miten suhtautua kun mies sanoo pilailleensa vain naimisiin menosta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja läx
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

läx

Vieras
miten suhtautua kun mies sanoo pilailleensa vain naimisiin menosta. ollaan oltu yhdessä 7 vuotta ja suunnilleen joka viikko hän jollain tavalla vihjaillut/osoittanut että häät tulevat joskus. sanoo että on puhunut asiasta samalla tavalla kuin haaveilemistaan moottoriajoneuvoista. haaveilee, mutta ei ole tarkoituskaan ostaa. olo on huijattu, enkä tiedä miten tästä eteen päin.... mies haluaa jatkaa yhdessä avoliitossa, sanoo rakastavansa ja kaikkea muuta....tuntuu että luotto minun puolelta on mennyt. meillä on kaksi alle 2 vuotiasta lasta.

Meillä mies oli avioliittoa vastaan hyvin pitkään, enkä itsekään pitänyt asiaa merkityksellisenä. Oltiin oltu 10v yhdessä ja tuossa ajassa hankittu 3 lasta, talo jne., niin sitten tuo yhtäkkiä heräsi, että josko 10v yhdessäolon kunniaksi päräytettäisiin maistraattiin. Ja nyt sitten ollaan naimisissa. Meillä mies on just tuollainen, että ensin on periaatteesta jotain asiaa vastaan ja sitten yhtäkkiä saattaa muuttaa mielensä. Olishan me varmaan aiemminkin asia hoidettu jos naimisiinmeno minulle olisi ollut jotenkin tärkeä.

se luulee tietävänsä miten otat nuo pilailu jutut..leikillään sanotaan että mennään naimisiin.Sano joskus että kun sanoo että voisin kyllä oikeesti mennäkkin.

Meillä mies oli avioliittoa vastaan hyvin pitkään, enkä itsekään pitänyt asiaa merkityksellisenä. Oltiin oltu 10v yhdessä ja tuossa ajassa hankittu 3 lasta, talo jne., niin sitten tuo yhtäkkiä heräsi, että josko 10v yhdessäolon kunniaksi päräytettäisiin maistraattiin. Ja nyt sitten ollaan naimisissa. Meillä mies on just tuollainen, että ensin on periaatteesta jotain asiaa vastaan ja sitten yhtäkkiä saattaa muuttaa mielensä. Olishan me varmaan aiemminkin asia hoidettu jos naimisiinmeno minulle olisi ollut jotenkin tärkeä.

Täälläkin mentiin naimisiin kymmenen vuoden yhdessäolon jälkeen :)

...tosin kirkossa ja kolmas lapsi oli vielä mahassa.

[QUOTE="niin";29762654]Mitäpä tuossa voit enää tehdä?ensiksi olisi pitänyt mennä naimisiin ja vasta sitten lapset.[/QUOTE]

Tuossa tilanteessa voi helposti jäädä ne lapset saamatta.

Ala sinä vitsailla että tiedossa on kuumaa seksiä.
Juu, minkäpä tuolle voi, jos ei ole valmis lähtemään omille teille. Paitsi tietysti tehdä miehelle selväksi että haluaa naimisiin, ja kokee tulleensa petetyksi näiden vitsailujen vuoksi.
Itse olen lähtenyt kävelemään kun suhde ei edennyt, ja tuntui ettei kymmenen vuoden jälkeen ollut mitään tietoa huomisesta.
Ei kyllä lapsia onneksi ollut siinä sotkussa.

[QUOTE="qwer";29762687]Tuossa tilanteessa voi helposti jäädä ne lapset saamatta.[/QUOTE]

Jos naimisiinmeno on tärkeää niin sit olis kannattanut valita joku toinen mies. Minusta tuo on sellainen aihe jolla ei pilailla. Vähän sama kuin pilaisi sillä aiheella haluaako koskaan lapsia vai ei.

Käy hakemassa se paperi kuulutuksia/esteiden selvittelyä varten. Varaa aika maistraattiin/kirkkoon.
Vie paperi ja ajat miehelle. Jos ihmettelee, nii sanot ihan pokalla, että "tästähän on aina puhuttu. Ai miten niin muka vitsailit?? Luulin että vitsailit kun sanoit sitä vitsailuksi."

Eikä ne "moottoriajoneuvot" ole miehille mitää vitsejä. Ryntäävät ilman lupaa ostamasn heti sellaisen kun tilillä on rahas, lumet on sulanu, ikää tarpeeksi ja "kun halvalla sai!!"

Ei se naimisiin meno minulle mikään pakko ole. tuntuu uskomattomalta että miten se keneen kaikista eniten luottaa voi seitsemän vuoden ajan uskotella/pilailla jollakin tuommoisella asialla. jos alusta asti olisin tiennyt hänen mieli piteensä asiasta ei sillä olisi ollut mitään merkitystä suhteen aoittamiselle/jatkamiselle. nyt en ole enää varma uskoako sitä mitä hän sanoo.. suustaan kun voi näköjään päästellä vaikka miten kauniita asioita tarkoittamatta sanaakaan.

Anna samalla mitalla takas. Anna sen vaan luulla, että oot sen avovaimo, mutta älä ookkaan. Unohda kaikki vaimon velvollisuudet. Jos jotain motkottaa, naura vaan makeesti.

