Miten te luokittelisitte oman kodin?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tossuliini
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

tossuliini

Vieras
Mua on jäänyt vaivaamaan eräs asia jonka mies sanoi suutuspäissään tässä yhtenä iltana. Asia koskee asuntoa jossa asun, ite sanon tätä omaksi kodiksi mutta miehen mielestä mä en saa sanoa tätä omaksi kodiksi koska saan asumistuen ja eläkkeen valtiolta enkä siis tienaa näitä rahoja itse mutta kuitenkin maksan vuokran itse saamatta sossusta tai muualta apuja. Onko vain niillä oikeus sanoa "oma koti" sellaisesta asunnosta tai talosta jonka ovat ite ostaneet eli maksavat pankkiin lainaa tai maksavat vuokran ilman asumistukia? Tiedän että paskaa sataa niskaani tästä mutta pakko kysyä teidän mielipidettä kun tää asia vaivaa mua. Mikä tää asunto sitten on mulle ja tytölle jos ei oma koti vaikka asumistukea saankin? Kertokaa asialliset kommentit, ei mitään asiattomuuksia.

No jos mies tarkoitti että OMA koti on sellainen, jonka ite omistaa. Kyllä minäki tätä vuokra-asuntoa kodiksi sanon. Vai pitäiskö muksuille sanoa pihalla sanoa, että "mennäänpäs vuokra-asuntoon, jonka omistaa YH-vuokrakodit Oy", hmh? :D

Tietysti se on teidän koti, sillä ei oo mitään merkitystä että onko vuorakämmpä tai muuta. Mun mies maksaa talosta lainanlyhennykset mut silti tää on mun oma koti, missä mun ja mun perheen on hyvä ja turvallinen olla ja se on tärkeintä.

Mies on monta kertaa päässyt sanomaan kuinka hällä on omistusasunto ollut aikoinaan kahden aikasemman eukon kanssa, nyt on ite töissä ja kuitenkin asuu vuokralla itekin niinkuin mäkin. Mutta se on väärin että saa asumistukea ja eläkettä kun ite pitäisi olla tienaamassa mutta en jaksa tosta enempää, hän kun joutuu ite maksamaan vuokransa ilman asumistukea. So what?

kyllä mulle koti on se paikka missä asun, missä on mun tavarat ja missä mä päätän miten toimitaan. oma turvapaikka. ja munkin asuminen täällä omassa kodissani on tuettu asumistuella enkä ole ikinä ajatellut ettei tää siks olis mun koti.

Peesailen tuota kliseetä "koti on siellä, missä sydän on". Itse asuin opiskeluajan kämpässä, johon oli siis mun omiin nimiin tehty vuokrasopimus ja itse vuokran maksoin, mutta koti oli sillonkin täällä. Se nyt on täysin sivuseikka kuka vuokran maksaa (tai lainan) ja millä rahalla, tuossa asiassa minkä kokee kodiksi.

Kiitos vastauksista! Tuntui hyvältä että olitte samaa mieltä mun kanssa siitä että "oma koti" voi olla myös sellanen josta maksetaan vuokraa ja siihen saadaan asumistukea, ei ole aina pakko olla oma talo tai osake josta maksaa vaan hoitovastiketta. Tää riittikin mulle.

Kyllä se oma koti on se missä asuu on sitten vuokra,aso,kerros tai omakotitalo.Eihän asuntovelallisillakaan muuten olisi kuin osa omaa kotia...Siis sitä mukaa mitä kerkiää lainaa maksaa.Pankin kotihan se muuten olisi :p

Oma kotihan se on, mutta samalla tavalla yhteiskunnan rahoja ne asumistuet ovat etkä maksa itse vuokraa, jos elät yhteiskunnan tukiaisilla.

Miksi ihmisillä on käsitys, että pelkästään sossun rahat ovat yhteiskunnan apua ja muut ovat omia rahoja?

Kyllä sinä elät täysin yhteiskunnan elättinä lapsesi kanssa.