Rennolla asenteella. Se tehdään mikä jaksetaan. Kaupasta saa jouluruokia valmiina, jos ei ole ehtinyt... Kynttilänvalo peittää kivasti isotkin pölymäärät. Joulua ei vietetä kaapeissa, joten niiden ei tarvitse olla siistejä. Lahjoja kantsii ostaa ympäri vuotta ja jos ei ole ehtinyt niin aina jotain suklaarasia-joulukukka-joku lelu -linjaa löytyy kiireisemmällekin. Hätätapauksessa ne lahjakassit on tosi käteviä ja niitä myydään melkein joka paikassa. Joulukortteja ei todellakaan ole mikään pakko lähettää, pipareita saa valmiinakin jne.
No mä kyllä yritän lasten kanssa myös tehdä joulua, mutta asenteena kantsii pitää että rennosti vaan ja tärkeintä on iloinen joulumieli.
Näin joulun alla kun lapsilla on vielä joulunäytöksiä, kenraaliharjoituksia, päiväkodin ja koulun joulujuhlia niin eipä iltaisin/viikonloppuisinkaan kunnolla ehdi valmistella. Ja usein vielä tauditkin kiertää ennen joulua - itse olen ollut jo parisen viikkoa puolikuntoinen flunssan vuoksi, en kuitenkaan niin kipeä että olisi pitänyt jäädä töistä pois.
Näin se menee. Joulu tulee valmistelemattakin ja tosiaan asiat tärkeysjärjestykseen...