MITEN TEILLÄ ON RAHAA OSTAA???

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja äiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Isommalle olen ostanut Remua ja Reimaa,menevät hyvin vielä veljellekkin.Toki myös ostan halvempia vaihtoehtoja väliin ja aleista tekee väliin hyviä löytöjä.Ja kyllä itsekkin tykkään että lapsilla on kunnot tamineet säähän kuin säähän,onhan meillä aikuisillakin.

ihme kyllä me on pärjätty ihan ok! Ostin nytkin alesta ens talveks pojalle remun haalarin ja varalle reiman takin ja housut!! Ostan aina myös goret ja toisiks kengiks kuomat. Mmielestäni pitää olla vaihtoasu ja varalta toisetkin kengät. En ymmärrä miten jotkut muka pärjää yhdellä asulla koko kauden. Kevääks myös kaks asua, halvempi ja kalliimpi...

meillä kaksi tyttöä. Nuoremmalle menee tänä keväänä vielä kesän alennusmyynnistä ostettu 2-osainen puku. Merkitön ja kuivalle kelille. Kakkos- ja rymypukuna on esikoisen vanha reimatec-haalari. Vanhemmalle menee vielä syksyllä ostettu remu-puku (uutena huutonetistä. pystyin hakemaan, ei mennyt postikuluja) ja alennusmyynnistä ostettu tuulipuku (2-osainen). Kumisaappaat löytyi tarjoustalosta 5e / pari (nokialaiset). Vielä ostamatta pipot ja hanskat. Hanskat varsinkin on aika kertakäyttökamaa... Yleensä yritän ennakoida pukujen tarvetta alennusmyynneistä. Tänä talvena oli pakko ostaa tytölle uusi talvipuku, niin ostin sen cittarista plussa-tarjouksesta. (remu 2-osainen) Pyrin ostamaan esikoiselle remua tms. hyväksi havaittua merkkiä, josta olisi vielä iloa kakkosellekin.

Ihan varmasti meillä olisi rahaa ostaa, siitä ei ole kiinni, mutta en tosiaankaan hetken käytössä oleviin kamppeisiin pane semmosia summia. Halvemmallakin saa täysin pidettäviä ja hyviä, nättejä vaatteita ja pukuja.
Minä mieluummin panen sitä rahaa perheen yhteisiin, kivoihin juttuihin.

aleilta osta, kuten myös merkki kengät
jos ei meille sovikaan kun tarve tulee , aina löytyy joku jolle halvat merkkituotteet kelpaa!
ainut mitä en ole aleilta juuri löytänyt on ruskovillan tuotteet, joita pidän ehdottomina kerrospukeutumisessa.

ulkoilemme PALJON ja meillä on 3 koiraa, kaksi hevosta , mönkkäri, moottorikelkka joille molemmille metsässä ajorata, eipä meitä paljoa sisällä näy
'
meillä ei taas ole esim pelikonsoleita eikä videoita/dvd kuin muutamat ja nekin lahjaksi saatuja
myöskään sisäleluihin emme ole satsanneet

näin meillä ;)

Meillä ei ostella mitään ylimääräistä. Lehtiä ei tule, ei syödä ravintoloissa, lapsilla on vain tarpeelliset vaatteet eikä kaapit pursua ylimääräisiä äitilläkään.

Meillä 5 lasta. Reiman tehtaanmyymälä samalla paikkakunnalla, mutta en ole siellä koskaan edes käynyt, enkä käy.Meillä on pärjätty edullisimmilla puvuilla,eikä ole tarvinnut kastua.Mulle ei tulis mielenkään maksaa älyttömiä summia jostain takki+housut tai haalarista.

Mä en tolle pikku-ukolle satsaa viel merkkiin puvuissa kun ne menee niin äkkii pieneksi ... nyt ostin yksien kalliitten haalareiden hinnalla välikausipuvun,fleecepuvun ja hatun.... ja noihin meni rahaa 90 euroa... mä tykkään muutenkin pitää kuriksii kun en haluu olla joka ilta pesemässä pukua.. et vaikka ens talveksi ostaisinkin sen kalliimman puvun niin kurikset laittasin silti ja tarhassahan ne pitää olla...

ostan alesta ja juur la ostin travallen tehtaanmyymälästä tytöille ensi talveksi remut 35e kipale.
kun on kaksi saman ikäistä joille täytyy uusia vaatteita, on opittava löytämään laadukasta mut edullista.
(122cm ylöspäin puvut oli 35e ja pienemmät 60e)

Alkuperäinen kirjoittaja äiti:
noita reimoja ja remuja ja yms.yms....maksavat maltaita ja kun kahdelle ostat nii ei kyllä meillä ole varaa...ottaen huomioon että pitää ostaa taas kaikki muutkin kevät tamineet uusiksi....ei millään ole varaa laittaa useaa satasta haalareihin tai pukuihin....

Meillä todella pienet tulot,mutta hyvät varusteet on kaikilla kolmella lapsella ulkoiluun.

Kirpputorit ja alennusmyynnit käytössä.
Alesta saa uuden laatupuvun ihan samaan hintaan kuin täysihintaisen heikommat ominaisuudet omaavan.