Alkuperäinen kirjoittaja läx;29762740:
Ei se naimisiin meno minulle mikään pakko ole. tuntuu uskomattomalta että miten se keneen kaikista eniten luottaa voi seitsemän vuoden ajan uskotella/pilailla jollakin tuommoisella asialla. jos alusta asti olisin tiennyt hänen mieli piteensä asiasta ei sillä olisi ollut mitään merkitystä suhteen aoittamiselle/jatkamiselle. nyt en ole enää varma uskoako sitä mitä hän sanoo.. suustaan kun voi näköjään päästellä vaikka miten kauniita asioita tarkoittamatta sanaakaan.

No ootko kertonut miehelle noista tuntemuksistasi, vai oletko vaan hymistellyt vieressä kun mies puhuu vitsailleensa asiasta? Jos mieskin on siinä uskossa, että asia ei ole sinulle tärkeä? Tai on vähän epävarma, että haluatko SINÄ mennäkään naimisiin? Mä sanoisin ihan suoraan, että mulla on nyt vähän hölmistynyt olo, kun tosiaan naimisiinmenosta on puhuttu ja nyt yhtäkkiä se onkin muka vitsi. Että miten se nyt yhtäkkiä vitsiksi muuttui. Sanoisin varmaan myös, että mä ainakin ajattelin mennä naimisiin...että mites ois, vai pitääkö etsiä joku mies joka naimisiin haluaa...viiiitsi viiitsi, ehhehee...

[QUOTE="vieraana";29762706]Jos naimisiinmeno on tärkeää niin sit olis kannattanut valita joku toinen mies. Minusta tuo on sellainen aihe jolla ei pilailla. Vähän sama kuin pilaisi sillä aiheella haluaako koskaan lapsia vai ei.[/QUOTE]

Mulle meinasi käydä juuri niinkuin ap:lle. Kihlojen jälkeen mies alkoi vähätellä naimisiinmenon tärkeyttä ja jarrutella, vaikka tiesi kyllä hyvin, mitä kihlautuminen mulle merkitsee. Halusin lapsen, enkä ollut enää ihan nuori, joten lapsi sai tulla. Naimisiin menimme lapsen syntymän jälkeen, miehen aloitteesta (!).

Mulle avioliitto on tärkeä, ja ehdottomasti sillä ei saa pilailla. Aina ei kuitenkaan kaikki mene omien suunnitelmien mukaan, ja jälkeenpäin olen ajatellut, että vaikka emme olisi menneetkään naimisiin, minulle lapsi on kuitenkin loppupeleissä kaikkein tärkein <3

Jos on "joka viikko" jotenkin asiasta vihjaillut niin mitä sä sitten olet niihin vihjailuihin vastannut? Mulle tuli ekana mieleen et mies luulee et sä et haluakaan ja väittää nyt siksi vitsailleensa.

kyllä se on ollut tietoinen että haluaisin mennä naimisiin siitä asti kun vihjailunsa aloitti. on tietoinen myös siitäkin että olen aika pettynyt tämän "huijauksen" jäljiltä.

Alkuperäinen kirjoittaja läx;29762910:
kyllä se on ollut tietoinen että haluaisin mennä naimisiin siitä asti kun vihjailunsa aloitti. on tietoinen myös siitäkin että olen aika pettynyt tämän "huijauksen" jäljiltä.

En ymmärrä miksi siten vihjailee joka viikko? Mikset ole jollain vihjailukerralla sanonut että nyt päätetään päivä tms?

aina on ollut jotain päällä/menossa niin on häät siirtynyt sitten kun tämä on ohi, sitten kun on ylimääräistä rahaa. . ensim miehen kotitilalla tapahtui sukupolven vaihdos, syntyi lapsi, rakennettiin, syntyi toinen lapsi, yrityksen perustamista yms..

tälläisen "pommin" jäljiltä ei ainakaan minun puoleltani ole mahdollista että rynnättäisiin viikon kahden sisällä naimisiin maistraatissa. puhutaan varmaan 1-2 vuoden säteestä kunnes voisin edes miettiä asian korjaantuvan. naimisiinmenosta en osaa sanoa mitään. tais sen verran pahasti tulla takkiin.

Mä en ymmärrä millä tavalla on "tullut takkiin" jos mies rakastaa ja haluaa olla yhdessä. Kun asia kerta siirtyy ja siirtyy niin se voi alkaa helposti tuntua aivan turhalta. Ja nyt sä siis siirtäisit sitä vielä lisää jos mies vaikka oliskin valmis menemään naimisiin. Jotenkin naurettavaa venkslaamista. Asioiden eteen pitää joko tehdä jotain tai sitten antaa olla.

kyse ei ole venkslaamsesta vaan valehtelemisesta/huijaamisesta, jota en siedä yhtään. Saa sanoa rakastavansa vaikka 100 kertaa päivässä, ei tunnu miltään. miksi uskoisin sen kun on kerta uskotellut tuota naimisiinmeno asiaakin 7 vuotta... ehkä se on vain samanlaista sanahelinää..

Itse en olisi sellaisen miehen kanssa, jolla ei ole aiettakaan naimisiinmenosta. Meille oli kummallekin alusta asti selvää, että seurustelu on sitä varten, että selvitetään onko toisesta aviokumppaniksi. Ja kun niin oli, mentiin naimisiin. Ekaa lasta ruvettiin yrittämään kun oltiin oltu 2 vuotta naimisissa.

Yhteistyössä