miten toimisit tässä tilanteessa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja harmittaa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

harmittaa

Vieras
Kyseessä siis ennen hyvin läheinen ystävä ja sukulainen. Kuitenkin saatuani lapsen ja jo odottaessani lasta tästä henkilöstä tuli meille hyvin etäinen. Ei koskaan kysynyt kuulumisia, vointiani jne. Ennen kuin lapsemme syntyi, saimme lahjaksi tältä ystävältä ja hänen mieheltään vauvan hanskat, villasukat ja pipon, tosin ei pienen vauvan kokoa vaan ennemminkin n. 1-vuotiaan. Ne oli ystävän työkaveri tehnyt. Lapsen syntymän jälkeen emme ole saaneet tältä pariskunnalta mitään, tai siis lapsi ei, ei korttia tms. Ristiäislahjaksi lapsemme sai tinakehyksen. Nyt kaveri on itse raskaana. Tiedän että hän on selvästi ollut onnestamme katkera ja tuntuu olevan edelleenkin, omasta raskaudestaan huolimatta. Minua vaivaa kovin se miten meidän perhettä on kohdeltu, eli puolestamme ei olla voitu olla onnellisia. Minulla ja miehelläni lapsettomuutta takana 5 vuotta, tähän sisältyy myös keskenmeno ja rankat hedelmöityshoidot. Ystävälläni ja hänen miehellään myös lapsettomuutta vajaa 2 vuotta, muttei hoitoja tms. Harmittaa suuresti tämä tilanne, mutta mietin mitä samakaltaista voisimme antaa lahjaksi, ei mitään kallista mutta jotakin vauvalle? Olen myös koittanut puhua asiasta ystävän kanssa, sen miten olen huomannut hänen tunteensa mutta hän vain kieltää kaiken. Voiko ystävyyttä enää jatkaa? He eivät ole olleet nyt lapsen synnyttyäkään enää tekemisissä, vain muutaman kerran olemme nähneet. Silloinkaan eivät kysy neuvoa mitä kannattaisi hankkia tms vauvaa varten. Eivätkä edelleenkään ole meidän vauvasta innoissaan. Meidän ja heidän vauvalla tulee olemaan 9 kk vaan ikäeroa. Epäselvää sepustusta, mutta koittakaa saada selvää...

Lisään vielä, että itse kyselin kaverin alkuraskaudessa usein hänen vointiaan jne ja lupauduin kaveriksi kun menee vauvatarvikkeita katsomaan jos haluaa jne. Sitten lopetin hänelle soittamisen kun kertoi aina vaan omasta voinnistaan jne, mutta meidän vauva ei kiinnostanut. Eikä näköjään ole kiinnostanut minun seuranikaan tai muu apu näissä asioissa :(

Siis tässä on nyt suurin ongelma se, että vauvanne ei ole saanut heiltä juuri mitään?JEihän nyt muiden kuulu vauvalle koko ajan jotain ostella, vaan seuraavaksi esim. 1v synttäreille. No sellaisesta ei mielestäni kannata ottaa nokkiinsa. Niin ja oletko itse ollut yhteydessä heihin, vai aina odottanut heidän yhteydenottoaan?

vaikea.
Onko joku sitten oikeasti tosi innoissaan jonkun toisen vauvasta? ihan oikeasti? vai onko se juuri sitä, että kun minä nyt kyselen sinun vauvasta niin kysele sinä minun?

Rehellisesti sanottuna, kukaan ei ole kiinnostunut meidän lapsista. Ei soita koskaan. Mutta kuitenkin, kun esim. toinen sairasti pienenä paljon, niin kyllä minä sain soittaa ja kertoa että huolettaa kun en tiedä miksi kuumetta TAAS 40 astetta vauvalla. Ja minua kuunneltiin. Muuten kukaan ei soita lapsille tai minulle kyselle heistä. Yleensä jos anoppi soittaa hän haluaa puhua poikansa kanssa. Minun äiti on ehkä kaksi kertaa soittanut lapsille. Kerran kun esikoinen aloitti koulun, en muista milloin toinen kerta oli.

jäi kuva sinun kirjoituksesta että olet katkera kun sinun napasi ympärillä oli muutakin elämää eikä vaan se yksi vauva ja paljonko niitä lahjoja olisi pitänyt tulla sitäkin näytät itkevän kun niin vähän lahjoja tuli

Yleensäkin, kuka muu kuin oma vanhempi on kiinnostunut kenenkään lapsista?
joillakin isovanhemmat mutta ei kaikkien lasten.

Ja joillakin näitä kaveriperhesuhteita, mutta kyllä niissäkin on niin usein, että niitä toisen perhen lapsia siedetään juuri ja juuri ja heille jutellaan vain koska saadaan itse jotain: sitä seuraa itselle ja kavereille.

ei monikaan ole oikeasti kiinnostunut toisten lapsista. näin se vaan menee.

Alkuperäinen kirjoittaja hm:
Yleensäkin, kuka muu kuin oma vanhempi on kiinnostunut kenenkään lapsista?
joillakin isovanhemmat mutta ei kaikkien lasten.

Ja joillakin näitä kaveriperhesuhteita, mutta kyllä niissäkin on niin usein, että niitä toisen perhen lapsia siedetään juuri ja juuri ja heille jutellaan vain koska saadaan itse jotain: sitä seuraa itselle ja kavereille.

ei monikaan ole oikeasti kiinnostunut toisten lapsista. näin se vaan menee.

siis seuraa itselle ja omille lapsille. kun kuuluu olla kaveriperheitä jne.

Jaa, no kai minä olen sitten ainoa joka OIKEASTI iloitsee toisten lapsista ja perheonnesta ja kyllä olisin halunnut tämän pariskunnan vauvaa paapoa ja ostella sille kaikkea kivaa kuten omien sisarusten lapsille! Enkä nyt sen takia että hekin jotain ostaisi meille, mutta tiedän että muille aiemmin ostelleet niin miksei meidän? Ja siis me olemme olleet aikaisemmin, siis ennen tätä minun raskautta heidän kanssaan kaikkein läheisimmät ystävät. Eikä ole mitään minun kuvitelmaa.

Yhteistyössä