Tämän palstan kirpputoria seuraan myös.

Ei meillä koskaan enää keväällä mietitä kevätkamppeita...ne on hankittu hyvissä ajoin valmiiksi kun sopivaa löytyy edukkaasti.
Säästö on kolmen kanssa valtava.

Tuo on jotenkin niin uskomattoman naurettavaa, että ihmetellään miten joillakin on VARAA ostaa jotain lastenvaatteita. Se on yleensä vain siitä kiinni, mihin rahojaan haluaa käyttää. Jos päättää esim. ajaa halvalla autolla uudemman sijasta niin sillä säästöllä ostaa jo aika monet reimatecit.

Toi jälleenmyyntiarvo nyt ei päätä huimaa,meillä ainakin menee niin huonoon kuntoon ettei kukaan enää osta,nytkin mietin että jääkö tuost puvust edes ens talveen. Tietty jos varjelee lastaan kokoajan niin sit vois jäädä,mut en minä sellaseen ala.

Alkuperäinen kirjoittaja Nalkuttava Talonmies:
Tuota, käymällä töissä sitä rahaa tulee. Valitsemalla uran oikein, sitä saa keskivertoa enemmän.

Toki rahaa ei ole kuin roskaa, joten täytyy päättää mihin sitä pistää. Alemyynteihin keskittämällä saa shoppailukulut pysymään kondiksessa.

Näinpä meilläkin.

Alkuperäinen kirjoittaja ...:
Tuo on jotenkin niin uskomattoman naurettavaa, että ihmetellään miten joillakin on VARAA ostaa jotain lastenvaatteita. Se on yleensä vain siitä kiinni, mihin rahojaan haluaa käyttää. Jos päättää esim. ajaa halvalla autolla uudemman sijasta niin sillä säästöllä ostaa jo aika monet reimatecit.

Millanen on halpa auto? Missä niitä myydään? Halpa ja huono auto tulee kalliiksi. 4 kerta korjaamolla tänän vuonna...

Alkuperäinen kirjoittaja Amaryllis:
Meillä 5 lasta. Reiman tehtaanmyymälä samalla paikkakunnalla, mutta en ole siellä koskaan edes käynyt, enkä käy.Meillä on pärjätty edullisimmilla puvuilla,eikä ole tarvinnut kastua.Mulle ei tulis mielenkään maksaa älyttömiä summia jostain takki+housut tai haalarista.

Käy kuule joskus kurkkaamassa, sieltä saa mallipoistoja 20e että kannattais käydä. Tuskin mistään saat sillä hinnalla?

Ostin ens talveksi kahdelle lapselle alesta Remu-haalarit. Ja nyt ostettiin heille Remu-välikausihaalarit. Kalliita, mut minä ainakin haluan ostaa laadukasta... Noista halpis haalareista tulee vain paha mieli!!! Kastuvat läpi jne... Eli lastenvaatteissa ei meillä tingitä, muualta voi sen verran nipistää menoja!

No meillä on varaa noihin kalliisiinkin haalareihin, kun ei käydä kapakassa, ei ajeta kovin paljoa autolla vuodessa (vajaa 20 000km), ei osteta luotolle, sähkö kilpailutettu, puhelinlinliittymä mahdollisimman halpa yms. Pienistä säästöistä syntyy loppujen lopuksi suuri summa. Meillä sähkön kilpailutus pudotti laskua n. neljänneksen. (Siirryttiin pois Fortumilta.)

Alkuperäinen kirjoittaja Tiuski:

Millanen on halpa auto? Missä niitä myydään? Halpa ja huono auto tulee kalliiksi. 4 kerta korjaamolla tänän vuonna...

bussitkin kulkee ja pääsee vieläkin halvemmalla

Töissä käymällä saa rahaa. Uutinen joillekin?

Vaikka meil ei kyllä käytetä Reimatecia, koska puolella hinnalla saa Lassietecia /G-techia, joka on laadultaan ihan vastaava tuote. Tämä siksi, että mä en halua periaatteesta maksaa merkistä.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Amaryllis:

Käy kuule joskus kurkkaamassa, sieltä saa mallipoistoja 20e että kannattais käydä. Tuskin mistään saat sillä hinnalla?

Ja just oli neuleita 5-8e ja hinta oli yli 30e normaalisti.

Alkuperäinen kirjoittaja Tiuski:

Esim. kun vauva syntyy se ei automaattisesti tarkoita farmarin ostoa ja kun toinen tai kolmas syntyy ei tarvitse automaattisesti tila-autoa. Yleensä pienemmät autot ovat halvempia ja kuluttavat vähemmän.

Minä ostin alesta ensi talveksi toppapuvut, kevätpuvun sain Huutiksesta edullisesti nuorimmalle, reiman lakkikaan ei maksanut uutena kuin 7,90 (siis kaupassa). Meidän perheessä ei ole kuluja autosta koska myimme sen viime syksynä pois, on jäänyt paljon enemmän rahaa käyttöön ja kunto on noussut kohisten. Ja ruokaostoksilla olen tarkka kilohinnoista ym. pienistä puroista ne suuretkin virrat...

Yhteistyössä