[QUOTE="Vieras";26802919]No, onhan nyt joku 10 000 :n auto (kuten itselläni on) jo sellainen, etten ikimaailmassa antaisi mieheni ostaa sellaista minulle. (Varmaan ostaisikin, jos pyytäisin tai sanoisin ettei minulla ole varaa tms. vaikkei sillä itsellä oikeasti olisi varaa sellaiseen.)
Minä en ymmärrä miksi ei saisi olla itsenäinen, ostaa omaa autoaan ja pitää omaa pankkitiliään, käyttää itse omia rahojaan kuten haluaa?
Haluan hallita omaa elämääni, mitä pahaa siinä on?[/QUOTE]
Ei kertakaikkiaan mitään pahaa! Kuka niin on väittänytkään?? Ei ole mitään pahaa siinä, että kummallakin on omat hankintansa ja päättävät omista rahoistaan. (Itse kyllä auttaisin ja autankin miestäni hankinnoissa joihin hänellä ei ole välttämättä rahaa, mutta ymmärrän, ettei se sovi kaikille.) Kukaan ei ole myöskään puhunut kymppitonnin autoista eikä siitä että pyytää toista elättämään itseään. Taloudellisesti tasavertainen parisuhdehan on mitä ihanteellisin.
Mutta ap:n kuvailemassa tapauksessa mies oli siis omasta tahdostaan antanut naiselle auton käyttöön. Ei kymppitonnin autoa, vaan huomattavasti halvemman. Ap:n kertoman mukaan autosta ei ole koitunut mitään kuluja miehellä, eikä ole syytä olettaa, että ap on ajanut autolla kolareita ja saanut sakkoja tai aiheuttanut miehelle mitään harmia. Nyt mies haluaa - jälleen omasta tahdostaan - myydä auton naiselle alihintaan.
Eihän tässä ole ap kertaakaan valittanut, että kyllä häntä nyt kohdellaan väärin, kun hänen on pakko ostaa auto muutaman sadan alihintaan. Hän on pelkästään kysynyt, mistä nyt oikein tuulee, miksi miehen täytyy päästä siitä autosta eroon ja mitä järkeä tuossa omistajanvaihdoksessa loppujen lopuksi on tässä tilanteessa, kun ei kerran olla eroamassakaan? Kyllä minäkin ihmettelisin.