eronnut, että minä olen eronnut - nyt meillä on toisemme. :heart:
Miehen lasten kautta olen tekemisissä hänen exänsä kummallisissa tavoissa. En ymmärrä niitä. En mene yksityiskohtiin. Kyse ei kuitenkaan ole äidin huolenpidosta tai huolesta kun lapset ovat poissa (sen epäkelvon exän/isän hoivissa - joka yhdessäolon aikana kyllä huolehti lapsista 98 %,sesti, mutta sitä ei enää lasten äiti muista) - sen huolenpidon minä ymmärrän siis. Mutta on paljon muita juttuja, joita en ymmärrä. Vaikkapa vaihtovaatekassin sisältö tai lasten kenkien kunto ja koko.

:ashamed: :\| :whistle:

\
Alkuperäinen kirjoittaja 14.07.2005 klo 13:56 minä se olen kirjoitti:
Tanuska: hyvä kysmys: miksi niin moni liitto alkaa ja päättyy eroon. Niin, miksi?
Rakastuminen ja rakkaus on kaksi tavallaan eri asiaa. Rakkaus on pitkälti tahtolaji. Vihkikaavassakin kysytään: tahdotko rakastaa. Kun parisuhde muuttu arkipäiväiseksi, kun kumppani ärsyttää ja suututtaa tapoineen kaikkineen yms., on kyse tahtomisesta.

Tahdonko elää tämän ihmisen kanssa? Tahdonko rakastaa häntä , vaikka hänessä on tuo ärsyttävä piirre tai tapa, vaikka riitelemme. Tahdonko jatkaa, tahdonko rakastaa, vaikka meillä on pitkään ollut huonoa aikaa tässä suhteessa? Tahdonko tätä elämää, tätä arkea tuon ihmisen kanssa?
Jos vastus on kyllä, ja jos kyllä -vastus on molemmilta puolisoilta, silloin aletaan toimia ja tehdä jotain ihan todella jotta suhde korjaantuu ja viihtyy kumppaninsa seurassa; siinä elämässä mikä on tämän puolison kanssa.
Jos vastaus on ei, on parasta hakea toisenlaista vaihtoehtoa elämälleen, mutta minusta on väärin, minusta on äärimmäisen loukkaavaa siirtyä toiseen syliin; ottaa toinen siihen rinnalle, tai edes sen yhden kerran käydä vieraissa.

Pettämien loukkaa ja se on vihonviimeinen ja syvin keino loukata puolisoaan - myös silloin, kun periaatteessa rakkaus alkaa olla jo hiipumassa ja suhde on ollut kovilla ja rakoilee. !!

Rakkauden vastakohta ei ole viha, vaan välinpitämättömyys.

Ne ihmiset, jotka vihaavat exiään, eivät ole vielä päässeet irti heistä. HEillä on vielä tunteita exiään kohtaan.

Totta, rakastuminen ja rakkaus on kaksi eri asiaa. En silti usko, että kukaan voi sanoa varmaksi, voiko rakastumista, rakkautta, vihaa tai mitä tahansa tunnetta voi hallita tai miten niitä tulee käsitellä. Ihmiset käsittelevät tunteitaan eri tavoilla. Ylipäänsä mitä mikäkin tarkoittaa, kuka sitä tietää.
Ne on uskonasioita. Ihmisen pää on monimutkainen.
Itselläni on kokemusta ääripäästä, suhteesta, jossa toinen käytti järjetöntä henkistä väkivaltaa jatkuvasti, sairaalloinen mustasukkaisuus oli myös mukana ja runsas alkoholinkäyttö. Ei se silloin ole enää pelkästä omasta tahdosta kiinni. Vaikka alussa ihminen oli täysin toinen.
Totta myös se, että pettäminen on syvin ja vihoviimeisin tapa loukata toista, mutta silloin kun rakkaus on muuttunut välinpitämättömyydeksi, sillä ei ole enää mitään väliä. Varsinkaan jos kysymyksessä on senkaltainen suhde, jossa itse olin, kyllä, olen itse pettänyt, mutta loppujen lopuksi uusi rakastuminen oli ainoa keino pakottaa itsensä uskaltamaan lähteä. Mutta joo, en hyväksy järjestelmällistä valehtelua ja pettämistä missään nimessä ja ymmärrän, se aiheuttaa katkeruutta. Silti lapsia ei saa käyttää koston välikappaleina!!! Enkä ymmärrä, miksi naiset ovat aina ensimmäisenä miettimässä, miten saisin kuristettua sen naisen, joka petti minua mieheni kanssa, kun todellisuus voi olla, että petollinen mies on pettänyt myös tätä toista. En usko, että kovin moni nainen tahallaan lähtee naimisissa olevan miehen matkaan. Vaan vahingossa, koska mies ei kerro totuutta. Entäs niiden naisten tunteet.
Ei pidä hutkia ilman tutkimista.

Hei!
Mun suhtautuminen exäni uuteen oli alussa todella petollinen, sillä olin pahasti loukattu kun exäni mut toisen takia jätti. Nyt vuosien saatossa asenteeni on muuttunut jopa ystävälliseksi, mutta alun kahakoiden jälkeen exäni uusi ei enää halua olla kanssani väleissä.
Tilanne on myös se, että exäni on pettänyt tätä uuttaan niin minun, kuin muidenkin kanssa ja suhtautuu nyt välinpitämättömästi lapsiimme. Kun lapset ovat isällään, niin tämä uusi nainen pitää heistä huolta ja isä saattaa vierailujen ajan olla kavereidensa kanssa, harrastuksissaan taikka vain levätä. Exän uusi siis leikkii isää lapsilleni, jos nyt näin voi sanoa, eli on isän luona se jolta lapset aikaa ja huolenpitoa saavat.
Minulle tärkeintä on kuitenkin nyt oma elämä ja lasten etu, olen tyytyväinen kun tiedän, että lapsilla on hyvä olla kulloinkin siellä missä ovat, olivatpa he sitten vaikkapa eksän uuden vanhemmilla taikka meillä kotona.
Ja kun itse olen lapsiani kohtaan hyvä ja rakastava äiti ja annan heille liikkuma tilaa, yrittämättä sitoa taikka omistaa heitä liikaa, on heillä hyvä olla kanssani. Tiedän kuitenkin itse olevani lapsilleni paras mahdollinen äiti ja aikuinen ihmissuhde, eikä minun asemaani ihmissuhteiden ykkösenä lasteni elämässä pääse horjuttamaan yksikään exän uusi-uusi taikka vanha uusi. :)
Ainoat jotka tulevat joskus edelleni lasteni maailmassa menemään ovat toivottavasti heidän omat tulevat puolisonsa ja lapsensa.

Yhteistyössä