miten toimia kun sukunimi vaihtuu?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Poliisiasemalle vaan uusimaan ajokortti/passi/mitä nyt tarvitsetkaan. Vanhat henkkarit pitää ottaa mukaan. Kelalta tulee automaattisesti uusi kela-kortti, kun nimenmuutos on ehtinyt heille (mulle tuli tosi nopeesti). Pankkikortti/erilaiset plussa- ja bonuskortit/kaikki mitä lompakosta nyt löytyy täytyy itse ilmoitella kortin "myöntäjälle".

Pankissa käyt henkilökohtaisesti, niin sujuu nimenvaihto helpoiten pankkikorttien ja tilien osalta. Jos teillä laina- tai muita vastaavia papereita pankissa, pyydä heitä tekemään muutokset myös sinne.

Alkuperäinen kirjoittaja Eve:
Pankissa käyt henkilökohtaisesti, niin sujuu nimenvaihto helpoiten pankkikorttien ja tilien osalta. Jos teillä laina- tai muita vastaavia papereita pankissa, pyydä heitä tekemään muutokset myös sinne.

Mulla onnistui ainakin ihan kivuttomasti puhelinsoitolla. Pankithan saavat päivitetyt tiedot suoraan rekistereistä; muistaakseni uusi pankki-/luottokortti oli tulossa jo kun soitin.

Alkuperäinen kirjoittaja Tyttö kuin taivas:
Alkuperäinen kirjoittaja Dior:
ajokortin uusimisessa on 3 kuukautta aikaa nimenmuutoksesta.. (2 passikuvaa mukaan, kortti maksaa 40?) Muilla ei ole aikarajaa

No entä jos sitä ei vaihda tuon 3kk aikana? Meillä on vuosi häistä, ja mulla on edelleen vanhalla sukunimellä kortti :ashamed:

Mullakin oli vanhalla sukunimellä ajokortti pari vuotta.
Työkaveri tuossa jutteli just viime viikolla, et joku tuttunsa oli saanut poliisilta sakon tai huomautuksen (en muista kumpi.), kun oli "vanha" ajokortti käytössä (siis vanhalla sukunimellä.)

Yhteistyössä