miten teidän lapset pukeutuvat kauppareisulle näin kesällä??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vinci
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vinci

Vieras
tuolla näin yks päivä pienen lapsen...ehkä jotain 1.5-2.5veen vaippa päällä ja sandaalit jalassa ja lippis päässä...
en tiedä oliko tyttö vai poika mutta enkelin kiharat sillä oli ..näin siis takaa päin...

mutta mun mielestä se vaan on epäsopivaa mennä kauppaan lapsenki ilman vaatteita..ainakin pitäs sortsit olla ja jos tyttö lapsi on niin vielä joku paita tms.
vaikka eihän sinne kauppaan kukaan halua sortsiasusia miehiäkään ilman paitaa kun aina joku valittaa..mutta tässä tapauksessa olisin voinu poikalapsen antaa olla sortseissa vaan...

onko kenenkään muun mielestä jotenki hölmöä kun lapsi juoksee kaupassa vastaan vaippa päällä ilman vaatteita??

ite en mene tuollalailla pukeutuneiden lasten kanssa kauppaan se on ihan varma..kyllä pitää olla säännöt siinäkin : o

nyt varmaan joku sanoo mua ahdasmieliseksi ; c

ei siinä pahaa oo mut ei se kyl oikeen soveliasta mun mielestä oo..shortsit vähintään!

meillä pojalla on shortsit,paita tai hihaton ja lippis ja sandaalit. EI KOSKAAN ilman paitaa..

niin jokainen pukee mitä haluaa,kai ostoksien teko on mielekkäämpää kun lapsella ei ole kuuma,toivottavasti ei liha/eines/makkara välikössä kauaa tai heillä ei ollut autossa ilmastointia ja siksi lapsi olj puol alasti

Kauppaan mentäessä koetan kattoo puhtaat vaatteet, ei siis vaippasiltaan, mut esim. lyhythihanen body jos tosi kuuma ilma. Esikoinen kerkee kyl aika usein autoon ilman kenkiä ja sitte o vaan mentävä paljain jaloin, vaikken tykkäis ite et niin tekee...

Meillä poika saa omalla pihalla olla pelkät pikkuhousut jalassa, mutta kauppaan ja muutenkin kaupungille lähtiessä pukeutuu T-paitaan, sortseihin ja sandaaleihin + lippikseen. Ja aurinkolasit tietty ihan must B)

Kaupassa pakastealtaiden luona voi olla kylmä pienelle. Joten kärryssä istuvalle laitoin aina pitkät pöksyt ja nutun. Isommat osaavat jo mennä lämpimämpään paikkaan. Joten heillä sortsit, t-paita, hatut, kengät (ei ole terveellistä kenenkään kulkea ilman jalkineita julkisilla paikoilla, kaupassa voi lasipullot tai purkit rikkoontua..eikä kaikkia sirujakaan aina keretä lakaisemaan niin tarkkaan)-tytöllä on joskus mekko tai hamekin.

Taannoin kummastelin sitä, kun pienillä tytöillä on mekko ja vaippa, eikä minkäänlaisia pikkuhousuja siinä vaipan päällä, ja sitten ollaan leikkipuistossa.

Sain aikamoisen ryöpytyksen täällä, että asu on ihan ok. Pikkuhousut vaipan päällä oli jotain hölmöä eikä niitä ole olemassakaan jne.

Minä olen vanhanaikainen ja tiukkapipo mutta kyllä ihmislapsellakin on oltava vaatteet päällä. Pelkkä vaippa ja/tai lippis ei ole se, että on vaatetettu vaikka miten kuuma olisi.

Vaippa mekon alla ilman pikkareita ei ole vaatetettu.

Kypärämyssy pelkästään hattuna on sama kuin laittaisi lapsen ulos pelkissä aluskalsareissa, joissa monet muuten lapsensa ulos laittavatkin, aluskalsareilla on vaan nimenä legginsit.

Näin eilen tanakan naisen, jolla on peffan yli ulottuva t-paita, (paituli) ja yhden koon ohuet legginsit, joiden lahje jää polven alapuolelle. Kamala näky.

Vaatteet päällä kuljetaan ja onhan noissa kaupoissa sen verran viileä, marketeissa kylmäkin, että vaatetta tarviikin. Voihan olla, että ap:n tapauksessa pikkuinen on kastellut vaatteensa ja ne on laitettu kuivumaan, eikä varavaatteita ole. Ainakin siitä syystä meidänkin mukelot voisivat puolipukeissa kulkea julkisestikin.

isompi 2v t-paita, shortsit ja huivi ja sandaalit pienempi 2kk t-paita ja vaippa(kestarin kuori niin hieno ettei tartte shortseja)
Ja katon että vaatteet siistit eikä mitään hiekkakasakamaa...

musta jotenkin hassua että pikkuisella tytöllä pitäis olla paita mut pojalla ei. ihan saman näköisiä noi pienet on.

Meillä on kyllä lapsilla tuolla pihallakin hame,tai paita ja shortis.
Mutta pikuisela ei kyllä ole pikkareita vaiipan päällä

Yhteistyössä