H
harmittaa
Vieras
Kyseessä siis ennen hyvin läheinen ystävä ja sukulainen. Kuitenkin saatuani lapsen ja jo odottaessani lasta tästä henkilöstä tuli meille hyvin etäinen. Ei koskaan kysynyt kuulumisia, vointiani jne. Ennen kuin lapsemme syntyi, saimme lahjaksi tältä ystävältä ja hänen mieheltään vauvan hanskat, villasukat ja pipon, tosin ei pienen vauvan kokoa vaan ennemminkin n. 1-vuotiaan. Ne oli ystävän työkaveri tehnyt. Lapsen syntymän jälkeen emme ole saaneet tältä pariskunnalta mitään, tai siis lapsi ei, ei korttia tms. Ristiäislahjaksi lapsemme sai tinakehyksen. Nyt kaveri on itse raskaana. Tiedän että hän on selvästi ollut onnestamme katkera ja tuntuu olevan edelleenkin, omasta raskaudestaan huolimatta. Minua vaivaa kovin se miten meidän perhettä on kohdeltu, eli puolestamme ei olla voitu olla onnellisia. Minulla ja miehelläni lapsettomuutta takana 5 vuotta, tähän sisältyy myös keskenmeno ja rankat hedelmöityshoidot. Ystävälläni ja hänen miehellään myös lapsettomuutta vajaa 2 vuotta, muttei hoitoja tms. Harmittaa suuresti tämä tilanne, mutta mietin mitä samakaltaista voisimme antaa lahjaksi, ei mitään kallista mutta jotakin vauvalle? Olen myös koittanut puhua asiasta ystävän kanssa, sen miten olen huomannut hänen tunteensa mutta hän vain kieltää kaiken. Voiko ystävyyttä enää jatkaa? He eivät ole olleet nyt lapsen synnyttyäkään enää tekemisissä, vain muutaman kerran olemme nähneet. Silloinkaan eivät kysy neuvoa mitä kannattaisi hankkia tms vauvaa varten. Eivätkä edelleenkään ole meidän vauvasta innoissaan. Meidän ja heidän vauvalla tulee olemaan 9 kk vaan ikäeroa. Epäselvää sepustusta, mutta koittakaa saada selvää...